#1
|
||||
|
||||
grotere radiator?
Ik heb in mijn golf mk1 een 1.9td gelegt, radiator was lek van mijn oude 1.6d dus gelijk maar een nieuwe radiator erin gezet. Nu heb ik het probleem dat me 1.9td heet loopt.
als ik rustig rijdt is er niks aan de hand maar wanneer ik "hard" optrek of +/- 160 rijdt loopt de motor warm. kan de radiator te klein zijn?
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
Heb je koelsysteem goed ontlucht na het plaatsen van een nieuwe radiateur..? wat is warm..? komt die bij de eerste streepje.. of verder? als die bij heet eerste streep komt en niet verder gaat dan is dat normaal..
Last edited by oettinger_18 : 13-12-2009 at 22:03. |
#3
|
|||
|
|||
Een grote radiateur is die van een Golf 2 Turbo diesel. Zijn iets van 70cm 35cm.
|
#4
|
||||
|
||||
meter komt bij normaal tijden net voor het lampje met de wijzer de helft over het lampje. Wanneer hij warm loopt is de meter overduidelijk over het lampje heen.
bij mijn oude 1.6D ging het wijzertje voor de helft over het lampje heen. Ik denk dat mijn radiator te klein is persoonlijk of waterpomp defect is.
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
Ik heb er een koeler van een Opel Corsa B diesel
inzitten, die past precies tussen de kokerbalken! Past er perfect in.
__________________
Golf 1 GTI '83 Alpinweiss Golf 1 1100 '83 |
#6
|
|||
|
|||
kijk maar uit dat de roest niet overvliegt ;-] hahaha fototje eventueel?
|
#7
|
||||
|
||||
Het kan zijn dat je radiator te klein is,1.6D heeft een kleinere als een TD of GTD.
Hier zou ik wel eens heen kijken. Heb je je boostpin erg scherp gezet? Hierdoor wil die ook behoorlijk warmer worden bij volgas. Hou je de problemen nog met een grotere rad. dan zou ik een gaatje in je thermostaat boren van 3 mm. Het duurt zo iets langer voor hij opwarmt maar bij doorrijden,volgas of sprintjes stabiliseert de warme zich veel beter. Dit heb ik bij mijn gtd gedaan omdat hij bijna altijd tegen het voorlaatste streepje aanstond... |