#1
|
||||
|
||||
temparatuur
Hallo iedereen allemaal nog de beste wensen.
Ik heb het volgende probleem de temparatuur van de temparatuurmeter loopt helemaal terug als ik stationair draai en de kachel aanjager aan heb die ook kouder word. als ik weg rij zet ik de kachel helemaal open en de aanjager aan de auto komt op temparatuur 90 graden al duurt het wel langer maar dat kan door de kou komen ik heb een kombi 1.9 105pk AXB met 2de kachel helemaal achter in (korte wielbasis). ik heb de kachelthermostaat en 2 temparatuurvoelers 06A 919 501 in de slang en radiateurvervangen en ik heb een maand geleden de hele distributie gedaan met waterpomp en spanrol en omlooprol maar ik weet niet meer of deze problemen nadat ik dit had gedaan zijn begonnen. Wie herkend dit probleem mvg Tino |
#2
|
||||
|
||||
Ja ook de beste wensen terug Wat weinig reacties zeg. Maar is het probleem inmiddels opgelost? Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem alleen dan met m'n 1.6d De temp meter loopt helemaal niét op, en de blower blijft constant ijskoud, ook na een half uur rijden, snelweg etc... Voordat ik onnodig dingen ga vervangen wacht ik maar even. :-)
|
#3
|
|||
|
|||
De kachel zit in de kleine kringloop, die gaat dus niet via de thermostaat. Daarom kan de temperatuur terug lopen. Vooral ook omdat een TDi zo efficient met de brandstof omgaat dat deze het water moeilijk opwarmt.
mbt de 1.6 Heb je wel voldoende koelvloeistof in het systeem? is de waterpomp ok? gaat de kachelkraan wel open
__________________
Groeten Ad |
#4
|
||||
|
||||
Eergisteren aan de kant gestaan met max temp. Koelvloeistof lekte vollop langs de slang naar de radiateur. Bij een garage daar in de buurt laten maken. Nu met genoeg koelvloeistof word ie binnen idd warmer ja
|
#5
|
|||
|
|||
Nu dus vaststaat dat je met onvoldoende koelvloeistof hebt gereden, is het niet onmogelijk dat je na verloop van tijd toch last krijgt van een lekke koppakking. Houd koelvloeistof nivo dus goed in de gaten.
Is je overdrukvaatje vergeelt? grote kans dat er dan een scheur in zit waaruit je koelvloeistof verliest. Dit is niet zichtbaar, omdat erop staand water meteen verdampt. Dit kun je controleren met talkpoeder. Dit verkleurd als er koelvloeistof in komt blauw. Het verdient aanbeveling sterk verkleurde/verharde plastiek drukvaatjes te vervangen, er is van bekend dat ze makkelijk breken of scheuren. Vervang dan ook de dop met het slangetje. Gebruik als koelvloeistof enkel G11+ of G12+
__________________
Groeten Ad |