![]() |
|
|||
|
|||
![]() ik heb al veel gelezen maar het is me nog niet geheel duidelijk
ik ben bezig met de restauratie van een mercedes 319 bus uit 1967 ik heb nu al het slechte plaatwerk vervangen het nieuwe plaatwerk moet nu geplamuurd worden (tussen de 1 en 3 mm) om aan te sluiten met het bestaande plaatwerk en plamuur maar moet ik nu eerst direkt plamuren op het plaatwerk? of eerst toch een expoxy primer gebruiken (uiteraard in beide gevallen eerst schuren en ontvetten (met thinner?)) stel ik doe eerst epoxy, moet ik deze dan daarna eerst schuren voor het plamuren? na het plamuren hoorde ik dat ik zowieso weer een primer moet gebruiken vanwege het feit dat er oud en nieuwe plamuur zit en ook nog oude verf dat een primer er voor zorgt dat de nieuwe verf gaat hechten op al deze verscillende ondergronden..... moet dat dan een metaalprimer zijn?? de primer komt tenslotte op plamuur! en welke primer is er goed met een roller op aan te brengen, de meeste primers drogen hiervoor te snel hoor graag van jullie hoi rob |
|
||||
|
||||
![]() Vóór het schuren ook telkens ontvetten. Anders schuur je de vettigheid juist in de schuurkrassen.
Plamuur heeft in ieder geval nog een onderlaag nodig, dus eerst effe primeren. Ik zou die weer ontvetten, lichtjes opschuren en nogmaals ontvetten voor het plamuren. Daarna kun je gewoon een normale primer gebruiken, geen metaalprimer, want je primerd namelijk niet op metaal.
|
||||
|
||||
![]() voor je gaat plamuren alles even ontvetten thinner/wasbenzine en zorgen dat het object stofvrij is.
als je wel eerst een epoxy primer voor gaat spuiten, die moet je dan evengoed opschuren, want anders hecht de plamuur niet!! schuurkrassen zorgen voor de hecting. heb je alles strak, dan kan je hem in de grondverf zetten! maar wordt de mercedes uit eindelijk gespoten of gerold? al wordt hij gespoten zal ik de grondverf niet met een roller doen, wordt ie gerold dan kan de grondverf ook gerold worden |