|
|||
|
|||
Automaat wil niet schakelen naar 4
Dag,
Mijn Passat '98 1.8 20V automaat schakelt erg laat (hoog in toeren) en schakelt nu helemaal niet in de 4e versnelling! Is dit bekend? Is het een software technisch probleem of schakelbak probleem? Dealer is vrij... mooi klote kan nergens heen... |
|
||||
|
||||
is de bak olie wel op pijl?
|
|||
|
|||
Pffieeuuww ik durf dat niet te zeggen.
Ik heb de auto maar pas. Is dit een veel voorkomende oorzaak? Is dit mogelijk? |
|
||||
|
||||
te weinig olie kan dit probleem veroorzaken
|
|||
|
|||
Laat ik hopen dat de oplossing zo simpel is!
Zal me een hoop geld schelen. Helaas is het zondag en kan ik nergens terecht! |
|
|||
|
|||
Of je kijkt even in je boekje hoe je de bakolie kunt peilen. Bij de oude automaatjes moet dit met draaiende motor en de automaat in de vrij. Liefst vantevoren nog een stukje rijden zodat de olie ook echt in alle kanalen zit.
|
|
|||
|
|||
Volgens de occasion dealer zou er een sensor defect kunnen zijn in de bak die het schakelen regelt.
Is dit bekend bij jullie? Hij kan het zelf niet verhelpen maar moet naar de VW dealer. Of het zou een kwestie zijn van opnieuw de bak inleren. |
|
||||
|
||||
90% is er te weinig automaatolie
gewoon bijvullen aan de hand van de automaatpijlstok het beste is volledig aflaten en nieuwe olie erin |
|
|||
|
|||
Quote:
Dank voor je hulp maar volgens de occasion dealer ligt het aan een defecte sensor want olie was op peil. Kan me niet voorstellen dat de bak verrot is want ken een collega met een passat TDI 1999 met 4 ton op de teller en originele bak. Hopen dat met inleren met computer de boel verholpen is. |
|
|||
|
|||
Auto afgelopen zaterdag uitgelezen en inderdaad defecte sensor.
|
|
|||
|
|||
Dus nu is hij weer goed?????
|
|
|||
|
|||
ze zeggen dat het een kwestie is van nieuwe sensor plaatsen, inleren en klaar.
moest max 200 euro gaan kosten incl BTW Hij staat nu al bijna een week bij de dealer dus nog even afwachten. |