|
||||
|
||||
Hallo sneeuw, dag achteras
Vandaag een niet zo leuke ervaring gehad!
tijdens het ophalen van snacks voor collega's ben ik met een gangetje van 10 km/h uit de bocht gegaan, resultaat: een kromme achteras, twee goed beschadigde velgen en misschien heeft de voorste draagarm ook een knikkie maar dat kon ik niet zo 1,2,3 zien. nu dus schade.... ik ga er voor het gemak vanuit dat de voorkant nog goed is. de achteras heb ik al een ander voor, een met wiellagers en rubbers etc. nu had ik het vervangen van de achteras als volgt in gedachten, please correct me if i'm wrong: auto op bokken, remsysteem leegmaken, wielen en remmen demonteren en daarna de boel weer monteren en laten uitlijnen? (uitlijnen is in mijn ogen het enige wat ik als amateur niet zelf kan.) vraagje aan de pro's: klopt deze volgorde een beetje? of denk ik veel te makkelijk over het vervangen vd achteras. ik heb redelijk wat faciliteiten tot mijn beschikking(brug & gereedschap) alvast bedankt voor het meedenken!!!
|
||||
|
||||
Je vergeet 1 ding:
Setje fatsoenlijke winterbanden scoren..
|
|
||||
|
||||
Of nummer van de bezorgdienst
|
|
||||
|
||||
Ik zou niet heel het rem systeem leeg halen, alleen rempedaal blokkeren zodat hij niet leegloopt en daarna alleen ontluchten.
|
||||
|
||||
waarom remmen demonteren?
kun je er toch gewoon oplaten. slangen los en klaar. groet frank
|
||||
|
||||
Quote:
hehe hele goeie helaas iets te laat
|
||||
|
||||
Quote:
als ze die zouden hebben jah
|
||||
|
||||
Quote:
ok thnx, gewoon een blokje onder het pedaal dus?
|
||||
|
||||
Quote:
omdat opde nieuwe as geen remsysteem meer zit! Dus me eigen systeem moet overgezet worden. Thnx
|
||||
|
||||
kun je die boel niet gewoon, aangesloten en wel ernaast laten hangen? (heb nog nooit een achteras vv)
|
|||
|
|||
Ik heb destijds bij Mijn Audi A4 met het vervangen van de achteras, de remmen inderdaad gewoon aangesloten kunnen laten.
Allen bij de wielen zat geloof ik de verbinding tussen de leiding en de slang in een houder plaatje dat met pompnagels aan de as zat. Die heb ik toen los geboord en later bij de nieuwe as weer vast gemaakt. Het zal bij de VW vast niet heel anders gaan. |
|
||||
|
||||
A4 heeft zeker schijven aan de achterzijde? Dan is het niet zo lastig, maar als je trommels hebt zal 't wel even los moeten.
|
||||
|
||||
oke, ja trommels, dacht ook aan schijven..
|
||||
|
||||
MK4 is alleen maar met schijven rondom geleverd
|
|||
|
|||
Quote:
op de vroege sdi's nog trommels dacht ik grtjs |
|
||||
|
||||
Quote:
k heb rondom schijven en denk dat dit idd wel moet kunnen. is een stuk logischer nagedacht dan dat ik had gedaan in ieder geval! morgen knutselen en kijken hoever ik kom. hulp van de vakman(pa) is er in geval van nood gelukkig ook. ik houd jullie op de hoogte! btw een fotootje van de achterkant. zoek de fout... mijn arme golfje
|
||||
|
||||
Auw...
Suc6 morgen.
|
|||
|
|||
heb het 2 weken geleden nog gedaan,
Remleidingen los en rempedaal vast zetten. handremkabels loshaken vd remklaauwen. Handremkabels vd achteras losmaken. Abs steker lossen en losmaken. Bok eronder . Schokbrekers los maken en de bouten vd achteras los . En hoppa een achteras op de grond. Enne een golf 4 is inderdaad nooit geleverd met trommels achter..... |
|
||||
|
||||
bedankt voor alle reacties tot zover.
Update: Ben helaasn nog niet zo ver als ik gehoopt had. dit weekend had m'n maat(met de auto-ambulance) geen tijd om mij te helpen. een sleepbedrijf inhuren is me iets te prijzig zo net voor kerst, dus dan maar even geduld. ik had afgesproken morgenavond de auto op te halen, maar vandaag zag ik mijn kans schoon. het dooide en tijdens het verplaatsen van de golf merkte ik dat rijden best te doen is zolang het niet glad is. dus ben ik binnendoor naar huis gereden en strax rij ik em naar me maat hier int dorp. das dus gratis opgelost gelukkig. de 25km naar huis waren toch wel spannend. mijn stuur staan nu ongeveer 20 graden gedraaid als ik rechtuit rij. hij spoort dus niet echt. bij elke tegenligger werd het nog spannender omdat elk hobbeltje voelt alsof je gaat uitbreken. hoewel dat gelukkig nog lang niet gebeurd. vanavond gaat hij op de brug om toch nog even een expert te laten verifiëren of het ook daadwerkelijk de achteras is. als dat zo is haal ik morgen op de sloop de andere achteras op en dan kunnen we knutselen. aangezien het drukke dagen zijn zal ik er niet heel veel tijd voor hebben. hopelijk is het klaar voor 2010! zal strax nog ff wat fotos maken en posten
|
||||
|
||||
heeel veel succes!!!
Ben wel benieuwd naar je bevindingen van het vervangen. Is nuttige info icm foto's hier op t fotum! |