![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een 16v in mijn 1 gehangen.
Hij slaat alleen af zodra we er mee willen gaan rijden. Hij loopt aardig stationair, misschien beetje zwaar (trilt erger dan een gewone auto). Valt de eerste paar x uit en moet gas bij gegeven worden om hem aan te houden de eerste seconden. Ook reageert hij niet op hert gas of hapert hij op de 2000 toeren als de nullast eraan hangt. ![]() Nu heb ik er mee proberen te rijden zonder nullast schakelaar. Ik kwam er gewoon mee achteruit de oprit mee af maar zodra die in de 1 zat en enkel meters gereden/gerold had viel die uit. De volgende dingen zijn vervangen: Rotor Verdeler kap Hallgever Olie filter Bougie kabels Ecu Ontstekings module Relais 244 De volgende dingen zijn gecontroleerde: Ontsteking is gesteld op 10 graden voor ontsteking. Warmloopregelaar gecontroleerde. Stappen motor trilt en werkt. Thermotijdschakelaar werkt bij 50Graden. Waarschijnlijk licht het aan de nullastschakelaar die er af licht maar met het haperen kan ik niet rijden. En mij werd vertelt dat dit aan de CO kon liggen. Iemand enig idee? Ik hoop dat iemand mij kan helpen zou graag einde van deze week op APK gaan. Mvg. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Benzinefilter verstopt? Water in de tank? Brandstof pomp?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de reactie.
Brandstof pomp is van de orgi GTI, ook heb ik druk op de leidingen staan op de spinnenkop, natuurlijk weet ik niet of dat genoeg is. Dus morgen ga ik de benzine pomp reinigen. Tank is leeg gepompt en nieuwe benzine in gekomen. Maar is het niet vreemde dat als mij nullast aangesloten zit ik geen gas kan geven of dat hij hapert? |
#4
|
|||
|
|||
![]() mijn kr bleef liep ook zo.
toch naar de keuring gereden en die kerel daar stelde hem meteen ff voor me af.. loopt nu als een zonnetje.. wellicht is dat je probleem ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() @Golfmaniac: Ik kan er dus niet ver mee rijden, ik kom er nog geen 10 meter ver mee.
Wat hadden ze dan bij de garage afgesteld? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Kan me voorstellen dat ie te weinig brandstof krijgt van de oude golf I gti pomp.
CO kan je zelf rijker en armer stellen dmv stelschroef op de luchtweger. Is je massa goed?? geen goede massa op je blok kan resulteren stotteren en 'knetteren' / heet worden van je brandstofpomp relais. Groeten Ferry |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
CO waarde... je hangt hem tenslotte toch aan een pomp die jaren op een ander blok heeft gedraaid.. op je spinnekop met een klein inbusje kun je dat verstellen. alleen op je gehoor is wel moeilijk. dus beter met een Apparaat |
#8
|
|||
|
|||
![]() @Ferryfast:
De originele GTI pomp levert net als de KR pomp tot 8 bar is mij vertelt door Bolku. Ook heb ik de massa na gekeken. Hij stottert ook niet maar valt gelijk uit. @Golfmaniac: Weet je misschien de maat van de inbus? Ik heb gelezen dat er inbus "3" in moet maar er zit een hard plastic voor met een gaatje waar ik van z'n leven geen "3" door krijg. Mvg. Last edited by Jinzo : 25-01-2010 at 21:59. |
#9
|
|||
|
|||
![]() is 3 denk ik ja
|
#10
|
|||
|
|||
![]() @Golfmaniac:
Zit de schroef onder het plastic of is de schroef gewoon goed zichtbaar? Want ik kom er met geen mogelijkheid bij. Net alsof de inbus te dik is voor het gat van het plastic. Mvg. |
#11
|
|||
|
|||
![]() bij mij zat er helemaal geen plastic over heen..
hebben toen wel een inbusje verlengt door er een stukje aan te lassen om makkelijker te draaien... pruts werk is het wel hoor |
#12
|
|||
|
|||
![]() Ik heb daar voor de HAZET4516
Is de distributie niet versprongen Krukasdistributieriemwiel niet de nok uit geslagen Wat is de compressie? |
#13
|
||||
|
||||
![]() Als die motor altijd gelopen heeft zou ik niet aan die CO2 gaan draaien. Kijk goed of hij ergens valse lucht trekt of duw de lepel van je spinnekop omhoog icm gas geven en kijk of hij dan beter loopt
|
#14
|
|||
|
|||
![]() @Golfmania:
Bedankt. @Golf MKII 16v: Compressie kan ik je niet vertellen heb op moment geen meet apparatuur hier liggen daar voor. Maar lijkt in orde, dit zal ik morgen ook even controleren. Als de distributie riem fout zou staan zou hij dan niet heel moeilijk starten? Nok zit er nog en ziet er goed uit. @Ingmar: Hij reageert zo goed als het zelfde op het gas als op de luchtweger zelf. Ook weet ik niet of de motor GOED gelopen heeft. Maar heeft dit dan niks met mijn nullast schakelaar te maken? Mvg. |
#15
|
|||
|
|||
![]() 1Tand verkeert loopt de motor wel maar pakt niet goed meer op
Ketting van de nokkenassen ook goed staan? |
#16
|
|||
|
|||
![]() Ja ik ben het ook zat morgen gaat de distributie kap er af en ga ik het na kijken.
Bedankt voor de reacties. Mvg. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Heel vervelend Jinzo maar probeer dingen gewoon weg te strepen
Controleer Driem Controleer nokkenas ketting Controleer Brangstofpomp (eventueel een andere plaatsen) Haal je injectoren een voor een eruit om te kijken of ze werken etc Ik wist ook niet wat het was. Heb een extra benzine filter geplaatst en liep als een zonnetje succes |
#18
|
|||
|
|||
![]() @Ingmar:
Riem staat op tijd: ![]() ![]() Brandstof pomp: Is zo te zien gewoon schoon en je hoort hem duidelijk. Nokkenas ketting staat ook goed. Injectoren willen er niet uit? Eerst quart slag draaien dan trekken? Heb jij dat filter op een golf1 geplaatst ik heb namenlijk nergens plaats voor een filter suggesties? |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
daar gaat het mis dus want de pomp moet zo goed als muis stil wezen en zoals ik het hele verhaal lees weet ik bijna wel zeker dat er iets met de brandstof pomp/systeem is. denk persoonlijk dat de pomp stuk is. |
#20
|
|||
|
|||
![]() @Roy-16vt:
Je hoort hem alleen als je hem op contact zet, druk opbouwen? Daarna hem minder. Maar dit mag dus ook niet? |