#1
|
||||
|
||||
Ervaringen 85kw pompverstuiver
Wat zijn jullie ervaringen met de 115pk pompverstuiver?
Ik heb een bora op het oog die een licht dipje heeft met het accelereren rond de 3500 toeren. Man heeft meerdere dingen al laten vervangen (lmm en watertemp sensor) Iemand die weet wat dit kan zijn? |
#2
|
||||
|
||||
Dat was ik, onder de verkeerde naam,..
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#3
|
||||
|
||||
Zekers, 115pk zou voor mij niet genoeg zijn...
|
#4
|
||||
|
||||
285nm ook niet?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#5
|
||||
|
||||
Het gebeurd regelmatig dat het mechaniek van de variabele turbo vast gaat zitten.
Maar het kunnen zat andere dingen zijn. Lekkende vacuum slangen, slechte opbrengst brandstofpomp, Lmm. Maar waarom trek je een diesel tot 3500 toeren door? Koppel en piek vermogen zit aardig wat lager.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Is de auto misschien getuned? Jos. |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb een klein dipje bij 2000rpm in m'n AJM blok.... heel even maar...dan gaat ie maar door... maar door trekken tot 3500 rpm doe je toch niet vaak??? meeste koppel heb je zo'n beetje bij de 1900-2000 rpm???
__________________
VW Bora Highline Variant TDI |
#8
|
||||
|
||||
mijn diesel is een grote dip
__________________
Bla Bla, Bla Last edited by BBS-roy : 01-03-2007 at 20:15. |
#9
|
|||
|
|||
Even een oud topic omhoog halen.
Ik wil namelijk ook een golf met een 85kw pompverstuiver kopen. Zijn dit goede blokken of kan ik beter kiezen voor een 81kw met verdelerpomp? De auto heeft ongeveer 275000 gelopen.
__________________
Jetta mk2 |
#10
|
||||
|
||||
Blokken zijn goed, die van ons heeft ruim 300.000 gelopen, 1 pikje 's morgens en t loopt, en neem geen drup olie..
Bedrading die naar de pompverstuivers loopt is wel eens stuk. Voor de rest niet veel problemen mee volgens mij. Oude blokken met verdeler pomp zijn ook goed, alhoewel mn ouders een golf 4 hebben die met 285.000km de geest gaf, stuk van een klep afgebroken. Onderblok was nog super met die km stand. Maar er zullen zeker ook PD motoren zijn die eerder stuklopen. Goede olie erin gooien met de juiste specs voor een pompverstuiver (altijd naar vragen!!) |
#11
|
|||
|
|||
Oke dus de olie is erg belangrijk.
Nu start de auto s`ochtends wat slechter zou dit door de gloeipitten kunnen komen?
__________________
Jetta mk2 |
#12
|
|||
|
|||
ik heb een bora uit 99 215.000 op de klok, ook een 85kw geen dip en dat hoeft ook niet bij die motoren. auto is evt te koop!
|
#13
|
|||
|
|||
Indien de juiste olie is gebruikt en evt. een aankoop keuring doen en dan gewoon kopen.
Daarna naar Jos voor een Jos behandeling, heeft de mijne ook ondergaan icm. JD chip. Ben inmiddels 100.000km verder. Onze bijna nieuwe skoda met 1.8 TSI 160pk voelt stukken trager aan, door het verschil in koppel. Mijne had ook een dip , toen pierburg lmm erin en toen reageerde de auto abrupt op het gas en nu een andere lmm erin (heeft Jos ook liggen) en de auto rijd super , zeker tussen de 2000-4000rpm. 3500rpm kan best met een 85kw, maar dan wel na een goede chip anders schiet het totaal niet op. grtn yal |