#1
|
||||
|
||||
geen trekkracht 1.8
ik heb een golf 2 gekocht met een 1.8 8v 66 kw carb motor van 86 (nog 1 jaar en dan belastingvrij ), nu is het probleem dat hij bij stationair toerental danst in de toeren en dat de motor ook inhoud, kan em wel langzaam op toeren brengen maar als ik em vol intrap begint ie in te houden de bougiekabels zijn al vervangen en de rotor en verdelerkap ook, wie weet wat dit nog meer kan zijn en wat het meest waarschijnlijk is
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#2
|
||||
|
||||
Gaat de 2e trap van je carb wel open?
__________________
"73 Käfer |
#3
|
||||
|
||||
uhh hoe kan ik dat zien?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#4
|
||||
|
||||
Luchtfilter er afhalen, dan als je aan de gaskabel trekt. gaat het voorste klepje open. ook sproeit hij wat brandstof. Als je de gaskabel vol open trekt moet de achterste klep ook open gaan en ook brandstof sproeien.
__________________
"73 Käfer |
#5
|
|||
|
|||
Vacuumvervroeger
|
#6
|
||||
|
||||
vaacuumvervroegen aangezogen en die slaat dicht dus die doet het wel, vanavond ook nog ff die carb bekeken en die kleppen gaan ook wel op en neer en hij sproeit ook wel brandstof als ik de gashendel heen en weer doe.
mijn gedachte gaan uit naar de voetpakking van de carb. Maar kloppen de symptomen dan wel? oja het is een gu motor staat op de sticker
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo Last edited by indewarre : 10-01-2010 at 19:39. |
#7
|
|||
|
|||
Pracht motortje die GU ;-) heb ik ook. Voetpakking en slangen checken als verder alles het lijkt te doen. Maak de carb ook ff lekker schoon. Het zal je verbazen als je weet wat een effect een klein vuiltje kan hebben...
|
#8
|
||||
|
||||
trekt de auto ook wel een beetje vlot als de carb schoon en de voetpakking goed dicht is?
hoe kan ik die carb het beste schoonmaken? ik wil em liever niet helemaal uit elkaar halen
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#9
|
|||
|
|||
Zeker,
Toen ik mijn auto kocht, reed hij gewoon en viel soms op onverklaarbare momenten ineens uit. Toen eens alle slangen vervangen en de voetpakking en e.e.a. gereinigd en ik had ineens dubbel zoveel vermogen en geen problemen meer... Eenvoudigste is om alle ingangen van slangen en alle gaatjes waar je bij kan door te spuiten met druk eventueel samen met wat WB ofzo. Daarnaast ontdoen van alle olie die overal zit. CO pijpje en andere delen aan de bovenkant schoonmaken, dan kom je al een heel end. Ben benieuwd of je verschil merkt! laat het weten! |
#10
|
||||
|
||||
voetpakking al vervangen trekt al iets beter maar houd nog iets in. Kan nog niet ver rijden maandag ff verzekeren. koude start is waardeloos. Kan ik dit bijstellen? dit weekend ook nog maar ff de slangtjes doorblazen en ff een nieuwe brandstoffilter erop
als ie warm is loopt ie wel mooi stationair nu. welke is het co pijpje dan? en wat bedoel je met wb
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#11
|
|||
|
|||
Controleer ook even of je luchtfilter wel voldoende schoon is.
Aan de koude start kan je niet veel bijstellen,maar er kunnen wel delen kapot zijn. Lopen we wel ff na als je dit gedaan hebt... wb = wasbenzine / WD40 CO pijpje is die lange die te zien is door het gat van je luchtfilter als je die hebt gemonteerd. Die kan je namelijk afstellen met filter erop. Succes |
#12
|
||||
|
||||
wasbenzine is een ontvetter. Wd40 is olie/vet......
__________________
"73 Käfer |
#13
|
||||
|
||||
de ontsteking wel goed afgesteld???
mischien dat ie iets verdraaid is met vervangen van de kap en rotor...
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#14
|
||||
|
||||
slangetjes al doorgeblazen met 8 bar en allemaal vervangen helpt nog niet echt veel,
onsteking lijkt me wel goed afgesteld aangezien de motor niet ploft krijg gewoon niet genoeg of ergens te veel van als ie koud is als ie op temperatuur komt wordt het beter
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#15
|
||||
|
||||
nu al een beetje rondgereden maar nog niet goed hij trekt al iets beter maar houd nog steeds in. Hoe kan ik zien of de onsteking of de rotor goed zit?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
What's your point?? Quote:
Daar heb je een stroboscoop voor nodig. Die geeft een lichtflits op het moment dat je bougie vonkt en als je die op het merkteken op het vliegwiel schijnt, kan je door de verdeler te draaien de streepjes uitlijnen. Het niet ploffen betekent niet dat hij goed staat. |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
dat is zin punt denk ik...
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs 1999 Transporter 2.5TDI |
#18
|
||||
|
||||
dan is het denk ik de onsteking ook niet want hij ploft alleen een heel klein beetje als ie koud is en het en je em laat zakken in de toeren
er zit ook nog een labdasonde op, waar zit die normaal op aangesloten en kan dat het probleen zijn?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
Dat ploffen uit de uitlaat had ik ook als ik mijn 1.8 8v doortrok en dan doorschakelde, of als ik gas los liet..
Ontsteking en dergelijke van die stond goed afgesteld. Lag aan de Remus sportpiep die erop lag. Maargoed, bij een originele zou dit wel een oorzaak kunnen zijn. Ploffen uit de uitlaat kan ook nog aan de CO afstelling liggen. Draai het CO goed terug, dan zal die ook zo gaan doen..
__________________
VWClubParkstad |