|
||||
|
||||
Vragen m.b.t. motorombouw
Ik heb een aantal vragen voor jullie met betrekking tot een motorombouw.
Het gaat over een ombouw van een 1.1 naar een 1.6 carb. Ten eerste moet er op een andere plaats een motorsteun worden gelast. Kan hiervoor de originele steun van de 1.1 gebruikt worden? Dus 'gewoon' verplaatsen? Hoe nauwkeurig moet de steun op de plaats worden gelast? Met andere woorden, is een kleine afwijking (1/2/3 mm) aanvaadbaar? Is het perse nodig om de vacuumslangen aan te sluiten (groene bolletje)? Of heeft het alleen een nadelig gevolg voor het verbruik? Hoe zit het met de luchtslang naar het luchtfilter, is het mogelijk deze tot de carburateur te verwijderen en daar een ander soort luchtfilter op te zetten, of moet de regelaar die er halverwege aan zit ook perse aangesloten worden? Alvast bedankt voor de antwoorden! |
|
||||
|
||||
Die motorsteun van de 1.1 moet geloof ik omgedraaid worden vastgelast op dezelfde balk, maar een stukje verder naar achteren. Je ziet daar ergens een plooi in de balk lopen, van boven naar beneden. Precies daarop moet de steun komen.
'n Milimeter verschil zal de wereld niet uitmaken. Als je meer over die steun wilt weten kun je ook altijd even de search gebruiken, d'r is namelijk al heel vaak en veel over geschreven.
|
|||
|
|||
als je hem gaat ombouwen gebruik dan niet je oude 1.1 steun maar pak gewoon een steun uit een mk1 met bigblock, hier kan ik je wel aan helpen, heb hem nog wel liggen met een stukkie poot er aan vast dus kun je precies zien hoe het zit.
je kunt wel een 1.1 steun gebruiken door middel van hem om te draaien en 10cm verder naar achter te plaatsen, maar het kloterige is dat het sleufgat van de steun dan schuin omhoog loopt ipv mooi horizontaal zoals het eigelijk hoort, en dan zakt je motor altijd helemaal naar rechts. steun kan ik je wel leveren en ook wel opsturen als je wilt. 25 euro heb je een orginele bigblock steun, scheelt je veel ellende. spreek uit ervaring!! |
|
|||
|
|||
enschede wijhe is goed tedoen 45minuten rijden, kan ik je ook het 1 en ander eventueel nog wel uitleggen als je vragen hebt.
|
|
||||
|
||||
Dank je voor het aanbod en de uitleg. Alleen het is al te laat
De motorsteun zit al in de auto, vriend van me kon er niet mee wachten (ook zijn auto :tongue. Ik zal hem vandaag het nog eens voorleggen dat een steun van een bigblock een betere optie is. Als ik nog vragen heb, dan pm ik je wel even! |