Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-01-2010, 19:49
Grolsch Grolsch is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 49
Default golf 1300 NZ loopt slecht

hallo mensen..

ik heb een probleem met mijn golf 2 1300 nz injectie.

hij wil helemaal niet stationeer meer lopen.
dit probleem is zo van de 1 op de andere dag gekomen.
ook als je gewoon wil wegrijden stotterd die en houd in.
met een beetje gas geven slaat de auto wel gewoon meteen aan.
of die nou warm of koud is maakt weinig verschil.


maar als ik gewoon rond de 2500 toeren of meer rij merk ik er niks van en loopt hij normaal.

wat kan er aan de hand zijn?

mvg.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-01-2010, 19:54
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Controleer eens of het membraam in de "paddestoel" op het ontstekingshuis nog heel is.
Kun je doen door met je mond aan het slangetje te zuigen.
Merk je helemaal geen weerstand dan is waarschijnlijk het membraam stuk en trekt de motor valse lucht.
En hoe staat het verder met de staat van onderhoud? Zodat bijvoorbeeld niet gewoon compleet versleten bougies de oorzaak zijn....
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #3  
Old 02-01-2010, 20:15
Grolsch Grolsch is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 49
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Controleer eens of het membraam in de "paddestoel" op het ontstekingshuis nog heel is.
Kun je doen door met je mond aan het slangetje te zuigen.
Merk je helemaal geen weerstand dan is waarschijnlijk het membraam stuk en trekt de motor valse lucht.
En hoe staat het verder met de staat van onderhoud? Zodat bijvoorbeeld niet gewoon compleet versleten bougies de oorzaak zijn....



zal het morgen eens proberen

de bougies zijn zo goed als nieuw
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2010, 14:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Ga ook voor de vacuumvervroeger
Reply With Quote
  #5  
Old 04-01-2010, 19:44
Grolsch Grolsch is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 49
Default

ik heb de vervroeger eruit gehad en daar is niks mis mee..
Reply With Quote
  #6  
Old 04-01-2010, 22:03
Grolsch Grolsch is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 49
Default

wat ik er ook nog vergeten was bij te vertellen is dat hij ook regelmatig ploft in het filter bij lage toerentallen
Reply With Quote
  #7  
Old 04-01-2010, 22:28
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Lambda sensor!
Blauwe temp sensor
Reply With Quote
  #8  
Old 04-01-2010, 22:38
Grolsch Grolsch is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 49
Default

oke zal ik daar morgen eens naar kijken..

bedankt alvast
Reply With Quote
  #9  
Old 05-01-2010, 18:32
Grolsch Grolsch is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 49
Default

ik heb de beide sensoren vervangen en het is nog niks veranderd:s
Reply With Quote
  #10  
Old 05-01-2010, 22:01
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Computer
LMM
Brandstoffilter
Rotor[ontsteking]
Reply With Quote
  #11  
Old 06-01-2010, 00:20
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Denk toch valse lucht. Slangetje tussen aanzuigbuis en carterontluchting wil ook graag stuk gaan. Voor de rest gewoon alles nalopen.
Gasklephuis niet smerig? Stationairkanaaltje verstopt?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #12  
Old 06-01-2010, 00:32
jappie86 jappie86 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 723
Default

vacuumterugslagklepje (aan rembekrachtiger) was bij mij het probleem (verduurd>scheurtje).

Gr Matheo (@ mods: kan nog nog steeds mijn broertje niet uitloggen)
Reply With Quote
  #13  
Old 07-01-2010, 20:08
Grolsch Grolsch is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 49
Default

wat me wel opviel is dat toen ik de lamda sensor eruit haalde deze niet zwart is zoals gewoon maar heel er ligt van kleur bijna wit
Reply With Quote
  #14  
Old 07-01-2010, 20:18
Der Einzer's Avatar
Der Einzer Der Einzer is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,771
Default

staat je onsteking nog wel goed ?
__________________
Daily : geen VAG ....
Project : Kever 1200 1983
Reply With Quote
  #15  
Old 07-01-2010, 22:23
Grolsch Grolsch is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 49
Default

probleem verholpen de slang van de carter ontluchting was compleet afgebroken dus valse lucht

iedereen bedankt voor de reacties
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum