|
||||
|
||||
Dorpel vervangen Golf 1 '4 deurs'
mijn linkerdorpel is echt aan vervanging toe, nu ben ik aant beetje rond aant zoeken voor dorpels voor een Golf 1 '4 deurs' en vind ik alleen maar overzet dorpels, ik heb al gelezen dat het niet aan te raden is hem er overheen te lassen, dat is dan ook niet mijn bedoeling. maar is het aan te raden om gewoon de oude eruit te slijpen en de overzet dorpel passend maken en erin te lasse of is het gewoon een penswerk en bijna niet te doen?
en wie heeft hier ervaring mee? gr stan |
|
||||
|
||||
Dat is inderdaad de beste oplossing , de oude eruit ,en dan de nieuwe (overzet) dorpel erin lassen .
Zo'n overzetdorpel is maar 0,7 mm dikker (plaatdikte ) dan de originele ,dus dat gaat wel passen als vervang dorpel . Zo doen de meesten het iig , eroverheen zetten is iig geen goede optie !
|
||||
|
||||
Stan,
Ik heb dit al meerdere keren gedaan,(niet alleen bij vw) is geen probleem. Oude dorpel eruit, eventueel de binnenbalk nog repareren want daar kun je goed aan dan natuurlijk. Dan het nieuwe plaatdeel inlassen...
|
||||
|
||||
dankjewel voor jullie reactie hier heb ik al veel aan dan denk ik dat ik dat binnekort maar is ga doen, denk dat ik meteen allebij de kante doe want links is hij rot daar is de sierstrip eraf en zie je de roest en het gat heelgoed, en rechts zit de sierstrip er nog op ben bang dat daar ook nog een verassing onderzit.
en dan nogwat, kan ik de binnenkant dan ook gelijk bewerken tegen roest ? of gaat dat niet werken als je hem ook nog moet gaan dichtbraden? |
|
||||
|
||||
Je kunt het vetvrij maken en dan met menie verven of met een andere roestbeschermer. Niet verven waar je moet lassen natuurlijk. Als je klaar bent met lassen de hele balk door een sierstripgaatje vol spuiten met ML. (met zo'n slangetje)
Succes...
|
||||
|
||||
heel erg bedankt ! binnekort maar eens aan beginnen, nu met dit weer laat ik het er nog ff zo bij. en alvast de knommel bij een halen. zodat er binnekort wat roest verwijderd kan gaan worden.
dankjewel voor de reactie |
|
||||
|
||||
Volgens mij gaat de binnenkant behandelen verloren werk zijn. Als je last komt deze er toch maar af door de warmte :s
En als je een beetje deftig kunt lassen en slijpen is dat zeker te doen |
|
|||
|
|||
NA het lassen met ML behandelen zoals hierboven al vermeld werd
suc6 |