|
||||
|
||||
Snowflakes terug van metaalbewerker!!
Hallo medeforummers,
Ik heb de zoekfunctie er al op losgelaten, maar dit leverde me niet veel bruikbaars op. Ik zit eraan te denken om mijn Snowflakes (ook wel bekend als Avus van de Cabrio Mk2) af te laten i.v.m. het opknappen en polijsten van de wielen. (don't worry... er zit verfafbijt op! ) 1. Maar nu vraag ik me af: er zitten flink verweerde plekken in de velg rand, waarbij het metaal flink geoxideerd is en er van die zwartige puntjes 'in' de velg zitten... Wordt dit na het afdraaien wel mooi? 2. En wat mag het ongeveer kosten om vier velgen te laten afdraaien? (ik heb geen benul, en wil me liever niet laten naaien door een of andere metaalbewerker). 3. Bij wat voor soort bedrijven/adressen kan ik terecht voor dit draaiwerk in de regio Haaglanden? Heeft men ervaring mee? Of zijn er misschien hobbiesten waarbij ik terecht kan voor dit draaiwerk (onder genot van pilsje ofzo )? Alvast bedankt! Mn Polo Classic zal er blij mee zijn, want die hunkert naar een stel mooie wieltjes Rick. Last edited by RS_Rick : 03-12-2009 at 16:46. |
|
||||
|
||||
is niet een velg waar de draaiers blij mee zijn .. door de spaken( happen van de beitel) buitenste randje willen ze nog wel draaien maar de rest vaak niet reken 25-40 de velg
( ps de afbijt niet te lang laten zitten, werkt alleen maar tegen)
|
||||
|
||||
Richard waar laat jij dit doen (vooral het 25 gedeelte) ik heb het bij wheeltrim gevraagd en die vragen 65 per velg.
|
||||
|
||||
bij onze forum draaier in enschede.. Bertil
|
||||
|
||||
@ Richard: de verfafbijt heeft er nèt lang genoeg opgezeten.
Maar inderdaad, ik vreesde al dat dit soort wiel niet in de smaak zal vallen bij draaiers, ivm de slijtage aan de beitels... Wie weet er goede adressen in de regio Haaglanden voor dit draaiwerk? |
|
||||
|
||||
even alain pm sturen is area op het forum
|
||||
|
||||
Hij komt uit de regio Haaglanden of jij weet??
Ik heb zn naam gezocht mbv de hulpfunctie, maar dat leverde niks op... Heb jij misschien een linkje voor me? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Thanks! PM sent... And now, we wait...
|
|
||||
|
||||
Hey hallo, sta zelf achter een draaibank van 1,40 mtr bij 12,000mtr dus die kan dat wiel wel hebben...
Weet niet hoe de voorkant van het wiel is (Schuin of met een bolling?) Groeten Romar |
|
||||
|
||||
Het is wel met bolling... Dus neem aan dat dat wat lastiger draaien is.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja idd, wel lastig, heb geen cnc cursus gevolgd nog dus zal dan uit het handje moeten, Kun je mij niet ff een foto stiren hoe voorkant ongeveer loop dan kan ik ff oordelen of het haalbaar is, Ps beitelslijtage is niet van toepassing, echt veel hardmetaal of keramiek ed. tot mn beschikking Groeten Romar Last edited by Romar : 13-11-2009 at 18:33. |
|
||||
|
||||
gaat ook niet erom dat de beitels slijten, maar de spaken gaan happen.. dus er vliegen stukken uit de velg
|
||||
|
||||
Quote:
Ow ok, maar is dat ook zo als je er maar bijv. 0.2 mm afdraait dan? |
|
||||
|
||||
Try it
|
|
||||
|
||||
Ik zou het eerst eens grof schuren.
Kun je niet iets beter de schade bepalen.
|
||||
|
||||
Schuren en polijsten is beter te doen dan handmatig de bolling van de velg proberen na te draaien.
Ik heb zelf ook wel eens geprobeerd de X en Z sledes van de draaibank tegelijk te verdraaien, maar dat gaat in je hoofd helemaal mis.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik neem aan dat de schade permanent is.
|
||||
|
||||
Quote:
In 't hoofd of aan de velg?