![]() |
|
||||
|
||||
![]() He mensen ik heb een vraag.
Ik rij al een jaar of 9 vw en heb in die tijd een golf 2 en 3 gehad. en daar weet ik de punten wel van waar je op moet letten bij de aankoop. Maar nu sta ik toch op het punt een "droom" van mij te kopen. de golf 1. Nu zou ik graag tips hebben op welke punten ik moet gaan letten bij de aanschaf van dit model. Ik heb mijn oog laten vallen op 2 golfjes en die komen alle 2 uit '83. ik weet niet of het bouwjaar van belang is maar heb het er toch maar voor de zekerheid bij gezet. mvgr vwcrazy |
|
||||
|
||||
![]() he, wat de keuze betrefd zit je goed van 83 is meestal wat beter als wat oudere types en waarop te letten eigenlijk gewoon goed je ogen open houden er zijn standaard plekken zoals verbindings plaatje wiebak achterpaneel plaatwerk rondom de tankdop achterbalk boven de achterlichten ff rubber los trekken wielranden krikrand op de bodemplaat naadjes achterpaneel zijpaneel waar de kit tussen zit geld ook voor de voorschermen wielbak zelf eigenlijk moet je gewoon zelf overal ff goed kijken
|
|
||||
|
||||
![]() bedankt voor je reactie jeroen.
![]() zal het in de gaten. Ik heb uit voor zorg al een vriend van mij gevraagd of die mee wil want 4 ogen zien meer als 2 ![]() en die jongen heeft aardig verstand van auto's maar niet van specifiek de golf 1 daarom dat ik hier de vraag even stel. |
|
||||
|
||||
![]() ja maar dat zijn toch wel een beetje de meest voorkomende dingen heb je iig een indruk maar ik zou me niet te veel af laten schrikken als je een paar van die puntjes hebt hoor maar dat is natuurlijk hellemaal afhankelijk van de prijs klasse waar je naar kijkt
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gebruik de search ook even, hier zijn al behoorlijk wat topics over geweest waarin alles heel nauwkeurig beschreven wordt.
Als ik kijk naar waar mijn Golfje mk1 uit 1983 rot was, moet je eigenlijk ieder plaatdeel goed nakijken. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hahahahahahahahaha indd overal kijken |
|
||||
|
||||
![]() Vulpijp benzinetank wil nog weleens doorroesten (wielkast rechtsachter), roest onder het rubber bij de voorruit, dorpels, onderkant deuren, voor- en achterpaneel onder de bumpers willen nog wel vaak roesten. Dit geldt ook voor het plaatwerk onder de waterbak (onder de motorkap).
Heel veel hebben ook instapschade aan de bestuurdersstoel, dus laat je daardoor niet afschrikken. Kijk ook even naar het hemeltje enzo. |
|
||||
|
||||
![]() Iedereen alvast bedankt voor de reacties.
ik heb vandaag de eerste van de twee golfjes bekeken. deze mankeerde idd de meeste van de punten die jullie gezegd hebben. zoals roest om de tankdop, instapschade, (wat ik nog geen wereld probleem vind) de krik punten waren niet fijn meer, en toen ik in de kofferbak keek leek het wel of de gehele kont in elkaar had gezeten. Dus deze heb ik maar lekker laten staan zaterdag gaan we op tijd uit de veren om de zoek tocht voort te zetten. |
|
||||
|
||||
![]() good luck
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb ook lang gezocht voor de mijne,denk dikke 6 maand,maar heb toch een mooie roestvrije gevonden,dus veel succes! En duurt het wat langer,t'is de moeite waard hoor! ![]()
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
|
||||
|
||||
![]() ik heb de tijd er ook wel voor.
zou een een tijdje terug naar 1 kijken in friesland. op de foto's was die zoals ik er 1 in gedachten had maar een dag voor dat ik er zou gaan kijken was hij al verkocht. ![]() dus de zoek tocht gaat rustig door. |