#1
|
|||
|
|||
Tekening/ maten spruitstuk smallblock bike carbs
Ik ben op zoek naar een tekening voor een spruitstuk voor bike carb's voor op een smallblock. Dan ik ik deze mooi laten maken bij schoonvader op het werk.
Is er iemand die hier iets van heeft? zou super zijn.... Alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
De hartafstanden van de gaskleppen zijn verschillend bij de diverse uitvoeringen motorfietscarbs, dus één standaard maat is er niet.
|
#3
|
|||
|
|||
En als ik nu ga voor bijvoorbeeld veelgebruikte carb's op smallblocks. R1 carbs o.i.d. Het is trouwens voor een 1600 aee motor, dus het moeten 38ers worden.
|
#4
|
||||
|
||||
ik heb wel een paar foto's kon de tekeningen niet direct vinden
is voor cbr900 carbs 38mm maar je kunt beter eerst carbs zoeken en dan beginnen tekenen |
#5
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:49. |
#6
|
|||
|
|||
Oke, bedankt alvast voor de reacties.
Nu heb ik eigenlijk nog de volgende vragen. - Ik heb een seat ibiza, waar die carburateurs op moeten komen. Kom ik door de C.O. Meting heen met bike carbs? - Ik heb iemand benaderd, en die heeft voor mij de keuze tussen r1 carb's of gsx-r carbs, beide 38mm. Welke kan ik het beste pakken? - Wat is een redelijke prijs voor dit soort carb's, hij vraagt er rond de 100 euro voor. Groeten.... |
#7
|
||||
|
||||
100 euro is niet gek hoor, en je co meting moet wel goedkomen als je het spul maar goed afstelt!
__________________
"73 Käfer |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
r1 carbs vraag hij 135 euro voor, inclusief kelken. gsx-r carbs vraagt hij 85 euro voor En afstellen zal dan denk ik tog gebeuren bij spottuning, aangezien die niet zo gek ver van me vandaan woont. Ik zie bij dat spruitstuk op de foto 4 aansluitingen voor vacuumslangen, waar is dat voor? En kan ik het spruitstuk ook gewoon uit staal of eventueel rvs maken? |
#9
|
||||
|
||||
Dan zou ik ook gelijk de poorten van je blok laten Flowen bij serge, en misschien een snellere nokkenstok?
__________________
"73 Käfer |
#10
|
|||
|
|||
Nope, ik wil alleen carbs. Open uitlaat heb ik al. Gaat me puur om het geluid...
Kan ik trouwens de orginele ontsteking gebruiken van mijn motor ( aee )? Last edited by jorg-maashees : 12-12-2009 at 18:58. |
#11
|
||||
|
||||
ontsteking kun je niet gebruiken denk ik
past wel van oudere polo's of golfjes met een 1.3 mh die 4 aansluitingen zijn voor het synchroon zetten van de carbs, kan je ook gebruiken voor je rembekrachtiger ofzo |
#12
|
|||
|
|||
kijk anders of je universele mikuni flatslides kunt kopen want die carbs kun je namelijk in de breedte verstellen op de asjes waarmee ze onderling zijn verbonden.
En je hebt dan geen vacuumcarbs maar met een accelleratiepomp op 2 van de 4 carbs dus ook een snellere gasreactie. |
#13
|
||||
|
||||
maar cv carbs rijd wel makkelijker en die kan je eigenlijk ook aanpassen in breedte als je dat wil
als je bij die flatslides het gas ineens intrapt kan ie zich wel eens verslikken net zoals bij webers |