#1
|
|||
|
|||
Basisinstelling nulstand gasklep
hoi ,
ik heb het gasklephuis van mijn GTI 1.6 EG er afgehaald om te "flowen" en op te kuisen, leuk werkje, terug in elkaar bouwen was ook te doen, echter wat ik niet weet is hoe ik de "nulstand" van de gasklep moet zetten. Het vijsje/contramoertje was niet meer verzegeld. Ik heb het wel ongeveer goed gezet maar weet iemand hoe het "echt" moet?? Al wat ik terug vind van info is dat dit vanuit de fabriek afgeregeld is en dat dit zo moet blijven , ben ik vet mee . Iemand een tip?? greetz postmeester Golf 1 GTI '82 EG motor reeds 2 jaar in restauratie some pics on http://sites.google.com/site/postmeester/golf1gti Last edited by postmeester : 26-12-2009 at 23:17. Reason: foto |
#2
|
|||
|
|||
Draai de stelschroef helemaal terug tot hij niet meer raakt
Dan indraaien met een vloeitje er tussen[vloeitje klem is aanslag punt Dan een halve slag verder Controleer en stel zo nodig het stationaair toerental en co af |
#3
|
|||
|
|||
nog vragen
Ok, bedankt voor de info.
Stationair en co zal voor volgend jaar zijn, motor staat nu in het werkhok op een karretje :-) testje of de spaghetti past ik zou graag weten wat er best aan de motor wordt gedaan nu hij toch uit de auto is. Oliekeerring van nokkenas en krukas vervangen? Lagerschalen vervangen? Klepsteelafdichtingen ? Het inlaatspruitstuk is er ondertussen ook af, er hing een laag van 2mm aangekoekte olie in .Carterontluchting best niet meer in inlaatspruitstuk voeren ?? O, nog een vraagje ,kan je met de motor uit de auto de compressie testen? Last edited by postmeester : 28-12-2009 at 20:57. Reason: meer vragen |
#4
|
|||
|
|||
Suc6 met het herstel van de schade
|