|
|||
|
|||
afstelling ontsteking aee SPOED!
heren volkwagenkenners,
Vorige week heb ik een andere ontsteking geplaatst op mijn ibiza met AEE motor, omdat mijn oude kapot was. Deze hebben ze afgesteld op gehoor, want met de strobo lukte het niet goed omdat ze geen exacte voorontsteking wisten. Nu is het volgende probleem ontstaan: hoog stationar draaien, vooral bij warme motor ( ronde 1100 toeren ) en als je gas los laat, koppeling intrapt, gaat hij naar 1100 toeren, dan weer naar 2000 , dan naar 1100 , dan naar 1500 en dan pas weer naar 1100. Ik heb zelf al wat aan de ontsteking gedraaid, en het probleem zit hem in de afstelling waarschijnlijk. Wat is de goede afstelling voor deze motor? ( de gades ) Dan kan een kameraad van mij deze afstellen met de strobo. Alvast bedankt
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel Last edited by jorg-maashees : 18-01-2010 at 18:52. |
|
|||
|
|||
Ik lees overal dat hij stationair op 6 graden moet staan? is dat goed, en is dat genoeg om hem compleet af te stellen?
|
||||
|
||||
markeringen staan op je vliegwiel als het goed is, als je je daaraan houdt staat ie vanzelf goed...
|