Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 26-12-2009, 22:16
boravariant1976's Avatar
boravariant1976 boravariant1976 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default vraag: recaro airbag-stekker! voorstoelen

Hallo boys,
Ben net eindelijk klaar met inbouw van Recaro zwart leer in mijn variant.
Recaros komen uit duitse golf 4 5-drs GTI 2003 met slechts 34.000km!
Alles zit er dik in en ben er zeer tevreden over.
Heb nog tweetal probleempjes,wie heeft er tips?????

1:Moet nog wat gaan verzinnen op losliggende achterbank zittingen ivm andere bevestigingspunten van variant tov 5-drs.
2: airbagstekker onderaan in het stoelframe past niet in de kabel die uit de vloer komt! kwestie van ander stekker kopen en 3 draadjes solderen??
Heb nu dus foutmelding op dashboard display ivm airbag fehler.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50296

grtz Benno
Reply With Quote
Old 26-12-2009, 22:34
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC

Hey Benno,

ik ben ook voor Recaro gegaan en liep ook tegen deze problemen op. Ik heb van een paar donorstoelen de stekkers omgesoldeerd, volgens mij zit het probleem in een wijziging na een bepaald bouwjaar. De draadkleuren komen wel overeen dus dat redt zich wel. Wat je ook kunt doen is de afzonderlijke stekkertjes losmaken met een speciaal ontgrendelingshaakje en losse connectors bestellen, en de stekkertjes daarin overzetten. Dan heb je het echt OEM! Ik moest effe snel en had donorstoelen bij de hand, dus ik heb gesoldeerd.

Wat betreft de achterbank liggen de zaken wat lastiger. Je moet van een Variant-achterbank het klapmechaniek gebruiken en ook het schuim. Het schuim moet je wel extra opvullen want je hoezen passen anders niet! Verder moet je wat verzinnen om de stof (in jouw geval leer) vast te krijgen op het onderstel. Ik heb er voor gekozen om de stof mvb. een soort pees te klemmen in de U-vormige rand en dan de rand met een hamer dicht te tikken, zodat het geen kant meer op kan. Verder geldt voor het lange gedeelte dat er bij de Variant een uitsparing zit voor de gordelinsteker, deze zit er bij een 5-deurs niet in, dus in mijn geval heb ik deze uitsparing eruit genipt en van een donorbank weer ingenaaid.
Al met al een heel werk, en als ik alles vantevoren had geweten had ik het niet weer gedaan, maar dan heb je ook wat!
Old 26-12-2009, 22:37
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy

Ik heb gIV stoelen er in zitten en gebruik de airbag niet, wat mij betreft mag je de stekker hebben als je hem kan gebruiken.
Reply With Quote
Old 26-12-2009, 23:09
boravariant1976's Avatar
boravariant1976 boravariant1976 is offline
Volksforum Aandeelhouder

@arnaud
hey kerel
bedankt voor de tips.
precies de 2 bevestigende antwoorden die ik zocht..
Dat stekkertje ga ik dan ook gewoon solderen......dan maar ietsje minder oem met zwarte tape...haha.

Die achterbank zie ik tzt wel,voorlopig zit ie klem
Wou de hoezen laten overzetten op de achterbank zittingen van highline naar recaro,maar de highline zittingen van onze varianten hebben idd een extra kuiprandje! dus dat ging helaas niet door.

@tjeerd
je zou mij blij maken met 2x deze gele stekker,wrs is die wel goed!
heb mijn oude interieur reeds verkocht.
paar euro is ook geen probleem hoor ....

grt Benno

Last edited by boravariant1976 : 26-12-2009 at 23:12.
Reply With Quote
Old 26-12-2009, 23:18
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by boravariant1976
Die achterbank zie ik tzt wel,voorlopig zit ie klem
Wou de hoezen laten overzetten op de achterbank zittingen van highline naar recaro,maar de highline zittingen van onze varianten hebben een extra kuiprandje! dus dat ging helaas niet door.

Jij hebt (had) inderdaad al de MY2002> achterbank, met extra kuipvorm. Die ik had was de Highline tot 2001 en minder 'kuipig' en ook gelijk aan wat voor uitvoering dan ook zolang het maar een Variant is. Met zo'n <2001-achterbank als basis en hier en daar een extra opvulling in het schuim krijg je het 200% strak (wel 1001x passen en bijsnijden).

Als ik binnenkort op de plaatselijke sloperij kom neem ik wel even 2 stekkers mee wanneer voorradig, hoor ik dan wel even of je ze nog nodig bent, maar dat is sowieso niet eerder dan over 2 weken.

Posting Rules