#1
|
|||
|
|||
mk1 16v probleempjes
hallo,
ik heb en golf1 waar een kr blok in zit. als ik het blokje stationair laat lopen werkt alles gewoon. zodra ik gas ga geven en hij komt boven de 3000 toeren gaat het olie lapmje branden / zoemen. sensoren zijn vervangen en oliepomp is ook vervangen. wat kan het zijn? denk dat ik iets over het hoofd zie maar kan er maar niet op komen. ook heb ik op de MFA een olie temperatuur staan van 173 graden .. terwijl de motor nog koud is. Last edited by jobo1983 : 12-12-2009 at 11:56. |
#2
|
||||
|
||||
op tiet skakelen
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
auto is verder nog in opbouw.. dus rijden gaat nog niet. |
#4
|
||||
|
||||
massa, waarschijnlijk onder het dashboard
__________________
Het is geen GTI... |
#5
|
|||
|
|||
ik zou ff oliedruk meten met een meter dan weet je iig of dit goed is
|
#6
|
|||
|
|||
okeej, zullen maandag weer aan de slag gaan.
bedankt voor de nuttige reacties. als er weer dingen zijn zal het er weer komen te staan in dit topic. |
#7
|
|||
|
|||
drijfstang lagers misschien versleten??? dan krijg je ook zulke leuke grappen, inderdaad gewoon ff olie druk meten als de motor loopt.
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Gaat 't daarbij niet juist andersom? Dan gaat het lampje en de zoemer toch juist bij lagere toeren aan, en wordt de oliedruk weer ok bij hogere toeren?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
|||
|
|||
ja daar hadden we ook aan gedacht dat die lagers versleten zijn.
we gaan alles nog eens na checken. alleen ff kijken of k snel iemand kan vinden die de olie druk kan komen meten. nogmaals bedankt voor de reacties. |
#10
|
|||
|
|||
nou eindelijk wat tijd gehad.
drijfstang lagers vervangen die waren iets geslten viel mee volgens motor revisie bedrijf hier in de buurt. olie pomp bleek de boosdoener te zijn. die is vervangen. maar sinds dat gedaan is start de auto niet meer. het probleem. als ik de sleutel omdraai zou het tikken en lopen moeten wezen (deed hij voordat de lagers en pomp vervangen wrden ook gedaan) nu heb ik ineens hele slechte vonk. startmotor gaat maar moeilijk rond. net alsof de accu leeg is (zit een hagel nieuwe in dus kan het me niet voorstellen dat ie defect zou wezen) ook heb ik massa kabels extra aangebrcht van chassis naar de min pool en het motorblok naar de min pool. verdelerkap en rotor zijn hagel nieuw. andere bobine geprobeerd voor de vonk maar maakt niks uit. ander contact slot van een lopen de golf1 erop gezet om uit te sluiten dat dat het kon wezen. graag zou ik wat reacties willen van degene die denken wat het zou kunnen zijn. groeten Jory |
#11
|
||||
|
||||
Drijfstanglagerkappen verkeerd terug gezet...
__________________
Groeten, Jeroen. |
#12
|
|||
|
|||
Of te strak vast gedraaid.
|
#13
|
|||
|
|||
[stomme opmerking gezet
|
#14
|
|||
|
|||
te strak vast gedraait zijn ze niet, dat weet ik zeker.
want uitdraai hadden we erbij gekregen toen we de nieuwe drijfstanglagers haalde. En ze zijn er in gezet door iemand die alleen maar met motorblokjes werkt en ze reviseerd, lijkt me dan sterk dat ie dat er niet goed in gezet heeft. Last edited by jobo1983 : 13-01-2010 at 19:29. |
#15
|
|||
|
|||
zo net bezig geweest met de golf1!
hij loopt! was een massa probleem, achter de zekeringkast. 2 draadjes die niet goed contact maakte. dus dat is nu opgelost! nu alleen nog remmerij aanpassen, km teller aansluiten, koelvloeistof sensor aansluiten. |