Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-12-2009, 11:35
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default mk1 16v probleempjes

hallo,

ik heb en golf1 waar een kr blok in zit.
als ik het blokje stationair laat lopen werkt alles gewoon.
zodra ik gas ga geven en hij komt boven de 3000 toeren gaat het olie lapmje branden / zoemen.
sensoren zijn vervangen en oliepomp is ook vervangen.
wat kan het zijn? denk dat ik iets over het hoofd zie maar kan er maar niet op komen.

ook heb ik op de MFA een olie temperatuur staan van 173 graden .. terwijl de motor nog koud is.

Last edited by jobo1983 : 12-12-2009 at 11:56.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-12-2009, 19:41
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

Quote:
Originally Posted by jeroenmk1
op tiet skakelen


auto is verder nog in opbouw.. dus rijden gaat nog niet.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-12-2009, 19:48
Drify_mk1's Avatar
Drify_mk1 Drify_mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 544
Default

massa, waarschijnlijk onder het dashboard
__________________
Het is geen GTI...
Reply With Quote
  #5  
Old 12-12-2009, 19:55
ronnieabf ronnieabf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 656
Default

ik zou ff oliedruk meten met een meter dan weet je iig of dit goed is
Reply With Quote
  #6  
Old 12-12-2009, 20:13
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

okeej, zullen maandag weer aan de slag gaan.
bedankt voor de nuttige reacties.
als er weer dingen zijn zal het er weer komen te staan in dit topic.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-12-2009, 21:28
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

drijfstang lagers misschien versleten??? dan krijg je ook zulke leuke grappen, inderdaad gewoon ff olie druk meten als de motor loopt.
Reply With Quote
  #8  
Old 12-12-2009, 21:46
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by jeroenmk1
tiet




Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
drijfstang lagers misschien versleten??? dan krijg je ook zulke leuke grappen, inderdaad gewoon ff olie druk meten als de motor loopt.


Gaat 't daarbij niet juist andersom?
Dan gaat het lampje en de zoemer toch juist bij lagere toeren aan, en wordt de oliedruk weer ok bij hogere toeren?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #9  
Old 12-12-2009, 22:44
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

ja daar hadden we ook aan gedacht dat die lagers versleten zijn.
we gaan alles nog eens na checken.
alleen ff kijken of k snel iemand kan vinden die de olie druk kan komen meten.

nogmaals bedankt voor de reacties.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-01-2010, 18:22
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

nou eindelijk wat tijd gehad.
drijfstang lagers vervangen die waren iets geslten viel mee volgens motor revisie bedrijf hier in de buurt.
olie pomp bleek de boosdoener te zijn. die is vervangen.
maar sinds dat gedaan is start de auto niet meer.

het probleem.
als ik de sleutel omdraai zou het tikken en lopen moeten wezen (deed hij voordat de lagers en pomp vervangen wrden ook gedaan)
nu heb ik ineens hele slechte vonk.
startmotor gaat maar moeilijk rond.
net alsof de accu leeg is (zit een hagel nieuwe in dus kan het me niet voorstellen dat ie defect zou wezen)
ook heb ik massa kabels extra aangebrcht van chassis naar de min pool en het motorblok naar de min pool.
verdelerkap en rotor zijn hagel nieuw.
andere bobine geprobeerd voor de vonk maar maakt niks uit.
ander contact slot van een lopen de golf1 erop gezet om uit te sluiten dat dat het kon wezen.

graag zou ik wat reacties willen van degene die denken wat het zou kunnen zijn.
groeten Jory
Reply With Quote
  #11  
Old 08-01-2010, 17:38
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Drijfstanglagerkappen verkeerd terug gezet...
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #12  
Old 08-01-2010, 17:49
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Of te strak vast gedraaid.
Reply With Quote
  #13  
Old 09-01-2010, 10:13
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

[stomme opmerking gezet
Reply With Quote
  #14  
Old 13-01-2010, 18:11
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

te strak vast gedraait zijn ze niet, dat weet ik zeker.
want uitdraai hadden we erbij gekregen toen we de nieuwe drijfstanglagers haalde.
En ze zijn er in gezet door iemand die alleen maar met motorblokjes werkt en ze reviseerd, lijkt me dan sterk dat ie dat er niet goed in gezet heeft.

Last edited by jobo1983 : 13-01-2010 at 19:29.
Reply With Quote
  #15  
Old 13-01-2010, 22:08
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

zo net bezig geweest met de golf1!
hij loopt!
was een massa probleem, achter de zekeringkast.
2 draadjes die niet goed contact maakte.
dus dat is nu opgelost!

nu alleen nog remmerij aanpassen, km teller aansluiten, koelvloeistof sensor aansluiten.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum