#1
|
||||
|
||||
arnout99cc
Hey allemaal,
sinds kort ben ik op de hoogte van dit forum en ik moet hier en daar nog gaan rondstruinen naar informatie over het opknappen van een golf 1 diesel MK1 uit 1977. Ik ben zelf uit 82 en de auto is ooit nieuw gekocht door mijn opa waarna mijn vader er nog een tijd in heeft gereden. Nu is de auto vrij rot op verschillende plekken en het is de vraag of het nog het opknappen waard is. Doordat hij zo rot is komt hij niet door de apk en daarom staat hij nu al 4 jaar in de garage om daar als kast te dienen. Ik zal proberen binnenkort wat foto's te posten en ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Motorisch is ie als het goed is wel prima trouwens, de huidige motor heeft 106000 km gelopen. Overigens zou ik m zoveel mogelijk in originele staat willen houden als het van opknappen mocht komen. Groet, Arnout Last edited by arnout99cc : 18-10-2009 at 20:31. |
#2
|
||||
|
||||
hierbij nog wat foto's van de wagen.
Last edited by arnout99cc : 18-10-2009 at 21:42. |
#3
|
||||
|
||||
mooi golfje! is het opknappen zeker waard!
dingetje is nog geld waard!
__________________
Hang loose... the spirit of vdub |
#4
|
|||
|
|||
zeker opknappen. Wss zijn dorpels rot. Nieuwe inlassen.
Als je zo'n ding netjes hebt is het zeker de moeite en het geld van opknappen waard. Lak is niet eens zo slecht en hij is nog helemaal orgineel. En orginele hollander en orginele diesel wat ook in trek is. Dus opgeknapt kan je hier veel van genieten ofwel goed verkopen |
#5
|
||||
|
||||
hierbij een foto van 1 van de dorpels, zit wel wat roest maar niet extreem veel, aan de andere kant zit net wat meer maar die foto is mislukt. Of zit de meeste roest aan de onderkant? Ik heb daar wel gekeken maar door de tectiel valt daar niet zoveel te zien....
Overigens waren de laatste berichten van roest over het schutbord. Dit zou betekenen dat de motor en dashboard eruit moeten. Vandaar dat hij niet meer gerepareerd is. Daarnaast zou de vloer ook rot zijn maar ook daar kan ik niet echt wat zien door de tectiel. Hebben jullie daar misschien tips over? Ik zou hem zelf willen gaan strippen en dan naar een carrosseriebedrijf sturen. Enig idee hoeveel tijd ik, als leek, kwijt zou zijn met het strippen? Daarna zou ik het opbouwen ook willen doen alhoewel dit natuurlijk iets moeilijker is. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Wat versta je onder "leek"? Op zich is het strippen als zowel het opbouwen niet te gek moeilijk, zolang je geen 2 linker handen hebt, je je (goed!) inleest en je gezond verstand gebruikt. Een golf 1 is niet zo ingewikkeld, goede documentatie is ook beschikbaar én goed gereedschap is het halve werk.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#7
|
||||
|
||||
het zwart getectileerde stuk is interessanter
Strippen is niet lastig, de roest opzoeken gaat veel tijd kosten. Alle tectiel moet weggekrabt/geborsteld worden, van liefst boven én onderkant... De auto is het echt wel waard, gaaf een volledig originele golf1 diesel uit 1977!!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#8
|
||||
|
||||
Ik ga kijken of ik dit weekend een begin kan maken met het werk. Ik heb wel eens geholpen een saab uit de jaren 70 uit elkaar te halen en die zijn iets ingewikkelder dus ik neem aan dat dit ook wel moet lukken.
Misschien dat ik dit weekend wel kan beginnen met strippen. Ik moet iig nog hier en daar plaats maken in het huis van mijn ouders.... Daar staat ie namelijk in de garage. Het weghalen van de tectiel kan het best met een staalborstel oid? Ik las ook ergens op dit forum dat een beetje diesel in laten trekken de boel beter laat loslaten? Mocht ik beginnen dan zal ik elders een nieuw topic starten, is wel zo handig denk ik? Groet en bedankt voor de reacties, Arnout |
#9
|
||||
|
||||
Nette mkI heb je daar,opknappen zeker waard.
|
#10
|
||||
|
||||
Blijft altijd de moeite waard zo'n type1.
Veel succes met dit projekt Blijf het volgen. |