![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hey
ik heb sinds een paar dagen natte ramen aan de binnenkant, alle goten buiten zijn schoon dus het komt niet van buiten, deur rubbers zijn ook nog redelijk intact voor zover dat nog kan na 22 jaar ![]() nou vroeg ik me af, kan het de verwarmings radiateur zijn? ramen zijn ook een beetje vettig aan de binnenkant, en onder mijn pedalen is het ook steeds erg vochtig, remkracht verdeler is niet lek dan had ik regelmatig remvloeistof bij moeten vullen volgens mij. motor wordt ook niet warm maar dat ligt aan mijn thermostaat die heb ik hier al liggen nieuw, of zou het wel met elkaar in verband kunnen staan?
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() dan zou ik maar de kachel radiator vervangen inderdaad.
het is geen pretje als ie helemaal kapotgaat op een drukke rotonde ![]() groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Dagje vrijnemen, 25 euro uitgeven voor een nieuwe, en vervangen die handel.
Als ie niet kapot is, heb je groot kans dat ie alsnog binnenkort kapot gaat, mits de eerste er nog in zit. Ik ga er echter vanuit dat het ook in dit geval inderdaad weer de kachelradiator is. Natte ramen buiten hoef je je trouwens niet zoveel zorgen om te maken, dat hebben de meeste Golfjes zo nu en dan wel eens. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
|||
|
|||
![]() hahahaha ja chris maar sta nu op het punt om mijn ruitenwissers naar binnen te verplaatsen.
he maar waar zit ie ongeveer en wat moet ik allemaal weghalen om er bij te kunnen?
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Sommige mensen doen het zonder het dash te demonteren, maar ik vind het zelf eigenlijk makkelijker. In dat geval doe je dus het volgende:
- Open je motorkap. - In de goot, waar de ruitenwissermotor zit, voel je twee schroefdraden met daarop een (volgens mij) 10mm boutje. Deze houden het dash oa. vast, dus die schroef je los. - In het motorruim, tegen het schutbord, zie je twee slangen. Die gaan als het ware 't schutbord door, naar binnen. De klemmen die hierop zitten haal je los, en de slangen trek je los. De aansluiting die je dan ziet is je kachelradiator. - Je gaat naar binnen in de auto, en demonteert het hele dashboard. - Nu haal je dat verwarmingsgedeelte los, dat op de tunnel zit. - Hierin zit de kachelradiator. Als je dit los hebt, zie je de twee aansluitingen die je eerder nog vanuit het motorruim zag. Dat geheel trek je er naar boven toe uit. Inbouwen gaat in omgekeerde volgorde. Vul je radiatortje wel eerst af met kvs voor je hem weer inbouwt, dit scheelt naderhand behoorlijk bij het ontluchten. Als alles ingebouwd en aangesloten is, vul je het koelsysteem weer af, en start de motor met de dop van het koelsysteem af, en de verwarming vol op verwarmen. Rij er ook een stukje mee, en controleer regelmatig het koelsysteem, en vul bij indien nodig. Succes!
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#6
|
|||
|
|||
![]() okeej en dan verder net als normaal neem ik aan,
dop eraf laten tot de fan aanslaat dan de motor uitzetten en verder bijvullen daarna weer starten kvs rond laten lopen totdat het op peil is. ik ga er van t weekend even naar kijken, dan hoop ik meteen de thermostaat te doen,dan heb ik de put toch vrij denk ik als het een beetje opschiet met de cabrio hoeveel liter kvs gaat er eigenlijk in in totaal liter of 5 toch? of was dat de olie
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Geen idee hoeveel er in gaat eerlijk gezegd. Zal vast ergens op het forum staan.
Het enige klote klusje is het loshalen van die klemmen die de slangen naar de kachelradiator vast houden. De rest is gewoon rustig aan doorwerken. Dash los halen heb je al eens gedaan?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#8
|
|||
|
|||
![]() neej nog niet eigenlijk, maar dat heeft m'n oom weleens gedaan dus als ik er niet uitkom kan ie daar wel de garage in zoweiso wel lekker met dit weer,
maar als je tips hebt mag je ze plaatsen hoor graag zelfs en nog bedankt voor je bovenstaande omschrijving ![]()
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() in het compleet systeem zit pak weg tussen de 6 en 7liter, maar er blijft altijd her en der wel wat in zitten dus met een beetje mazzel moet je het met 5liter wel afkunnen.
gr. alex
__________________
I love it when a car comes together ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Hier zijn nog 'n topic erover:
http://www.volksforum.com/forum/sho...iator+vervangen En een troubleshooter ![]() http://www.volksforum.com/forum/sho...45&page=1&pp=20
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
||||
|
||||
![]() Zal idd de kachel wel zijn, middagje werk maar dan wordt ie wel weer lekker warm
![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#12
|
|||
|
|||
![]() ja nouja binnenkort heb ik nu ook standje crematorium hoor
![]() dat is het rare binnen wordt ie wel warm, alleen de motor zelf niet, maar dat ligt aan de thermostaat
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() maar is je vloerbedekking niet nat of vochtig dan?
__________________
Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
![]() ja onder de pedalen wel verder nergens alleen aan mijn kant zeg maar
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Zijn de spleetjes in je voorschermen niet verstopt?
Bij mijn oude golf stond er eerst zowat 5 cm water onder me bijrijdersstoel en bij mijn broer zijn golf kwam het onder zijn pedalen? Ook even vochtvreter erin leggen of een panty met kattegrind ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Ik ben momenteel bezig met het vervangen van die kacheltjes in 2 wagens.
Bij de 1600D valt het wel mee om de moeren van de kachel los te krijgen in de motorruimte. Bij de GTI zit er net wat meer in de weg. Heb wel de kachel eruit gehaald zonder dash los te maken. Alles bij elkaar 2u werk mee gehad. Morge nieuwe radiator erin en terug bouwen. ![]() Ik laat wel weten hoe het verloopt. Grtz Jel ![]()
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Verstopt spleetje, heel vervelend veel voorkomend probleem. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hahah ![]()
__________________
'91 Jetta sneeuwploeg 2011 '96 Jetta on Vette's ![]() Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
maar welke spleetjes bedoel je nu dan? ![]() ik heb ook nog steeds last van water in mn mk1 ![]()
__________________
Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
![]() In je watervangbak zitten bij je schermen afwateringsgaatjes zodat het water daar weg kan.
Aangezien er ook vaak bladeren en vuil e.d. in komt te liggen kunnen die gaatjes verstopt raken waardoor je watervangbak vol blijft staan en vervolgens bij het rooster voor je ventilator naar binnen komt. |