![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() heb net is ff lopen zoeken naar een nieuwe koppeling,maar kom er niet uit of die van een 8v nu hetzelfde moet zijn als die van een 16v.
Nummers komen wel niet overeen maar de maten wel ( allebei 210mm). Is er iemand hier die me dit kan vertellen. Het gaat om een golf 2 blok in een golf 1 (8v jetronic systeem)(nog wel tenminste :p ).
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!! ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() De prise as is anders als ik me niet vergis, dus dat gaat niet lukken.
Als je naar de automaterialen zaak gaat met je kenteken zoeken ze exact de goeie plaat erbij. 1 Tip: neem ook meteen een nieuwe drukgroep. Complete set, drukgroep (incl drukplaat) en koppelingsschijf kost je ongeveer € 150 euro
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#3
|
||||
|
||||
![]() Kijk met dat soort antwoorden kan ik wat.
Weet jij dan ook of ik voor een blok dat zometeen zo rond de 170 pk gaat leveren een andere soort koppeling moet nemen??
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Denk dat een 16v koppeling dat wel aan moet kunnen. Wil je op safe gaan dan een sachs of omp setje nemen ofzo (OMP is stukkie goedkoper weer als Sachs), kost wel wat meer, dan gewone LUK set bijv. maar dat plakt dat ook wel weer wat harder
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
naar mijn weten worden die toch alleen maar per set verkocht??
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
as van een 16v bak is dikker,en maar wel dezelfde diameter (als ik me niet vergis,over dat laatste) koppeling kan makkelijk tot 180 pk hebben zal misschien alleen wat harder slijten. |
#7
|
||||
|
||||
![]() De priesas van een 16v en 8v zijn niet even dik. Als je een 16v kopeling er in neemt kun je op je kopelingspedaal duwen wat je wil maar de kopeling komt absoluut niet vrij. FF in nederlands het gat midden in de kopeling(pijpje met tandjes er in) is groter bij een 16v!!!!!!!!!! Dus dat gaat absoluut niet lukken de auto komt geen centimeter vooruit.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Als je straks 180 echte!!! wielpk's hebt zal ik wel een sportkoppeling nemen. Bijvoorbeeld een SACHS. Die heb ik zelf ook.
![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
|||
|
|||
![]() en als je een duitse auto hebt lukt het ook niet.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#10
|
||||
|
||||
![]() chris was me voor.
![]() Maar er zijn zoveel verschillende soorten en maten... :frown: gewoon de oude meenemen, als je em al hebt. maar aangezien je zegt dat de nummers verschillen... gok ik van wel. even vergelijken bij de automaterialenzaak... Mijn broer mocht gewoon een setje meenemen, als het niet paste, mocht ie zo terug en ruilen... MITS het voorzicht gepast was, en er verder geen bruiksporen op waren gezet in tussentijd. (logisch lijkt me, na anderhalf jaar ruilen met bon... wel een strakke actie.. ![]()
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waar heb je die vandaan? Ik moet ook nog een erg dikke koppeling hebben, maar kan weinig info vinden.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#12
|
|||
|
|||
![]() ik zie ze staan bij www.powerkings.nl, misschien heb je er wat aan.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#13
|
|||
|
|||
![]() ik heb ze gekocht via een kameraad van mij. Die werkt bij een revisie bedrijf. SACHS is gewoon een goed en bekend merk, vandaar dat ik daar voor heb gekozen.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |