#1
|
||||
|
||||
Deurklink Los
Heb een probleem met de deurklink van mijn mk2, bestuurders deur openen gaat alleen met wat gefriemel en de rechter bevestiging zit losjes alsof er te hard aan is gerukt. Heb al gezocht naar gelijksoortige probs maar helaas niets gevonden. Hoe is dit op te lossen?
__________________
VW Golf 4 TDI PD130 VW Golf 2 GTD Special (ex) IDI TurboDiesel Tuning |
#2
|
|||
|
|||
ik had dat ook,en men slot aan de binnenkant hing wat los,aandraaien met een inbussleutel kan wonderen doen
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dat moet dan via de binnenkant gebeuren neem ik aan? Alvast bedankt kerel
__________________
VW Golf 4 TDI PD130 VW Golf 2 GTD Special (ex) IDI TurboDiesel Tuning |
#4
|
||||
|
||||
Is de deurklink via achter het deurpaneel strakker te zetten??
__________________
VW Golf 4 TDI PD130 VW Golf 2 GTD Special (ex) IDI TurboDiesel Tuning |
#5
|
|||
|
|||
neen,gewoon het slot als je de deur opendoet,hangt vast met 2 inbusbouten..deze 2 vastdraaien..deur opendoen dan zie je het slat hangen
|
#6
|
||||
|
||||
Volgens mij heeft MocroPlay het over de klink, en niet over het slot.
|
#7
|
||||
|
||||
De schroeven van de deurklink kan je aan zonder het deurpaneel te verwijderen.
Pruts het sierlijstje uit de klink (is zwart of chrome afhankelijk van uitvoering), dan zie je aan de voorkant van de klink een klein schroefje zitten. De andere schroef kan je aan als je de deur opent, is een iets grotere en zit in de zijkant van de deur, en wijst naar de klink. Dit is die rechtse bevestiging, waar jij over sprak. Kan zijn dat deze wat los zit, inderdaad. Als je er toch aan bezig bent, kan je gelijk die twee schroeven van de klink vervangen, ze willen namelijk wel eens roesten. |
#8
|
||||
|
||||
OK perfect man, crystal clear. Ik ga er zo mee aan de slag.. Thnx allemaal.
__________________
VW Golf 4 TDI PD130 VW Golf 2 GTD Special (ex) IDI TurboDiesel Tuning |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Hallo, heb zonet even die schroef wat aangedraaid, precies zoals je zei en nou zit de deurklink weer lekker vast. Die schroeven zijn trouwens gelukkig niet verroest. Helaas werkt het mechanisme achter het hendeltje niet meer zo soepel/naadloos. Kun je dat mechanisme openhalen en olieën of kan dat niet..
__________________
VW Golf 4 TDI PD130 VW Golf 2 GTD Special (ex) IDI TurboDiesel Tuning |
#10
|
||||
|
||||
De kruk werkt met een alu heveltje, vaak zijn deze gescheurd, vervangen is de enige optie. Je kunt je eigen cilinder gewoon in de nieuwe kruk zetten.
|
#11
|
||||
|
||||
Thnx D. Dan weet ik iig wat ik straks ook moet doen als ik me bezig ga houden met het verbeteren van mijn golfje.
__________________
VW Golf 4 TDI PD130 VW Golf 2 GTD Special (ex) IDI TurboDiesel Tuning |