#1
|
||||
|
||||
4 --> 5bak ombouw audi 80
goeiesdag mensen van het vag leven.
even een vraag voor een kennis van mij van het puchforum.com deze goeie jongen heeft een audi 80 gekocht. nou heb ik samen met een vriend voor hem de volgende dingen eraan gedaan: alle slijtage onderdelen vervangen en een nieuwe waterpomp erop gezet. de 4bak vervangen voor een 5 bak. mijn vraag is het volgende: je vervangt de 4 bak voor de 5 bak. moet dan het vliegwiel mee veranderen? of de startmotor? want de oude startmotor grijpt niet meer aan op het vliegwiel. en de 2 de vraag. het oude schakelmechanisme moest volgende de audi expert. ( waar de bak gekocht is ) voldoende zijn voor de nieuwe 5 bak. dit blijkt het tegendeel te zijn. wat moet er veranderen aan het schakelmechanisme? even de volgende foto's ter verduidelijking: we denken dus dat dit rondsel niet op het vliegwiel wil passen. omdat de positie anders is bij de 5 bak. volgens mij is het hele zooitje hetzelfde als een passat 35i. en die heb ik gezien met 5 bak. graag jullie mening.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#2
|
||||
|
||||
niet zelfde als 35i, zelfde als 32b!
schakelmechanisme moet je volgens mij een beetje verbouwen, omdat de achteruit anders is. zit ie wel goed over de bak geschoven??
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#3
|
|||
|
|||
vliegwiel en startmotor zijn gelijk.
ik ga er in mijn verhaal van uit dat je het hebt over een audi 80 van bwjr 79 tot 84,de zogenaamde type 81. schakelmechanisme hoeft niet perse veranderd te worden,ik rijd er al jaren mee. alleen voor het inschakelen in eerste versnelling pook iets indrukken. past de startmotor mogelijk niet omdat het bronzen lager in de bak verstopt zit met bagger? eerst die bende maar eens schoonmaken? starter MOET passen! Last edited by jurie : 12-11-2009 at 21:41. |
#4
|
||||
|
||||
type 81 ja.
zit geen bagger in het bronzen lager. bak is brandschoon. ( voor zover mogelijk) klinkt alleen als dat hij idd het schakelmechanisme moet veranderen. want als jij je pook moet indrukken voor z'n 1. lijkt het alsof je al zover naar links zit met je pook dat je alle ruimte nodig hebt om hem in zijn 5de te krijgen. maar startmotor verhaal blijft wazig. heb je niet nog een 2de reserve liggen waar je het aantal tanden van kunt tellen ofzo. mij is ergens vertelt dat de bakligging anders is en dus het vliegwiel groter en de startmotor een kleiner tandwiel heeft. maar dat is niet zeker. en zollie hij zit wel goed aangeschoven. maar we gaan het zaterdag nog een verder proberen. jurie. hoe ziet trouwens jouw grondplaat van je schakelpook eruit? is namelijk niet zoveel ruimte voor een 5 met de 4 bak schakelpook. tov de grondplaat.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#5
|
|||
|
|||
startmotor
reaktie verzonden via pb
ivm verstrekken tel nr |
#6
|
||||
|
||||
startmotor gebeuren is gefikst. starten en lopen doet hij nu weer.
alleen nog het schakelmechanisme waar we volgende zaterdag mee gaan prutsen. nu is de eigenaar van deze auto hard voor ons op zoek naar een schakelmechanisme van een passat 35i. en ik geloof dat het dan goed moet gaan komen. tenzij iemand wat anders zegt???
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#7
|
||||
|
||||
Bij een 35i ligt de motor niet in de lengte, denk dat je 32b bedoelt?
|
#8
|
||||
|
||||
Ik heb ooit ook eens een 5 bak gemonteerd in een van oorsprong 4 bak-Golf2. Toen bleek dat de pook in de tunnel niet in de positie van de 5de versnelling wou. Enig zaag- en vijl-werk in de blikken plaat loste dit op. Misschien is dit bij de Audi 80 en VW 32B hetzelfde? Passat 35i mechanisme lijkt me niet geschikt. Dit is een compleet andere auto met de motor en bak dwars geplaatst.
|