#1
|
|||
|
|||
storings code golf v6 4motion
Mijn auto golf v6 4motion.
Doet ineens een beetje raar. Toerentaal loopt af en toe omhoog. esp lampje brand motorstoringlampje ook. Nu heb ik hem uitgelezen. Krijg ik deze codes terug. 17550 16485 01314 Nu ben ik een beetje bang om hem weer naar de dealer te brengen. Heb net een apk gehad. 2 week geleden 1200euro. 2 mnd geleden een beurt 700 euro. Heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om weer zulke bedragen te betalen. |
#2
|
||||
|
||||
Bij de dealer moet je sowieso niet zijn, tenzij je geilt op stempels in je onderhoudsboekje. De echte monteurs zijn er bij de dealers ook allang uitgevlogen omdat ze "te duur" waren.
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut. |
#3
|
||||
|
||||
The Diagnostic Trouble Codes P1000-P1999 are Manufacturer specific.
17550 P1142 Berekening Belasting Cross Check, lage limiet niet bereikt Lasterfassung, Grenze unterschritten Load Calculation Cross Check, Lower Limit Exceeded Diagnostic Trouble Codes - P0100-P0199: Fuel and Air Metering 16484 P0100 Luchtmassameter (G70), fout in stroomvoorziening Luftmassenmesser (G70), Fehler im Stromkreis Mass Air Flow Sensor (G70), Circuit Malfunction 01314 Regelapparaat Motor (ECM) Motorsteuergerät Engine Control Module (ECM) Link: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor de info. Maar gaat dit veel geld kosten? En kan ik er eventueel zelf wat aan doen? Moet ik een nieuwe luchtmassa meter hebben? Of is er een draadje los (stroom voorziening) Dat zal me niks verbazen na die apk keuring. waar allerlei dingen moesten gebeuren. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Nee ben nu ook wel klaar met de dealer. Maar goed hij was dealer onderhouden dat wilde ik graag zo houden. Maar elke keer als ik daar ben geweest kan ik dik aftikken en het is dan nog niet klaar. |
#6
|
||||
|
||||
Eerst eens resetten en een dagje rijden, kijken of het terug komt. Zo ja, dan zou ik beginnen bij de LMM. Check de stekker, polen (oxidatie) en schud er eens algemeen goed mee in het rond
Blijft het, dan lijkt de LMM het probleem te zijn.
__________________
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Heb je een open lucht filter?
__________________
Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
Ik heb het gereset. Maar de codes zijn nog niet terug gekomen.
Maar het zal niet lang duren want hij loopt niet zo mooi. Stationeer rond de 1000 toeren. En ja ik heb inderdaad een openlucht filter. ik zal morgen eens kijken als ik die lucht massameter kan vinden. Last edited by martnl : 09-12-2009 at 18:39. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Sorry, daar kan ik je niet mee verder helpen. Van die foutcodes weet ik niet veel af, en al helemaal niks van een mk4. Hoop dat je in ieder geval met de betekenis van die codes iets kunt.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
LMM zit aan het uiteinde van je luchtaanzuigbuis, net voor je powerfilter. probeer eens wat contactspray op de stekker. misschien ook een goed idee om met dit weer een origineel luchtfilter te gebruiken?!?! LMM kun je tegenwoordig voor niet al teveel geld al kopen(+/- €60,-), zorg wel dat je de goeie hebt. je zou ook zo'n uitlees apparaatje ergens kunnen regelen. die sluit je aan en het dingetje leest parameters tijdens het rijden. daarna kun je zien waar het fout is gegaan. als je er niet heel veel van weet is het toch tricky business en heb je grote kans dat je de verkeerde onderdelen gaat vervangen. ben het eens met de opmerkingen over de dealers van tegenwoordig. maar vakmanschap is denk ik wel vereist bij dit soort problemen. succes ermee in ieder geval!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |