#1
|
|||
|
|||
Brandstof retour afdoppen Pierburg i.c.m. Electrische pomp
Ik heb ter voorbereiding van de inbouw van de 3f nokkenas, en de komst van een 34/34 weber ( deze moet nog pasgemaakt en gereviseerd worden ) een electrische facet brandstofpomp op mijn golf gebouwd. Echter blijft deze constant doorpompen, omdat de pierburg die er nu nog op zit een retour leiding heeft.
Nu mijn vraag: Kan ik de retour gewoon afdoppen nu? En moet ik dan beide kanten doen ? dus bij de carburateur, en waar hij naar achter loopt? Alvast bedankt
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#2
|
||||
|
||||
Je heb ook gewoon Facet pompen die stoppen als de vlotterkamer vol is.
Ik snap alleen niet goed wat je bedoelt met Quote:
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
|||
|
|||
De pierburg carburateur heeft een retour leiding, omdat er origineel een mechanische pompt op dit blok zit gemonteerd. Deze pompt constant, en het resterende ( wat de carburateur niet nodig heeft ) gaat dus via een retour leiding naar de tank terug.
Deze facet pomp is gebruikt i.c.m. dubbele webers, dus deze zal afslaan bij genoeg druk. Maar aangezien mijn retour leiding nog intact is, pompt hij dus constant door. Maar kan ik deze afdoppen? Ik weet namelijk niet hoe het vlottermechanisme van zo'n pierburg in elkaar steekt?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#4
|
|||
|
|||
Als je een orginele weber 32/34 kit hebt maak je nog gewoon gebruik van de retour, dus vraag me gewoon af waarom je hem zou willen afdoppen als je een ander type pomp gebruikt.
Orginele pomp op het blok werkt toch ook gewoon altijd
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Mhhh daar zeg je wat ik heb hem toentertijd ook de mechanische pomp weg gehaald op mijn 1500JB Pierburgen 1B3 en de elektrische voor in de plaats gemonteerd. Maar bij het weg halen van de mechanische pomp en filter was het probleem retour gelijk opgelost. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat je bij jouw een beetje anders zit ivm verschillende blokken.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
||||
|
||||
Waarom heb je eigenlijk een elektrische pomp geplaatst ?
De mechanische werkt ook gewoon prima maar volgens mij kun je inderdaad gewoon het spul afdoppen. Komt toch op het zelfde neer als een carb zonder een retour leiding ,die stuurt het dan ook nergens meer naartoe en moet je pomp wel afslaan. Maar toch snap ik het niet helemaal je verhaal, als je op je pierburg geen retour hebt maar je retour leiding nog wel intact is moet dat niks uit maken toch? Want dan heeft je carburateur toch niks te maken met dat er nog een los slangetje in je motor ruimte ligt :P? Of begrijp ik het nu verkeerd. Maaaar als je vervangende carb GEEN retour aansluiting heeft dan is er toch niets aan de hand? |