|
|||
|
|||
Dashboard kastje niet meer open.
Beste Forumleden.
Ik heb een Golf 3 1997, Hiervan krijg ik sinds kort niet meer het dashboardkastje meer open. Ik heb al geprobeerd om hem op slot en van slot af te halen. Maar krijg hem niet open. Het hendeltje voelt wel stroef aan als je probeert open te maken. Iemand enig idee hoe ik de dashboard toch open krijg zonder de dashboard interieur te beschadigen? Mijn dank zal groot zijn... |
|
||||
|
||||
Kastje demoteren en van boven af de schroef los draaien met een combinatietang. De schroef waar het klemmetje mee vasthangt. Hoogstwaarschijnlijk is je pennetje afgebroken waar je scharnier over draait. Heb ik ook laatst gehad.
|
||||
|
||||
Het kastje kun je alleen maar demonteren bij een zacht dashboard. Heb je een hard (plastic) dashboard gaat dat niet, dan is het kastje en het dashboard één.
|
|||
|
|||
Oke, en hoe demonteer ik hem :O
Heb nog nergens een how to/ tutorial gevonden. Een oom van mij was er toevallig vandaag, hij gaf aan om met een schroevendraaier de bovenkant op het slot te tikken. Tussen kastje en interieur. Daarna gewoon een nieuwe hendeltje met mikmak vervangen met een van de sloop. |
|
||||
|
||||
denk gewoon open slopen, en als er iets kapot moet, dan maar het klepje en niet de dash
heb nog wel een klepje liggen denk..
|
||||
|
||||
Ik zou inderdaad ook gewoon het klepje slopen. Een nieuw klepje kun je er dan zo in klikken. Klepjes van harde en zachte dashboards zijn zover ik weet gelijk.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Aha, Dank je voor de reacties
Ik moet natuurlijk wel de combinatiecilinder voor mijn sleutel ook overbouwen. Dit is gewoon makkelijk te doen? Dit kan een leek als ik ??? Ik heb 2 rechterhanden (vooral met computers), alleen betreft auto's loop ik een beetje achter. :$ |
|
||||
|
||||
Als je tot begin komende week kunt wachten kan ik effe kijken of ik uit een oud dashboard hier de slotcilinder d'r uit krijg. Ik heb in ieder geval nog wel een klepje dat je kunt hebben. Afhalen is gratis, anders betaal je 7 euro porto.
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
ik heb al 2 keer ervaring nieuw kastje van de sloop 5 eurie en de lol van het opentrekken ff de vingers achter het klepje en trekken maar net als bij goeie sex
|
||||
|
||||
Quote:
Dan heb je ook acht vingers gebroken?
|
|||
|
|||
dashboard kastje van slot halen,
het ontgrendelklepje zover omhoog buigen dat hij echt afbreekt, dan een schroevendraaiertje door het gaatje wat eerst verborgen zat achter het klepje, daar bedien je het plastic hendeltje waarmee je dashboard kastje weer open gaat het hele ontgrendel mechanisme zit met 3 schroeven vast, maar hiervoor eerst het dashboard kastje open maken Daarna het slotje eruit drukken, pas op dat je de metalen pennetjes die daarin zitten niet eruit laat flikkeren. Deze zijn namelijk een soort code voor je sleutel. Moeten in dezelfde volgorde blijven zitten bij je nieuwe ontgrendel klepje ook het slotje eruit drukken, oude slotje erin, ontgrendel mechanisme plaatsen en vastschroeven, kastje dicht, en weer een jaartje ongrendelen en vergrendelen in 10 min gedaan maar ik heb dan ook al kandidaat nummer 4 erin zitten
|
||||
|
||||
yup
|
|||
|
|||
Super uitleg jongens.
Ik zal hier begin volgende week hier aan beginnen. Arnhem is voor mij te ver, bedankt in ieder geval. Een slotmechanisme en al zal ik wel ergens van sloop ofzo regelen. Hartelijk Dank! Vishal. |
|
|||
|
|||
op de sloop even apart naar vragen, vaak halen ze deze zelf al eruit omdat anders half polen straks zo'n klepje heeft
meestal hebben ze die apart liggen ergens mocht je iemand kennen die creatief is met metaal en deze dingen van metaal kan maken dan hoor ik het graag!