#1
|
|||
|
|||
Jetta-Tinus word Passat-Tinus.. 32B Variant
Hallo Allemaal,
Ik ben begonnen met een nieuw project. Een rode Passat Variant van 14 01 1982. Het moet uiteindelijk mijn daily worden. De auto heeft brandschade onder de kap en de originele motor kan naar de schroothoop. De bak moet ik nog kijken. Ik heb er in elk geval een 5-bak van een diesel bij. Wat er in gehangen word is een 2 liter 8 klepper. om precies te zijn een ADY motor met ong. 190K op de klok. Deze heb ik kompleet met alles wat bij de motor hoort gekocht Ik heb uit andere topics al een lijstje met onderdelen die ik nodig heb voor de swap. Maar kan het topic zo niet terug vinden. Als ik het goed heb:
Waar ik nog niet uit ben is de benzinepomp en de slangen voor koelwater en carter ontluchting. Ik zal vast wel iets vergeten zijn, dus vul maar aan! De elektronica maak ik me niet zo druk om dat lukt wel. Updates en pics in de maak... Last edited by Jetta-Tinus : 28-03-2011 at 18:58. |
#2
|
||||
|
||||
leuk projectje zo te zien.
Maar die oliepomp van je Passat blok is die wel geschikt voor hydrostoters? denk dat je alleen de aanzuig buis over moet zetten. (ben zoiets van plan met een 9a in een audi 80 type 81 waar nu een wv blok in hangt en die heeft mechanische stoters.)
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#3
|
|||
|
|||
Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Bedankt voor je tip!
Zal het eerst proberen met alleen de aanzuigbuis. |
#4
|
|||
|
|||
je hoeft alleen je olieaanzuigbuis over te zetten ( als deze past... )
van een 1.6benz naar een 1.6d past zovliegwiel had ik ook gewoon van de benz gepaktwerkte goed op een diesel Startmotor kan je het beste pasmaken die je nu bij de motor hebt
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#5
|
||||
|
||||
Lachen hoor!
De 5 bakken van ALLE 1600 motoren zijn hetzelfde. De 3M bak zat achter benzine, diesel en turbodiesel. Wil je een wat langere bak, zoek dan die van een 1800, de 2N bak! Verder overzetten? *motorsteunen *misschien uitlaatspruitstukkie enzo? *Gewoon het goede flensje op de waterpomp en de 32b koelwaterslangen erop gooien. (nieuw kost ook geen drol) Verder moet je maar posten wat je tegenkomt, zit zat 32b kennis hier ohja, denk dat die 32b alleen maar een mechanische brandstofpomp op de motor had... Ander misschien de brandstofpomp van een 5cilinder regelen als je er eentje nodig hebt? weet niet hoe het origineel zat..
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#6
|
|||
|
|||
Thanks allemaal voor de tips. Erg leuk dat er meer 32B liefhebbers
actief zijn op het forum. Motorsteunen heb ik bewaard. Uitlaat spruitstuk ook. Alle alu delen van het blok waren aangetast dus die zijn foetsie. Verder zit nu de hele motorruimte in de RX-5 van caprotech. Had op de diverse forums goede dingen gelezen over dat spul. Verder heb ik het subframe in de primer gezet. Moet toch wachten totdat de rx-5 is gedroogd. |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb wat leuke dingen ontdekt tijdens een avondje met de etka.
Als ik het goed heb kan ik de brandstofpomp van een golf 3 gti gebruiken. Deze zit in de tank en levert 3 bar. Volgens de etka is de holle plastic moer die bovenop de tank zit hetzelfde onderdeel als bij een passat 32B. Een nieuwe pomp voor een golf 3 kost 5 tientjes. voor de pomp van een 32B met k-jetronic ben ik meer kwijt. Moet alleen even kijken of de slangen in de tank lang genoeg zijn en of de weerstand van de vlotter gelijk is. |
#8
|
||||
|
||||
blijven leuke auto's..bv syncro( gewoon oude quattro bij deze modellen) met AAN 20v turbo
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#9
|
|||
|
|||
Kleine Update.
Heb wat rond gewinkeld en heb een partij onderdelen besteld en ga dit weekend ook het 1 en ander ophalen. Kabelboom compleet van een golf 3 Verlagingsveren en achterdempers Motorkap en 2 schermen En een heleboel rubbers en lagers. Het ligt nu toch allemaal los. |
#10
|
|||
|
|||
Update tijd!
De meeste onderdelen zijn nu binnen. heb ook op ebay een complete draadboom van voor naar achter van een golf 3 gti gekocht. Mijn motor is ook een Golf 3 GTI ADY motor, dus nu heb ik de kabels om de passat volledig om te bouwen naar golf 3 elektriek. "Mooie draadboom in het gras" En een shot van Dennis die de anti-roest coating aanbrengt De oliepomp is dezelfde gebleven. Zoals hierboven gemeld hoef je alleen de aanzuigbuis over te zetten, en natuurlijk de carterpan. Oude aanzuigbuis met spetter plaat ( echte kenners zien het verschil tussen een ADY en een 2E blok gelijk ) En de Passat aanzuigbuis Nu heb ik nog 1 probleempje. De oliefiltersteun van het ADY blok heeft er 2 sensoren op zitten. Nu heeft de steun van de passat deze niet. Ik denk dat ik de grotere van de 2 wel in het gat bovenop kwijt kan. Zit alleen geen schroefdraad in maar dat is zo opgelost. Het gaat om de kleine van de 2 sensoren. Wie o wie weet waar ik die kwijt kan? Vandaag weer verder, dus de updates volgen snel |
#11
|
||||
|
||||
goed bezig freek
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |