#1
|
|||
|
|||
Golf 1.5 GLS Meer vermogen?
Hallo,
Ik heb even een vraagje!... Ik heb een Golf MK1 1.5 gls uit '81 Nu zou ik wel graag wat meer vermogen willen... maar wil wel graag het originele blok houden dit omdat deze pas 81.000 gelopen heeft. Nu is mijn vraag of jullie nog handige tips hadden... zit zelf te denken aan een compleet ander uitlaat systeem en misschien dubbele webers??? misschien nog andere nokkenas... maar dan gaat het al aardig in de papieren lopen denk ik hé Dus nog tips of misschien nog wat leuks liggen voor een mooi prijsje ? Groet Sijbren |
#2
|
|||
|
|||
Ik heb alleen een supersprint spruitstuk met twee absorpsie dempers en een iets grotere uitlaat diameter van 54 mm op mijn 1.5 JB en dit geeft alleen wat meer vermogen bij hogere toerentallen en meer lawaai.
mvg JVH |
#3
|
|||
|
|||
als je ff zoekt op het forum staat een topic van mij daar staan enkele opties in om een 1.5 te tunen.
|
#4
|
||||
|
||||
Hallo Sijbren!
Bespaar jezelf de moeite om geld te pompen in een 1500! Lepel dat blok eruit en bewaar die gewoon, om bij een eventueel verkoop er weer in te hangen. Pak dan een goede 1800cc of 2000cc 8v of 16v dan heb je al een heel leuk vermogen lijkt me zo. |
#5
|
|||
|
|||
Hallo Samurai,
Ik heb daar inderdaad ook wel aan zitten denken. Maar wat moet ik dan allemaal aanpassen? kwa ophanging, kabelboom, computer, remmerij.... etc? Past bv een blok van een mk2 gti ook zo in mijn mk1? of moet ik dan echt een mk1 gti blok hebben?? |
#6
|
||||
|
||||
ik heb een mk1 cabby met 1.6EW blok,heb een mk2 GTI blok opgeduikeld met k-jetronic ga ik er van de winter inzetten.volgens de berichten kan ie in 1 dag weer lopen,mits je alles bij de hand hebt....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
ik bouw er een 16v kr in je moet alleen 1 motorsteun veranderen en de kabelboom aanpassen
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#8
|
|||
|
|||
hmmz klinkt allemaal nog niet eens zo heel gek... maar in 1 dag???
Heb vorig weekend mijn buurman geholpen om in zijn renault 5 gt turbo een ander blok te leggen. dit was gewoon precies het zelfde blok alleen dan compleet gereviseerd... en hier zijn we toch het hele weekend zoet mee geweest. Een 16v kr komt uit een mk2 toch?? is dit de beste optie? kwa blok? en wat moet er precies aan de kabelboom veranderd worden dan?... En dan praat je neem ik aan over het kompleet mét bak vervangen..? Mvg |
#9
|
||||
|
||||
1 dag kun je wel vergeten de bak moet ook vervangen worden je moet een rechtse motorsteun opduikelen van een sciroco of een golf 1 gti de kabelboom weet ik ook nog niet precies en ik zit ook te denken hoe het moet met de schakelstangen.
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#10
|
|||
|
|||
Als je alle onderdelen hebt en je weet hoe je alles moet aansluiten dan kan het zat in 1 dag.
|
#11
|
|||
|
|||
schakelstang moet toch alleen maar een stukje verlengd worden?
|
#12
|
||||
|
||||
dat wist ik niet, kun je die van een golf 2 niet overzetten?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#13
|
|||
|
|||
Je hoeft niks te verlengen. Kan er allemaal zo in.
De 5e zit in de bak en je pook kan immers alle kanten al op. En met een 5e gaat hij dus daarook heen |
#14
|
||||
|
||||
en de brandstofpomp en leidingen die moet je ook allemaal vervangen, en waar plaats je die brandstofpomp dan?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is niet waar, je moet toch echt een bepaalde schakelstang verlengen. Use the search, is al bijna 100 keer besproken |
#16
|
|||
|
|||
Als zijn 1500 al een 5-bak is dan hoeft het niet. Je kan de schakelstangen gewoon overzetten.
Ga je van een 4 naar een 5 bak dan moet je idd die "ene" schakelstang omzetten Last edited by Domi : 04-08-2009 at 16:06. |
#17
|
||||
|
||||
welke schakelstang bedoelen jullie ik heb die van de 16v ook nog
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#18
|
||||
|
||||
maar de golf 1 met 1500 is niet met 5-bak geleverd geweest
zoals ik al zei, gewoon ff zoeken |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Maar misschien had hij al een 5-bak achter zijn "originele" blok. Het gaat om het stangetje met de knik erin. De zogenaamde S knik. Last edited by Domi : 05-08-2009 at 09:50. |
#20
|
|||
|
|||
De golf 1 1.5 is wel met een 5bak geleverd alleen het merendeel met een 4 bak.
mvg JVH |