Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-08-2009, 16:46
sziep sziep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 17
Default Golf 1.5 GLS Meer vermogen?

Hallo,

Ik heb even een vraagje!...

Ik heb een Golf MK1 1.5 gls uit '81
Nu zou ik wel graag wat meer vermogen willen... maar wil wel graag het originele blok houden dit omdat deze pas 81.000 gelopen heeft.

Nu is mijn vraag of jullie nog handige tips hadden... zit zelf te denken aan een compleet ander uitlaat systeem en misschien dubbele webers??? misschien nog andere nokkenas... maar dan gaat het al aardig in de papieren lopen denk ik hé
Dus nog tips of misschien nog wat leuks liggen voor een mooi prijsje ?

Groet Sijbren
Reply With Quote
  #2  
Old 02-08-2009, 11:25
JVH JVH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 180
Default

Ik heb alleen een supersprint spruitstuk met twee absorpsie dempers en een iets grotere uitlaat diameter van 54 mm op mijn 1.5 JB en dit geeft alleen wat meer vermogen bij hogere toerentallen en meer lawaai.
mvg JVH
Reply With Quote
  #3  
Old 02-08-2009, 12:59
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

als je ff zoekt op het forum staat een topic van mij daar staan enkele opties in om een 1.5 te tunen.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-08-2009, 14:47
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Hallo Sijbren!

Bespaar jezelf de moeite om geld te pompen in een 1500!
Lepel dat blok eruit en bewaar die gewoon, om bij een eventueel verkoop er weer in te hangen.

Pak dan een goede 1800cc of 2000cc 8v of 16v dan heb je al een heel leuk vermogen lijkt me zo.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-08-2009, 15:28
sziep sziep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 17
Default

Hallo Samurai,

Ik heb daar inderdaad ook wel aan zitten denken. Maar wat moet ik dan allemaal aanpassen? kwa ophanging, kabelboom, computer, remmerij.... etc?

Past bv een blok van een mk2 gti ook zo in mijn mk1? of moet ik dan echt een mk1 gti blok hebben??
Reply With Quote
  #6  
Old 02-08-2009, 16:13
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik heb een mk1 cabby met 1.6EW blok,heb een mk2 GTI blok opgeduikeld met k-jetronic ga ik er van de winter inzetten.volgens de berichten kan ie in 1 dag weer lopen,mits je alles bij de hand hebt....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-08-2009, 17:34
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

ik bouw er een 16v kr in je moet alleen 1 motorsteun veranderen en de kabelboom aanpassen
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #8  
Old 03-08-2009, 18:32
sziep sziep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 17
Default

hmmz klinkt allemaal nog niet eens zo heel gek... maar in 1 dag???

Heb vorig weekend mijn buurman geholpen om in zijn renault 5 gt turbo een ander blok te leggen. dit was gewoon precies het zelfde blok alleen dan compleet gereviseerd... en hier zijn we toch het hele weekend zoet mee geweest.

Een 16v kr komt uit een mk2 toch?? is dit de beste optie? kwa blok? en wat moet er precies aan de kabelboom veranderd worden dan?... En dan praat je neem ik aan over het kompleet mét bak vervangen..?

Mvg
Reply With Quote
  #9  
Old 03-08-2009, 18:58
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

1 dag kun je wel vergeten de bak moet ook vervangen worden je moet een rechtse motorsteun opduikelen van een sciroco of een golf 1 gti de kabelboom weet ik ook nog niet precies en ik zit ook te denken hoe het moet met de schakelstangen.
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #10  
Old 03-08-2009, 19:05
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Als je alle onderdelen hebt en je weet hoe je alles moet aansluiten dan kan het zat in 1 dag.
Reply With Quote
  #11  
Old 04-08-2009, 08:36
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

schakelstang moet toch alleen maar een stukje verlengd worden?
Reply With Quote
  #12  
Old 04-08-2009, 09:23
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

dat wist ik niet, kun je die van een golf 2 niet overzetten?
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #13  
Old 04-08-2009, 09:35
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Je hoeft niks te verlengen. Kan er allemaal zo in.
De 5e zit in de bak en je pook kan immers alle kanten al op. En met een 5e gaat hij dus daarook heen
Reply With Quote
  #14  
Old 04-08-2009, 11:29
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

en de brandstofpomp en leidingen die moet je ook allemaal vervangen, en waar plaats je die brandstofpomp dan?
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #15  
Old 04-08-2009, 15:22
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Je hoeft niks te verlengen. Kan er allemaal zo in.
De 5e zit in de bak en je pook kan immers alle kanten al op. En met een 5e gaat hij dus daarook heen


Dat is niet waar, je moet toch echt een bepaalde schakelstang verlengen.

Use the search, is al bijna 100 keer besproken
Reply With Quote
  #16  
Old 04-08-2009, 16:00
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Als zijn 1500 al een 5-bak is dan hoeft het niet. Je kan de schakelstangen gewoon overzetten.

Ga je van een 4 naar een 5 bak dan moet je idd die "ene" schakelstang omzetten

Last edited by Domi : 04-08-2009 at 16:06.
Reply With Quote
  #17  
Old 04-08-2009, 16:17
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

welke schakelstang bedoelen jullie ik heb die van de 16v ook nog
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #18  
Old 04-08-2009, 16:25
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

maar de golf 1 met 1500 is niet met 5-bak geleverd geweest

zoals ik al zei, gewoon ff zoeken
Reply With Quote
  #19  
Old 04-08-2009, 16:39
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
maar de golf 1 met 1500 is niet met 5-bak geleverd geweest

zoals ik al zei, gewoon ff zoeken



Maar misschien had hij al een 5-bak achter zijn "originele" blok.
Het gaat om het stangetje met de knik erin. De zogenaamde S knik.

Last edited by Domi : 05-08-2009 at 09:50.
Reply With Quote
  #20  
Old 04-08-2009, 21:55
JVH JVH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 180
Default

De golf 1 1.5 is wel met een 5bak geleverd alleen het merendeel met een 4 bak.
mvg JVH
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum