![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hey hallo,
Ik ben aardig op weg met het opbouwen van mijn Gti uit '83. En ga er woon/werk verkeer mee rijden.... Maar hoe beveiligen jullie je juweeltjes? Stuurslot of..... |
|
||||
|
||||
![]() denk dat de meesten een alarm hebben..
Ik liet hem gewoon stelen om hem een dag later weer terug te vinden ![]()
|
||||
|
||||
![]() ik zou liever zo'n stuurstang ding hebben, of een stang van de handrem naar de pook. Ik heb mijn auto alleen nooit op de handrem, altijd in de 1 als hij op de parking staat.
Ik heb nu een alarm, maar ik vergeet deze er nog wel eens af te halen. Dan krijg je dus een hartverzakking als je de achterklep met de sleutel open doet ipv eerst het alarm er af te halen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hoofdstroom schakelaar in de kever.
Als ik 'de grote rode sleutel" er uit haal doet alleen de radio het nog, verder niets. Natuurlijk zit deze sleutel op een onbekende plek (die ik natuurlijk wel weet...)
|
||||
|
||||
![]() Er is laatst een topic geweest over zo'n gps-dingetjes voor in de auto.
Mocht ie onverhoopt dan toch gestolen worden, kun je hem zo weer traceren. En die spookverhalen over autodieven die zo'n ding snel gevonden hebben weiger ik te geloven. Als ik zie hoeveel schade er aan een auto wordt aangericht bij het stelen, en daarna bij het starten ervan, ga ik er niet van uit dat dat tuig dermate professioneel is dat het over middelen beschikt om die apparaatjes op te sporen. ![]()
|
|||
|
|||
![]() zo'n pook - handrem beveiliging stelt echt niets voor, je pookknop is geschroeft, dus als je die er af schroeft til je dat ding er zo vanaf.
preventiever werkt dan een stuurnaaf met snap-off gewoon je stuur eruit halen maakt het veel lastiger om hem mee te nemen (zeker als je je voorwielen naar de stoep draait, dan kan hij in z`n vrij ook nooit weggeduwd worden bij fileparkeren dan..) ik heb zelf een stuur-disk slot. maar als ze hem echt mee willen nemen, lukt ze dat ook wel, mijn buurjongen zijn Golf V GTI was op een ochtend ook gewoon pleite.. (Heeft daarna wel een mooie Golf V GTI 240 voor in de plaats kunnen kopen..) en ook daarvan werden zijn ingebouwde navigatie en koplampen gejat...
German Hippie Goedkoop / Betrouwbaar / Snel je kunt er altijd maar 2 kiezen... Last edited by Martinus : 11-11-2009 at 02:40. |
|
||||
|
||||
![]() @a.busser
Een hoofdschakelaar is een aardig idee maar hiermee voorkom je niet dat ze even een sleepkabeltje aan je auto hangen en meenemen. Een snap-off stuurnaaf is denk ik een hele goede beveiliging. Zie hem dan maar eens mee te nemen als de wielen ook nog eens naar de straat gedraaid staan. Bestaan deze ook icm je normale stuur of moet je dan altijd daarbij een passend sportstuur monteren? Het nadeel is alleen dat je altijd met dat stuur rondloopt.... Een gps dingetje is ook wel een goed idee maar wat doe je als je het rode lampje de volgende dag ziet knipperen in oost polen....
|
||||
|
||||
![]() Quote:
das het voordeel van oldtimers... die gaan zelden de grens over. ze mogen ons veel waard zijn, maar voor dieven zijn het gewoon oude auto's.
|
||||
|
||||
![]() Ik zie me al lopen met een stuur als ik de auto in de stad parkeer!
Gewoon een goed alarm aanschaffen, heb je ineens centrale deurvergrendeling.
|
||||
|
||||
![]() Schakelaar tussen je benzinepomp..
|
||||
|
||||
![]() of je bobinekabel mee.
|
||||
|
||||
![]() Dat is oldschool ja
![]() Ik zou hem gewoon in een fatsoenlijke buurt parkeren ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Je steekt wel duizenden €'s in het opknappen van je auto.
Dan is een alarm van 400€ geen overbodige luxe. En dan kun je hem ook nog eens op afstand starten!! hoe cool is dat!!!! Of koop je ook BBS rs en en plaats geen slotbouten? Trouwens dan heb je ook een alarm nodig. Want ze jatten gewoon de auto of breken in de garage.
MK 1 gti 83 (project) Last edited by dekilo : 11-11-2009 at 11:58. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
http://www.navaudio.nl/products/GPS-beveiliging.html
|
||||
|
||||
![]() Anders, net als ik vroeger, je rotor meenemen als je de auto ergens parkeert.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik trek altijd het brandstofpomp relais eruit! Met een beetje oefening gaat dit net zo snel als de sleutel in het contact steken
![]() Moderne alarm is geen porum op een oude auto.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat wil je hier precies duidelijk mee maken? Quote:
Je rotor meenemen??
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat ding dat ronddraait in je verdelerkap.
|
||||
|
||||
![]() Mijn baas had vroeger een Chevrolet Corvair (zo'n ding met een rare luchtgekoelde 6 cilinder boxer achterin) en als ie hem parkeerde nam ie altijd de ventilatorriem eraf
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je hebt tegenwoordig ook alarminstallaties die helemaal weggewerkt worden in het interieur (dus geen sensoren bij de raamstijlen), Ledje in het dashboardkastje en klaar is het.... En onder de motorkap is vast ook nog wel een plekje te vinden waar het alarm niet opvalt ![]() |