#1
|
|||
|
|||
aankooptips 35i ?
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik wel benieuwd naar eventuele kwaaltjes en minpuntjes van de Passat 35i.
Ik wil morgen naar zoiets gaan kijken maar word voor mij de 1e dus heb geen idee waar ik op moet letten... Gaat om een Variant 18i uit 1993 met 2 ton op de klok. |
#2
|
||||
|
||||
up ben ook benieuwd waar ik op moet letten
__________________
Passat 35i 1989 |
#3
|
|||
|
|||
Hoop dat je meer reaktie krijgt als ik .
Ik ben inmiddels voorzien, kijk eens op het 35i forum daar heb ik wel wat bruikbare tips opgedaan... |
#4
|
||||
|
||||
Een model speciefieke lijst (B3 of B4) is er nog niet. Maar idd wel veel tips waar je wat aan hebt. En vragen is uiteraard altijd goed.
|
#5
|
||||
|
||||
Sander, het belangrijkste is dat je zeker moet weten dat je inderdaad een 35i wilt hebben.
Wat ik bedoel is, je stapt over naar een echte joekel van een auto. Weggedrag is totaal anders, ruimte is totaal anders, alles is totaal anders. Ik had geen spijt van de aankoop, en heb er super plezier mee gehad, maar zou er voorlopig niet weer een kopen. Dus bezint eer ge begint.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#6
|
||||
|
||||
De mijne kopen
hihihi, geintje Ik rij nu al weer bijna 2 jaar met veel plezier met mn passat, en waar ik je over kan tippen is het instrumentenpaneel, de brandstofmeter en temperatuur meter hebben wel eens de neiging om uit te vallen, dit is een bekend / vaker voorkomend kwaaltje. Ook goed kijken naar roest op de achterklep, dat is ook een zwak puntjes bij veel variants. succes verder
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#7
|
||||
|
||||
Dat zijn wel de meest voorkomende probleempjes en bijna allemaal vrij gemakkelijk op te lossen. Ok deurrubbers kunnen gaan lekken na zo'n 15-18 jaar, maar dat geldt voor de meeste wagens van die leeftijd.
Soms wil er wel eens wat lekkage zijn langs de bevestigingspunten van de dakrails maar dat is ook vrij gemakkelijk op te lossen. Deurgrepen zitten wel eens los, phillips schroevendraaier erbij en klaar ben je. Echt grove problemen komen echter niet voor bij de 35i. Deze wagens hebben zich inmiddels ruimschoots bewezen op deze leeftijd. Het was toendertijd wel het vlaggenschip van Volkswagen. Alleen tuning-spul is wat dungezaaid, maar wees eerlijk, zo'n mooie wagen heeft geen extra plastic oid nodig, toch? Ikzelf rij sinds 2007 in een 35i en als deze weg zou moeten (wat ik niet verwacht) komt er zeker weer een 35i! Last edited by Moses : 27-08-2009 at 10:24. |
#8
|
|||
|
|||
Haha mooi, 2 probleem puntjes en de mijne heeft ze alle 2 !
Achterklep is inmiddels al gerepareerd en benzinemeter doet het idd soms niet, een tik op het dash en hij kruipt weer omhoog. Nog een tip als je voor de eerste keer met je 35i bij de pomp staat en je bent een Golfje gewend, schrik niet als er gewoon meer als 100 euro in de tank verdwijnt . Wegedrag is idd totaal anders, vind een mk2 wat fijner op de weg liggen maar daarentegen ben je wel met heel wat meer auto onderweg op alle punten... |
#9
|
||||
|
||||
ok en praten we hier over auto's met verlaging of standaard. wil dan natuurlijk weer laaag
__________________
Passat 35i 1989 |
#10
|
||||
|
||||
Ga je wel voor een VR6 Sander?
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dan heb je vast wat aan onderstaande draadjes: http://www.passat35i-forum.nl/modul...viewtopic&t=530 http://www.passat35i-forum.nl/modul...viewtopic&t=539 |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
neuhh, ben eff genezen van vr6jes. iemand nog enig idee wat betreft motorisaties? Ik zie 1.6 1.8 en 2.0. Wat is aan te bevelen?
__________________
Passat 35i 1989 |
#13
|
||||
|
||||
1.6 > kun je wel eens wat motorvermogen tekort komen (niet zo snel meer te vinden)
1.8 > nagenoeg onverwoestbaar en zeer betrouwbaar (zijn er nog genoeg in diverse motorcodes en uitvoeringen oa RP/ABS; let op de RP is in twee uitvoeringen geleverd: Mono-Jetronic en Mono-Motronic) 2.0 > Lekkere blokken met veel power. Zat betrouwbaar (16 klapper, let op het onderhoud en geschiedenis (PL/KR/9A) 2.8 > Hmmm power over maar wel een draaikolkje (nogal kritisch qua bougies) Het is maar net wat je wilt. Ik heb een 1.8 90pk/66kw (RP2) maar kan mij er prima mee redden. En, dat is nog het belangrijkste: Wil je een B3 of een B4? |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
een b3 dat 1.6 blok is dat inj of cab? en wat is het verschil tussen die rp blokken dan precies?
__________________
Passat 35i 1989 |
#15
|
|||
|
|||
Ik heb een 1.8 abs, is natuurlijk geen beest van een auto met zo'n blokje maar als je net als ik (en jij toch ook sanderz?) uit een mk2 1.3 komt is het al een hele verademing .
|
#16
|
||||
|
||||
De 1.6 is een carburator motor. Geen injectie of monopoint.
De RP blokken zijn in twee uitvoeringen geleverd. Eentje met een Mono-Jetronic inspuiting en eentje met Mono-Motronic inspuiting. Een beetje de voorloper van de ABS blokken. Het onderblok en de kop zijn gelijk alleen de inspuiting is anders qua aansturing (ECU). Voor de rest zijn ze gelijk aan elkaar. Maar neem gerust een kijkje op http://www.passat35i-forum.nl/ Zeker weten dat je daar meer info terugvindt |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
heb je een variant of een sedan? ik wil een sedan, heb er wel 1 op het oog maar is een 1.6 weet niet of dan me gaat bevallen en weet iemand of er standaard stuurbekrachtiging opzit of niet?
__________________
Passat 35i 1989 |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb een Variant. Alleen de wat luxere modellen zoals de GL of de GT hebben stuurbekrachtiging. Soms ook de CL maar da's een extra optie.
|
#19
|
|||
|
|||
Ik heb een CL Variant met stuurbekrachtiging maar dat is idd niet standaard volgens mij.
1.6 lijkt me wel licht voor zo'n auto... |
#20
|
|||
|
|||
1,8 die ik had zat het niet op
VR6 zat het wel op en de 2,0 GT zit het ook op auto's zijn mega kwa ruimte veel ruimer dan de nieuwere serie Passat daar kan je amper achter in zitten |