Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-10-2009, 15:33
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default Goede complete verlagingset?

Ik kan deze 2e hands set van supersport kopen voor 100 euro, 10.000km oud.
Voor 60 mm, achter 40 mm verlaging en tevens achter verstelbaar.

-Iemand ervaring met deze set?
-Is dit een nette prijs?
-Is deze set zo compleet en kan hij zo onder een MK1?


__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #2  
Old 27-10-2009, 15:37
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Nieuw bij BK kosten ze 200 euro, en als ik de foto's vergelijk zijn ze hetzelfde. Ik ga er dus van uit dat ze compleet zijn, buiten de bouten en moeren die je nodig hebt om de set onder je auto te bevestigen.

Of ik voor 100 euro prijsverschil echter een gebruikte set zou kopen, denk 't niet. En of ik voor 200 euro een vaste set zou kopen, denk 't ook niet. Wat ik echter uit de info op de site van BK kan opmaken, is dat ze achteraan in 5 stappen verstelbaar zijn, voren niet.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #3  
Old 27-10-2009, 16:05
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Wat is BK?

Ik neem dat je doelt op een schroefset als alternatief.
Heb je die ook voor 200 euro van dezelfde kwaliteit?
Zo ja welke set is dat dan?
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #4  
Old 27-10-2009, 16:10
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Scroll eens helemaal naar boven.

BK Customs, de sponsor van dit gedeelte van het forum, te zien in de banner bovenaan deze pagina, verkoopt 60/40 verlagingssets voor Golf 1, ook van Supersport, voor 200 euro nieuw.
De schroefsetjes zijn duurder uiteraard, als je bij hetzelfde merk blijft. Maar voor 200 euro heb je ook al een leuke nieuwe schroefset.

Voor 200 euro hoef je geen circuit-kwaliteit te verwachten, of een ontzettend comfortabele rit, maar gewoon een leuke, veilige schroefset voor dagelijks wegverkeer.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2009, 16:16
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Als die vaste set echt 10.000km oud is zou ik proberen die voor 75,- mee te krijgen. 60/40 is niet heel laag, maar is nog tot 60/60 terug te stellen. Het is niet heel laag, maar wel een stuk lager dan origineel.

Heb je voor weinig een verlagingsset.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #6  
Old 27-10-2009, 16:27
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Ja dat dacht ik dus ook. Een supersport schroefset kost 378 euro.

Heeft iemand misschien een voorbeeld foto van een 60/40 verlaging?
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -

Last edited by Erik_vw : 27-10-2009 at 16:35.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-10-2009, 18:13
GaryVW's Avatar
GaryVW GaryVW is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 580
Default




Hieronder zit een 60/40 verlaging van weitec..
hoop dat je hier wat mee kan.
__________________
Seat Ibiza 6K2
Reply With Quote
  #8  
Old 27-10-2009, 18:23
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Zekers
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #9  
Old 28-10-2009, 10:13
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Ik heb ook nog even zitten kijken naar een schroefset.

Volgens mij is het zo dat een schroefset een stuk stugger is dan een vaste verlagingsset?
Bij een schroefset heb je namelijk 1 vaste veer die dan verschillende hoogtes aankan.
Dat betekent dus dat je bij lager gaan, de veer verder indrukt en dus stugger wordt.

Dit stugger worden bij lager gaan is bij een vaste set natuurlijk ook zo maar bij een vaste wordt het aantal veerringen dan wel minder omdat er vaak een kleinere veer gebruikt wordt.
Bij een schroefset maak je hem kleiner door hem in te drukken wat dus veel meer ten koste gaat van je vrije veerweg. (hoeveelheid metaal tussen boven onderkant van de veer blijft gelijk bij een schroefset)

Volgens mij heeft een schroefset die op 80mm staat dan ook minder vrije veerweg dan een vaste set van 80mm.
Dit lijkt me dus een erg groot nadeel van een schroefset als je regelmatig met waggie wil rijden.
Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?
Werken de dure sets misschien anders zodat je wel genoeg comfort houdt?
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #10  
Old 28-10-2009, 10:33
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

De veer word niet verder ingedrukt als je hem lager schroeft, hij wordt stugger omdat de demper verder wordt ingedrukt.
Maar mijn ervaring met een schroefset is dat hij pas vervelend stug wordt bij echt goed verlagen (10cm omlaag ofzo).
Dus als je hem niet zo heel erg laag schroeft kan ie best comfortabel zijn. Dat was mijn Supersport set op APK hoogte ook.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-10-2009, 10:54
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
De veer word niet verder ingedrukt als je hem lager schroeft, hij wordt stugger omdat de demper verder wordt ingedrukt.


Weet je dat zeker?


Als je hier aan de middelste blauwe schijf draait (omhoog) dan wordt de veer toch verder ingedrukt?
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #12  
Old 28-10-2009, 11:59
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

de veer duwet het grijze gedeelte naar beneden
Reply With Quote
  #13  
Old 28-10-2009, 13:29
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Aha, weer wat geleerd
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #14  
Old 04-11-2009, 16:33
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by mark89769
de veer duwet het grijze gedeelte naar beneden



Ik heb de set inmiddels aangeschaft maar wat je zegt klopt niet.
De veer wordt wel degelijk meer ingedrukt als er aan de blauwe schijf wordt gedraaid, omhoog dan natuurlijk.

Het werkt bij een schroefset dus als volgt:
Bij het omhoog draaien van de onderste stel-ring ga je de veer meer onder spanning zetten.
Hierdoor zal het gewicht van de auto steeds minder van invloed zijn op het nog verder inveren van de veer als je de krik laat zakken.
Op een gegeven moment zal het gewicht van de auto de veer helemaal niet meer indrukken bij het laten zakken van de krik. Simpelweg omdat de kracht die op de veer is komen te staan door het aandraaien, groter is geworden dan het gewicht van de achterkant van de auto.
(Een stuiterende achterkant is het gevolg)

Dit punt is áchter eerder bereikt dan vóór natuurlijk (voorkant is zwaarder) daarom is hij achter ook stugger dan voor.

Hierdoor is het dus ook zo dat een schroefset het meest comfortabel is als de stel-ring op zijn laagst staat (veer zo min mogelijk ingedrukt) en de auto hierdoor dus ook op zijn laagst ligt. (tenzij de grond of de spatborden worden geraakt natuurlijk )


Dat een schroefset zo werkt is toch wel een nadeel vindt ik.
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum