#1
|
||||
|
||||
Claudes Buggy's
Wie kent Claudes Buggy's motoren ? Wim heeft zo'n motor gekocht voor in de kever. De verkoper zei dat er 40mm dubbele weber op zat en dat ie 100+ pk heb. Overal op het blok staat de naam Claudes Buggy's, zelfs op de ontsteking.
Kan iemand ons helpen ? Alvast bedankt
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#2
|
||||
|
||||
Zegt me niks, maar het is wel een heftig blokkie zo te zien !!
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#3
|
||||
|
||||
Zo te zien een heel oud merk !
Hier iemand die wat NOS sh*t aanbied van dat merk:
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#4
|
||||
|
||||
alles wat van claudes is is oud zo te zien, zie alleen maar termen 'Oldschool', 'old' en '80s' :
http://thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=109434 http://thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=100327 http://thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=105910
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#5
|
||||
|
||||
Jongens,Jongens,jongens.................claudes Buggys = nu CB performance (CB als Claudes Buggys).
http://www.cbperformance.com/ Dan is dat ook maar weer helder. BTW 100+pk met 40er webers...........denk't nie. dennis |
#6
|
||||
|
||||
ben nog ff gaan goegelen en kwam dit tegen:
http://www.cbperformance.com/company.asp tis dus een californisch bedrijf en heet tegenwoordig anders. http://www.amayesing.com/vwchassisbody.htm en hier staan een hoop onderdelen op.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Die vent heeft tegen wim gezegd, 1835cc met 40mm webers. Hij heb gegarandeerd dat het zo is. Wim laat hem uit elkaar halen en dan kijken ze alles ff na enz enz en dan horen we wel of alles waar is... anders gaat ie mogelijk terug of die kerel doet wat euries retouneren ofzo.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, vandaar dat ik overal ook CB tussen zag staan Maar de onderdelen met de volledige naam "claudes buggys" zijn dus redelijk oud Ennuh, waarom zou je geen 100 PK uit een blok met 40ers kunnen halen ?
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#9
|
||||
|
||||
Vet motortje,vette spullen ook trouwens,nog nooit van gehoord.
__________________
http://www.volkswouter.nl |
#10
|
||||
|
||||
Ze hebben het hier over 100+ pk en dat met 40's en 1835cc (oke dan zijn 40's wel de beste keus bij 1835) maar dan moet je echt wel een zeer heftige nokkenas steken wil je boven de 100 pk uitkomen. Tevens heb je dan een zeer agresieve nokkenas nodig waardoor dit blok haast niet te rijden is met normaal verkeer. Maar mischien heeft ie gewoon wat minder pk's en een w110 of 120 nokkenas en rijd ie heerlijk. Ik zou zeggen maak idd dat blok open en bekijk ff of er een race of straat nokkenas in zit , en wat wil je ermee. Wil je een lekker soepel blok met lekker wat pk,s ga dan voor een wat tammere nokkenas, wil je een onrustige sprint blok en veel pk,s dan zal ie onderin niet lekker lopen (file rijden is al helemaal ruk )
Suc 6 dennis |
#11
|
||||
|
||||
maar kan iemand iets vertellen over het bedrijf ? zijn ze goed of normaal... slecht, maakt me niet uit wat
Blok komt uit een 356 replica. Man woont in Naaldwijk...
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#12
|
|||
|
|||
Het spul heeft ook dat "old school" look. ziet er erg wijs uit. en de man zij dat de replica waar het blok uitkwam zijn voorpootjes optilden.
Even voor de logica. ik ben het broertje van wim. Moest van hem maar ook us op dit forum komen kijken. ziet er leuk uit. ben zelf ook bezig met een restauratie, maar daar gaat dit topic nu niet over. (ik ben zelf nog opzoek naar die koeling. dus als iemand nog iets weet) |
#13
|
||||
|
||||
wat ook wel leuke amerikaanse sites zijn voor onderdelen (GOEDKOOP!) is www.aircooled.net en www.aircooledtechnology.com / www.massivetype4.com
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#14
|
|||
|
|||
Wow Super vet motortje niks retouneren lekker houden dit is echt heel apart en of ie nou 30 / 100 / of 400 PK heeft het ziet er in ieder geval super uit!!!
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#15
|
||||
|
||||
Waarom zie ik geen externe oilie koeler aansluitingen eigenlijk?? Met deze koelkap (ramflow) heb je n.l geen standaard olie koeler meer dus moet je er een extern onder je auto hangen.
Zomaar ter info. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Dit ben ik zeker niet met je eens... een 1776 valt al 'makkelijk' over de 100 pk te trekken.. Zeer belangrijk is een goede combinatie van diverse onderdelen denk ik. Op het moment dat je een kop goed laat bewerken ( oa grotere kleppen) denk ik dat dit al genoeg is om een 100pk te realiseren.. De ademing is belangrijker dan een heel scherpe nokkenas (tuurlijk heeft met elkaar te maken, ik bedoel de directe) Als alles goed op elkaar afgestemd is denk ik dat je niet een enorm scherpe nokkenas nodig zult hebben en 40ers zijn meer dan voldoende ja op een dergelijk 'kleine' motor! Is mijn bescheiden mening maar denk dat mits het totaal goed is dat zelfs waarden tot 120 pk geen probleem zullen zijn voor een goed tuner.
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
Last edited by Split52 : 15-11-2004 at 12:49. |
#17
|
|||
|
|||
@primer-look
de externe olie koeler aansluiting gaat via de achterkant van de kap naar buiten. de kap sluit dus helemaal over de aansluiting heen. het enige wat je ziet (niet op de foto) zijn 2 slangen die onder de koelkap vandaang komen |
#18
|
|||
|
|||
dit is wat er aan de motor gebeurd is ( volgens die vent)
1835 cc 40mm webers koppen max geflowd, grootere kleppen dubbele klepveren, scherpe nokkenas, hoe scherp wist hij niet meer en was ook niet te lezen andere ontsteking en aangepaste koelin, exsterne olie koeler met termostaat, afgedraait fliegwiel en groter fliegwiel. en nog wat dingentjes Laat het blok ff uit elkaar trekken en dan zien we het wel. Bedankt voor alle informatie en ik hou jullie op de hoogte van dit projekt. |
#19
|
||||
|
||||
Kijk maar naar het Motortje van Alain. das ook niet misselijk voor een 1776cc maar zit geschat al op 90-100Pktjes.
en dat met een lage compressie.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#20
|
||||
|
||||
We zijn ff bezig geweest... zijn geen echte webers helaas maar web-nogwat.. logo is alleen een W. Verder geen 40 maar 36mm wat ik me nog ff snel kan herinneren. In het grote keverboek staat dat de diameter van de cilinderwand boven 90mm moet zijn voor een 1835cc motor, echter meten wij minder. Ziet er verder allemaal wel best uit... alleen vreemde is een paar krassen in de kop, ver naast de kleppen.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |