![]() |
|
|||
|
|||
![]() Mensen,
Misschien een stom vraagje maar het valt me op dat mijn MFA display van mijn G60 geen verlichting heeft. Ik kan dus de temp. enzo 's avonds niet aflezen. Zit er wel standaard verlichting op? En zo nee, is dat te maken?
|
||||
|
||||
![]() Lees even het topic van RubenD hier op het forum door, daar stond wat hierover in. Het gaat om een d.i.y. topic, of om het topic over zijn Helios blauwe gti mk2.
Hij heeft leds ingebouwd in zijn klokken, en daarbij zijn mfa-verlichting gesloopt. Als ik het goed heb, heeft ie toen een nieuwe mfa-display ingebouwd, maar was deze wel anders dan OEM verlicht. Zijn topic, of een d.i.y. topic van hem, staat vol met foto's hiervan, waarin alles goed wordt uitgelegd.
|
|||
|
|||
![]() In de tellerbak zitten 3 lampjes
De tellerbak eruithalen en dan draai je ze zo los Banjo sluiting |
|
||||
|
||||
![]() Heeft de mfa geen verlichting in het display zelf zitten dan? Een beetje als bij digitale horloges zeg maar?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt, dit is voor de gewone verlichting, niet voor de MFA.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dank, ik ga op zoek!
|
|||
|
|||
![]() Laat even weten of je het gevonden hebt, ik heb ook wat problemen betreft de verlichting van tellerbak en MFA..
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
MFA heeft wel verlichting..anders werkt heel het scherm niet. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heeft volgens mij helemaal niet met verlichting te maken maar met vloeibare kristallen (LCD = Liquid Crystal Display) die onder spanning komen te staan. Het plexiglas plaatje dat erover heen zit kan licht transporteren en daarom zie je het als een verlicht display (mits hier licht doorgestuurd wordt natuurlijk). Maar mijn vraag is of daar verlichting in hoort te zitten of dat het bij mij stuk is...
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt helemaal, een lcd computerscherm doet het nog prima als de backlight kapot is, alleen zie je niks meer ;-) Moet dus wel iets van losse verlichting achter zitten..
|
|||
|
|||
![]() Heb het topic van RubenD gevonden, kon er niet veel wijzer uit worden of er licht achter zit of IN de display...
Klik
|
|||
|
|||
![]() er zit gewoon een lamp achter
heb onlangs mijn hele tellerbak omgebouwd naar LED (helaas geen pics) boven zitten 2 bajonet lampjes voor de tellers en midden/onder 1 voor de mfa die kun je trouwens op Ruben's foto ook zien, rechts naast dat gele ding (fitting met een blauwe draad eraan)
HeliosBlauw past bij jou. Last edited by Losha : 26-10-2009 at 19:09. |
|
|||
|
|||
![]() Als dat echt alleen die 3 lampjes zijn, vraag ik me af hoe hij z'n MFA heeft weten te slopen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Denk dat Ruub inderdaad alleen zijn display gesloopt heeft, en de verlichting er achter doet het nog prima. Het zal dus inderdaad zoals al eerder gezegd is, enkel zo'n lampje zijn dat achter het display zit, net als die andere lampjes in de tellerbak.
|
|||
|
|||
![]() Hieruit mag ik concluderen dat "normaal" gesproken het MFA dispay gewoon verlicht is?
|
||||
|
||||
![]() Er zitten in de tellerbak inderdaad 3 lampjes. 2 voor de klokken, 1 voor de MFA.
Er moet hier als het goed is nog ergens een losse tellerbak liggen, dus als je het nog niet gelooft kan ik evt wel een foto maken. |
|
|||
|
|||
![]() Dat van die 3 lampjes was volgens mij 1 van de 1e posts
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik weet het, ik bevestig het alleen nogmaals :P
|
|
|||
|
|||
![]() ga ik daar van de week ook eens naar kijken zie overdag wel hoelaat het is maar s'avonds niet :S als het alleen het lampje is dan valt het allemaal wel mee.
werkt sinds 2 weken niet meer, toen knalde ik te hard over een drempel waar ze een stuk asfalt achter hadden weggevreesd, sindsdien doet mn verwarmins verlichting het wel weer ![]() ![]() ![]()