#1
|
||||
|
||||
vage storing Golf IV 1.8 20v 125pk
Hallo,
Ik heb sinds vanmiddag een vage storing met m'n Golf. Start de auto (koud) op m'n werk, niks aan de hand. Ik moest nog even naar de supermarkt +- 10 kilometer verderop. Kom ik uit de supermarkt, wil de auto starten, mar niks. Startmotor gaat gewoon door de ronte, maar de motor wil niet aanslaan. Na een stuk of wat keren proberen, de computer aangesloten. (deze ligt altijd in m'n auto) Na uitlezen kwam er de volgende code naar boven: P0322 ----> sensor voor motor toerental. auto naar huis gesleept, nog even verder uitgezocht welke sensor het precies was. De krukassensor dus. Kom ik even later weer buiten, probeer ik de wagen nog eens te starten. Slaat ie in 1x aan. Loopt als een klokje, gewoon zoals het hoort. Nu mijn vraag, kan een krukassensor zo nu en dan weigeren dat ie langzaam aan stuk gaat? Mijn garage houder zei ook dat het ook de inlezing van de sleutel kan zijn. Is dit realistisch? Ik hoor graag jullie hierover, of misschien mensen die dit eerder hebben meegemaakt.
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#2
|
||||
|
||||
Kan een temperatuurdingetje zijn...als er temperatuur in komt stopt ie er mee.
Dure sensor?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
sensor zit tussen de 30 á 40 euro.
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#4
|
||||
|
||||
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
Ja dat had ik ook al gelezen op gerritspeek.nl
Alleen nou nog het vreemde, ben vanavond nog eens een flink blok gaan rijden zodat alles weer goed op temperatuur was. Thuis gekomen even 10 minuten laten staan, en toen weer proberen te starten. En weer niks aan de hand, één tikje en hij loopt als een klokje. Kan iemand mij vertelen waar bij dit type blok de krukas sensor precies zit? (1.8 20V 125pk)
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#6
|
|||
|
|||
Als je voor de auto staat dan zit hij aan de rechter zijde van de motor, schuin rechts onder het oliefilter , zit een 3 polige grijze stekker aan zo uit mijn hoofd ...
|
#7
|
|||
|
|||
Motor word warm, sensor ook; die zet uit en dan maakt hij ergens inwendeg geencontact meer.
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Het is de sleutel in ieder geval nietm bij een storing in de wegrijblokkering slaat deze gewoon aan en na een seconde weer af. Bovendien zit er dan de storing motorregelapparaat geblokkeerd in.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |