|
||||
|
||||
Henri's Golf 2 16V
Hallo allemaal,
November 2009 heb ik van een collega mijn golf 2 16V gekocht. Alles behalve de motor was origineel. Mijn collega heeft de 8V motor vervangen voor een 16V KR. Helaas heb ik maar 2 waardeloze foto's van hoe ik hem kocht. Het enige dat er aan mankeerde was dat de koppeling versleten was. Dat was voor mij een eitje want ik ben zelf VW monteur. Ik heb de bak gedemonteerd maar niet meteen weer gemonteerd. Ik wil deze auto weer als nieuw hebben. De hele bak heb ik schoon geborsteld met staalborstel en accuboor, alle steunen heb ik matzwart gespoten. Ook heb ik een afgedraaid vliegwiel gemonteerd, dat beviel mij zo goed bij mij vorige auto. Na de bak is de koppakking gaan lekken. Veel olie kwam uit de hoek bij de distributieriem. De kop heb ik laten reviseren, nieuwe klepgeleiders, klephoedjes, kleppen ingeschuurd en kop minimaal laten vlakken. Toen de auto in mijn schuur zonder kop stond, heb ik alle losse delen geschuurd en gespoten. Bijna elk denkbaar deel is zilver of zwart. Ook de motor is gepoten met hitte bestending zwart. Deze kon ook echt wel een opknapbeurt gebruiken. De motor liep eindelijk weer zoals het hoorde dus kon ik met de buitenkant van de auto beginnen. Ik heb tijden gezocht naar een leuk/uniek setje wielen. Ik dacht ze gevonden te hebben maar na ze te passen bleek ik wielen met steek 4x108 gekocht te hebben. Beetje jammer. Dus ging de zoektocht verder. Ik kwam een leuk setje MOMO wielen tegen. Origineel waren ze met een zilver hart en een gepolijste rand. 3 van de 4 waren antraciet gespoten, erg lelijk. 1 was er nog origineel. Eerst wilde ik ze weer origineel maken, maar dat bleek toch wel erg veel werk en ik vond het niet zo speciaal. Mijn broertje ( autoschade hersteller/spuiter) kwam met het idee om het hart zwart te maken en de velg rand zilver. Mijn broertje in actie: En het eind resultaat, ik vind het niet gek voor een paar spuitbusjes in de buitenlucht. Ik heb 4 kumho's gemonteerd om de velgen. 195/45/15 collega's van mij hebben daar veel schik mee en ik nu ook . De wielen heb ik niet meteen gemonteerd, ik vind dat wielen pas onder een auto kunnen als de auto is verlaagd. Dus ben ik opzoek gegaan naar een goede schroefset, onder mijn vorige auto had ik een V-Maxx set. Die set vond ik zo slap en woelig dat ik nooit meer een goedkope set wil. Maar toen kwam de zoektocht, wat is goed en ook tegen een goede prijs. Na wat telefoontjes hier en daar kon in een nieuwe H&R schroefset tegen inkoopsprijs kopen. Dat leek me wel wat. Het is een set zonder hardheidstelling maar o wat een set. Heerlijk, comfortabel wanneer het moet maar hard wanneer het nodig is. Toen ik mijn schroefset monteerd kon ik mijn remmerij echt niet zo lelijk laten. Alles is weer schoon geborsteld en gespoten. Ik vond rode remmen wel op een GTI mogen. Eindelijk had ik mijn golf een beetje zoals ik wilde. Het was nu ondertussen wel alweer juli 2010. Tussen door heb ik ook nog een setje golf 3 recaro editions aangeschaft. Die originele GTI stoelen waren veel te kort voor mij. Ik ben ongeveer 1.95m en kon echt niet lang in de auto rijden. In september heb ik de auto even echt getest. Dit was het 2e jaar dat in naar de Nürburgring ben geweest om over de Nordschleife te racen. Dat is echt een aanrader voor iedereen die van autorijden houd. Samen met 6 vrienden zijn we met 6 auto's naar een vakantiepark zon 40km van de ring af gegaan. Een midweekje BBQen, racen en dat alles onder het genot van een biertje Groeten Henri |
|
||||
|
||||
top auto!
|
||||
|
||||
Geweldige auto!
Heel simpel, maar zoooo gaaf!
|
||||
|
||||
heel erg mooi ding
|
|||
|
|||
zeer mooi! deze stijl kan ik zeker waarderen!
|
||||
|
||||
Mooi ding en goed aangepakt
|
|||
|
|||
mooi zo met die dunnen bumpers en de velgen
|
|
||||
|
||||
Hele mooie auto zo, ook mooie actiefoto`s op de Nordschleife
1 klein puntje van kritiek....de grille
|
||||
|
||||
Super mooie auto!
Oud type GTI grille zou 'm inderdaad helemaal af maken.
|
||||
|
||||
hele nette mk2 !!
|
||||
|
||||
Bedankt voor de complimenten, ik zie zoveel dikke bumpers dat ik de dunne steeds meer ben gaan waarderen.
@ René en Chriskee, Die oude type grille waar jullie t over hebben. Is dat er 1 met dunne lamellen? En dan 2 of 4 lampen? Gr Henri |
|
||||
|
||||
Inderdaad, goed gezien René.
De oude is die met 7 dunne lamellen, en ik zou gewoon dubbele lampen d'r in zetten. Staat netjes op deze vind ik.
|
||||
|
||||
ik heb nog wel een oud type gril liggen met een rooie rand en dubbele lampen
|
|
||||
|
||||
ziet er goed uit
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
mooie auto hoor!
van wie is die scirocco ??
|
||||
|
||||
De eigenaar van de scirocco ken ik niet. Ik zag de auto staan en vond het wel leuk om ff een foto te maken.
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ik ben met mijn stoelen bezig maar heb even hulp nodig:
Het zijn golf 2 stoelen waar golf 3 GTI edition schuim en stof overheen zit. Deze stoelen kunnen niet ver genoeg naar achter en voor niet laag genoeg. Eerst wilde ik heb zitframe aanpassen, maar toen bedacht ik dat een corrado stoel ook in de rails past. Van mijn polo weet ik dat de corrado stoeler lager zijn en verder naar achter kunnen. Nu is mijn vraag: Past de rugleuning van een golf 2 stoel op de zitting van een corrado? Groeten Henri Last edited by Polo_coupe : 17-10-2010 at 13:21. |
|
||||
|
||||
Quote:
Past.
|
|||
|
|||
ziet er goed uit
|