|
||||
|
||||
lassen + lasapparaat, paar vraagjes
hallo
omdat ik wat roest aan de auto heb wou ik het eigenlijk lassen. nu heb ik niet veel las ervaring maar heb wel paar keer gedaan alleen nog nooit gelast aan een auto. toch wou ik het graag zelf proberen. daarvoor ben ik natuurlijk een las apparaat nodig. ik heb al even de zoek functie gebruikt en daar werd me duidelijk dat eigenlijk iedereen de Cebora 155 aanraadde. nu vind ik de Cebora 155 een behoorlijke investering. en zou liever de mig 150 aanschaffen. kan je hier goed mee lassen? graag zou ik hier over wat tips of advies. ook jullie mening als ik hier wel of niet aan moet beginnen. Groeten Johan |
|
||||
|
||||
En die is goedkoop?
In die prijcatagorie zou ik voor de cebora revolution gaan. Ikzelf heb ook liggen dubben. Ik heb destijds een 2e hands gekocht elektra beckum 220/380. Was 200 € inclusief alles zelfs nieuwe volle gasfles. Heb een paar lasklusjes gehad en dat ding gaat als een tierelier. Hoe vaak denk je te gaan lassen?
|
||||
|
||||
Hoe vaak ik wil gaan lassen.
momenteel alleen de wielkastranden achter van mijn Golf. verder zou ik in de toekomst als ik op mezelf woon misschien een extra hobby auto willen maar dat duurt nog wel paar jaar. en wat betreft de cebora revolution combi die is zo'n €70 duurder maar is die dat verschil ook waard ten opzichte van de mig 150 Grt johan |
|
||||
|
||||
Hee,
Ik heb zelf ook de mig 150 als ik me niet vergis! is een heel fijn apparaat! degelijk gemaakt en goed voor wielkasten in te lassen!(zelf ook gedaan) |
|
||||
|
||||
oke , nog tips of advies voordat ik aan de klus ga beginnen alle informatie helpt
|
|
||||
|
||||
schoon plaatwerk is een must
|
||||
|
||||
Gewoon een leuk apparaat uitzoeken (bijv, bij rustbuster.nl ofzo) en dan een deur, motorkap o.i.d. van de sloop halen en gewoon gaan oefenen.
|
||||
|
||||
De kwaliteit van het laswerk staat en valt met de instelling van je lasapparaat.
gewoon bij lokale schadeboer oude deur oid halen stukken eruit slijpen en oefenen.
|
||||
|
||||
oke, heb nog wel oud spatbord scherm dus dan kan ik daar eerst lekker op oefenen.
denk dat ik dan bij Rustbuster de mig 150 aanschaf. iedereen bedankt voor de informatie tijdens het Googlen kwam ik deze site ook tegen waar ook veel leuke tips op staanMig welding Groeten Johan |
|
||||
|
||||
Das idd een leuke site!
Welk pakket neem je? Toch niet met wegwerp gascylinder mag ik hopen.
|
||||
|
||||
Mooie site over mig lassen, moet ik eens naar kijken :P
|
||||
|
||||
ik zit te denken aan de 2 Liter Cilinder omdat die nog onder de werk bank past scheelt weer ruimte dan maar is wat sneller bijvullen
idd mooie site alleen 1 nadeel dat die in het engels is ook mooi dat er filmpjes op staan |
|
||||
|
||||
heb even gekeken, maar die mig 150 wat jij aangeeft die heb ik niet! je kunt het beste eentje nemen met een afneembare uhhh... die slang waar de lasdraad door heen komt.
ik heb deze hier de advertentie! (heb zelf ook het karretje erbij gehaald! maakt alles een stuk handiger!) |
|
||||
|
||||
rustbuster.nl staat ook veel info op
|
|
||||
|
||||
Wat zijn de voordelen van een afneembare lastoorts ?
omdat de contiweld dus een afneembare heeft en de mig 150 niet Groeten Johan |
|
||||
|
||||
volgens mij kan die slang wel eens vast zitten ofzo? en dan hoef je alleen een nieuwe slang te kopen ipv het hele apparaat te laten repareren...
Weet niet precies hoe het allemaal zit, maar had tips gekregen van een kennis die lasser van beroep is. |
|
|||
|
|||
Klopt, als je bijvoorbeeld iets zwaars op die slang laat vallen en er zit een knik in ofzo, dan kan je makkelijk vervangen.
|
||||
|
||||
waarom zoek je niet een gebruikte op marktplaats of zo'n 2e hands toko?
|
|
||||
|
||||
Interessant topic en ook handige websites... hier wordt binnenkort waarschijnlijk ook een lasapparaat aangeschaft.. is toch wel erg handig met al die hobby auto's hier in de garage... en dan nog iemand vinden die je dat lassen goed kan leren.. zelf oefenen is een optie maar ik denk dat het geen kwaad kan als iemand je ff uitlegt hoe het moet
|
|
|||
|
|||
CEBORA Revolution heb ik nu alweer een jaar of 2
en ben er goed over te spreken heb er wel een gas fles bij perfekt voor plaat en uitlaten te lassen groetjes wim |