|
||||
|
||||
elektro probleem
hoi
men polo 2f 1.3 wil de batterij niet laden precies hij heeft een tijd stilgestaan nu wou ik eens toerke gaan doen heb hem met startkabels gestart wegens platte batterij en dan gaan toeren geen problemen gehad eens terug gekomen (redelijke toer gedaan van +-30min) stilgelegt geen lampje niets zo dood als een pier je zou zeggen dat hij op zen minst toch al een zwak lampje ziet ofzo maar echt niets dacht ja misschien toch men alternator stuk (want had er een een muziek installatie in gehad en zal wel afgezien hebben (batterij is nu een andere trouwens) vandaag andere altornator gestoken en weer hetzelfde gedaan (gaan toeren) en weer zelfde helemaal geen leven in wat ik als niet normaal vindt: ik hoor een gepiep gekraak geluidje ter hoogte van men tacho eens ik iets elektrisch bedien bv stoplichten of lichten opzet is dat weg dus duidelijk iets elektrisch dat mis is. iemand die denk wat er mis kan zijn? of het u bekend klinkt? zou leuk zijn want volgens mij ligt het aan dat daar ergens.
|
|||
|
|||
als de motor loopt probeer dan eens de spanning te meten op de accu polen, Dit zou dan minimaal 14 volt moeten zijn, Zo niet dan is de Dynamo stuk of werkt niet correct
|
|
||||
|
||||
daar zit een nieuwe op zegt ie...accu is waarschijnlijk zo dood als een pier,dat geluid wat je hoort zijn je relais die net effe te weinig stroom krijgen...
|
||||
|
||||
zo klinkt het wel idd
|
|
||||
|
||||
een nieuwe altornator is het niet maar normaal wel een goede 2de handse
maar het is bij gewoon stilstaan dat dat geluid er ook is zonder iets te bedienen gebruik je toch geen relais voor iets?
|
|||
|
|||
Ik zou toch eens een andere accu proberen.
|
|||
|
|||
eigenlijk had je dat beter zoiezo kunnen proberen , als je 30 min gewoon kunt rijden terwijl je accu echt leeg was , dan is je dynamo gewoon goed (de hele auto draait dan op de dynamo) maar als je de auto uit hebt , dan doet de dynamo het niet , en dan heeft hij geen stroom meer , dus dat betekent dat je accu niks opslaat...
kan nog best zijn hoor dat je dynamo ook slecht is , dat hij amper bijlaad , maar dit zou ik dan gewoon even meten wat de laadspanning is op de accupolen |