Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-10-2009, 07:53
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default stuurbekrachtiging

Vorig jaar september had ik de stuurbekrachtigingspomp laten vervangen,
omdat deze gewoonweg niet meer zonder piepen door bochten kon sturen.
Nu het weer slechter wordt,en het vaak regent voel ik soms dat
de bekrachtiging soms heel kort weigert.
Alleen als het heel nat weer is.
Ook piept hij wel erg snel,maar dat was gebleven na het vervangen.
Er schijnen 2 types te zijn.Een duurdere versie,en een goedkopere.
Bij mijn Golf(1.8i RP 1990)paste de goedkopere.
Mijn VR6(ook MK2 dus) heeft nooit gepiep,en die kun je gewoon doordraaien.
Misschien dat daar het andere type pomp in zit.
Wie weet wat het kan zijn/heeft dit zelf ook?
snaar is goed gespannen.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #2  
Old 08-10-2009, 14:10
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

stuurbekrachtigings vloeistof verversen met ORIGINEEL vw vloeistof, helpt vaak.

Nieuwe snaar wil ook nog wel eens helpen.

mk3 is een geheel andere pomp.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-10-2009, 15:44
Mot's Avatar
Mot Mot is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Je vsnaar misschien spannen?
Reply With Quote
  #4  
Old 08-10-2009, 16:09
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
stuurbekrachtigings vloeistof verversen met ORIGINEEL vw vloeistof, helpt vaak.

Nieuwe snaar wil ook nog wel eens helpen.

mk3 is een geheel andere pomp.

Heb een MK2 VR6
maar zal idd es vragen om origineel VW vloeistof
een pomp van een jaar mag toch nog geen problemen geven?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily

Last edited by Madison : 08-10-2009 at 16:11.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-10-2009, 16:09
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Quote:
Originally Posted by Mot
Je vsnaar misschien spannen?

Is al gedaan,dat is het niet
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #6  
Old 08-10-2009, 17:32
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Quote:
Originally Posted by Madison
Heb een MK2 VR6
maar zal idd es vragen om origineel VW vloeistof
een pomp van een jaar mag toch nog geen problemen geven?



ok al heb je die VR6 in je MK2 liggen,
er hangt toch een mk3 pomp aan je mk 3 blok?
of heb je die gewisseld?

en eeh kan dat dan
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #7  
Old 08-10-2009, 21:31
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
ok al heb je die VR6 in je MK2 liggen,
er hangt toch een mk3 pomp aan je mk 3 blok?
of heb je die gewisseld?

en eeh kan dat dan

ow,dat zou idd kunnen,ik weet niet precies hoe dat daar zit,
ik heb er met die Golf nooit problemen mee gehad,dus weet het ook niet.
Maar weer ontopic...het gaat om een originele RP,die heeft dat probleem.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #8  
Old 08-10-2009, 22:01
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Als de stuurbekrachtiging bij nat weer af en toe weigert slipt de snaar (zeer waarschijnlijk). Dat veroorzaakt ook het piepen.

De goede maat (en goede kwaliteit) snaar monteren en op de juiste manier spannen. Dan zou het goed moeten gaan.

En anders het stuurbekrachtigingssysteem zelf eens nalopen. Mischien loopt er ergens iets heel zwaar waardoor de pomp wordt afgeremd??
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #9  
Old 08-10-2009, 22:17
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

mocht je in de pomp een probleem tegen komen, mag je mij wel even pm'en want heb er nog 1 aan mn blok hangen waar ik niks mee doe, dus gaat er waarschijnlijk morgen al af.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #10  
Old 08-10-2009, 23:00
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Ok,het kunnen dus verschillende dingen zijn.
De snaar vervangen zou ik kunnen doen,dan weet ik meteen meer.
Het is idd met nat weer,een enkele keer deed hij het een fracrie van
een seconde niet op een rotonde was dat,dan stuurt ie ff zwaar.
Dat deed ie met de oude pomp erg vaak en piepte in bochten kontinu.
Dat is nu niet zo,maar merkte het van de week ineens op dat ie wel eerder piept,alsof je tever doorstuurd.
Maar omdat dit een nieuwe pomp is zal het wel niet daarin zitten?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily

Last edited by Madison : 08-10-2009 at 23:02.
Reply With Quote
  #11  
Old 08-10-2009, 23:58
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Heb je het vloeistof-niveau nagekeken?

Als er te weinig vloeistof in zit, gaat ie ook piepen. Meer fluiten eigenlijk, alsof je een supercharger onderd de kap hebt die alleen bij flink sturen meedoet.

Probeer ook eens het stuur helemaal in te draaien, en dan rustig aan op te trekken, als het goed (fout dus) is, fluit ie dan ook.

Bijvullen, en in de gaten houden. Als je de boel ergens leeg loopt, moet je dalijk inderdaad weer een nieuwe pomp installeren. Kan net zo goed zijn dat een leiding lek is oid.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum