|
|||
|
|||
Juiste volgorde ..??
Hallo ,
ik zou mijn golf 1 binnekort helemaal kaal zetten en ik dacht aan deze volgorde om hem te restaureren : 1 volledig zandstralen 2 kijken waar ik moet herstellen/lassen 3 terug zandstralen op de herstelde delen 4 epoxy primer erover 5 lakken Is dit correct ? Of beter eerst de lasnaden nog vertinnen ? Dank u ! Groetjes |
|
||||
|
||||
Het plaatwerk van een golf 1 is veel te dun om te zandstralen.
Glasparellen zou nog wel kunnen, maar zou ik alleen doen als hij extreem slecht is. Mijn idee: Kokerbalken er onder uit slijpen en andere slechte delen. auto geheel afbijten, en licht schuren Bodem van binnen en buiten glasparellen, en tevens gehele caroserie in de epoxi laten spuiten (onder Stroom/spanning) voor een betere verdeling. Delen repareren,vertinnen, schuren en epoxi spuiten. Dan strak maken en lakken. Kokers tektileren. gr ruud |
|
|||
|
|||
Quote:
dank u voor de reply ! Kokerbalken zijn nog goed het is enkel de achterhoekjes,wielkasten achteraan en links voor crispy stukje niet zandstralen dan ? Bij wat bijt ik het best af ? Dank u !! |
|
||||
|
||||
Er zijn verschillende bedrijven die bv sproei ontlakken aanbieden, (compl auto)
Je kunt misschien de search even gebruiken ik meen ooit wat gelezen te hebben daarover. Suc6 ! |
|
||||
|
||||
Quote:
Roest is als dikke naakte vrouw die zwemt, het meeste zie je gelukkig niet.
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
hier in België kan ik hem laten straal ontlakken voor 1000€
maar is dan alles weg ? Ook de bodemkit enz ? Grtz Last edited by blue g' : 17-09-2009 at 16:01. |
|
||||
|
||||
Normaal gesproken wel!
ik heb een adresje voor € 500 inclusief primeren.
|
|||
|
|||
Tell me
|
|
||||
|
||||
Boelen straalbedrijf B.V.
Punterweg 27 (In de buurt) 6222 NW Maastricht
|
|||
|
|||
Quote:
is niet ver voor mij .. is dit straal ontlakken of gewoon zandstralen ? Dank je !! |
|
||||
|
||||
Gewoon zandstralen is het niet maar ze gebruiken verschillende soorten grit.
Maar ik heb geen idee wat straal ontlakken is.
|
|||
|
|||
Quote:
sproei ontlakken bedoelde ik dus dat ik kan laten doen in België voor 1000€ dit is dus een goeie optie alvoor ik begin te herstellen ? Grtz |
|
||||
|
||||
Wat doen ze dan?
Hoe gaat dat process in het werk? Gaat de auto eerst in een bad en vervolgens spuiten ze de losse deeltjes er met een hogedruk reiniger vanaf? Al je kitnaden weken dan ook weg. Ik zou gewoon laten "gritstralen"
|
|||
|
|||
Quote:
om te zandstralen is de plaat van golf 1 te dun staat hier .. Sproei ontlakken is hetzelfde als in een bad maar dan met een spuit zodanig dat je kit enz niet oplost .. Hier info :http://www.mitraco.be/ned/chemisch.html Gr. Last edited by blue g' : 18-09-2009 at 08:14. |
|
||||
|
||||
Hier staat al een groot nadeel:
• achterblijvende resten in holle ruimtes Plus ik betwijfel sterk of er roest verwijderd wordt.
|
||||
|
||||
Als het alleen om een paar punten gaat zoals je zelf aangeeft, waarom zou je dan niet alleen die punten die rot zijn vervangen?
Je hoeft toch niet een auto volledig te ontlakken omdat het voor- en achterpaneel roest vertoont. Ik zou zeggen; de auto kaal maken, de roestige delen vervangen en behandelen, vervolgens de auto in zijn geheel mat schuren en opnieuw laten spuiten. Maar goed, dat is mijn mening. |
|
||||
|
||||
Quote:
Onzin. Plaatmateriaal is niet te dun om te laten zandstralen. Ik heb destijds nl advies ingewonnen bij een proffesioneel restauratie bedrijf die voornamelijk T1, porsches e.d restaureert.
|
||||
|
||||
T1 plaatwerk is 1x zodik als MK1 plaat werk (en ik heb er van beide 1 )
porsches weet ik niet (de oudere hebben wel dikker materiaal) |