#1
|
|||
|
|||
Bewerkte 1.8 8V, vrij prog. injectie etc..
Hoi,
Bij deze een intresse peiling in mijn 1.8 EV. Motor is volledig gereviceerd incl. nieuwe zuigers lagers etc.. Kop is ook gereviceerd en bewerkt en voorzien van een 296 graden nokkenas met verstelbare poulie. (mechanische kop) Vliegwiel weegt nog 3,4 kilo. Voorzien van een starre cinterbronskoppeling. Motor wordt van brandstof voorzien dmv een programmeerdbaar VEN injectiesysteem. Is zelf gemakkelijk in te stellen zonder laptop. Motor is hiervoor ook voorzien van nodige sensoren. Motor loopt zeer hard. Evt. ook een gereviceerde 4 versnellingsbak met aangepaste bakverhouding. Gaat hier om een 5B bak van een caddy. Diff versterkt zoals bouten en kunstof kooi vervangen door staal. 1 t/m 3 zijn close ratio en 4de is een langere versnelling. De orginele lsd is voorzien van een setje van peloquin waardoor hij nu 80% sper heeft. Prijsidee motor 1500 euro excl. injictie Met injectie 1750. Of kom met een goed bod. Motor wordt niet weggegeven staat niet in de weg. Na revisie hooguit 2 uur gedraaid. Gr. Maurits |
#2
|
|||
|
|||
Binnenkort voorzien van een rollenbank rapport
|
#3
|
|||
|
|||
Zie nu pas dat ik het belangrijkste vergeten ben ....
Motor hangt in een scirocco... Deze hoort ook bij de prijs.. Is alleen wel een crossauto, zeer licht gebouwd en helemaal compleet incl. tal van metertjes etc.. Gordels, stoel, rvs tank, etc.. Voorzien van een supersprint spaghetti en K&N open luchtfilter. Evt. met schroefset voorzijde.. Is dus instappen en gelijk rijden is helemaal klaar. |
#4
|
||||
|
||||
even een leek vraag. Is zo'n motor met deze setup en bak dan nog wel redelijk rijdbaar voor op de openbare weg?
hangt in een rocco mk1 of mk2?
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#5
|
|||
|
|||
jazeker wel alleen loopt ie niet erg rustig stationair
Voor de rest is het zeker wel rijdbaar. Versnellingsbak is ook ideaal voor sprint doordat de 1ste 3 versnellingen echt close ratio zijn. Naar de 4 zit wel een redelijk gat.. |
#6
|
|||
|
|||
Hangt trouwens in een rocco type 2
|
#7
|
|||
|
|||
Bij de bouw van de auto is nergens op bezuinigd, gebruik gemaakt van een nieuwe brandstofpomp (5 bar), toplagers voor, stuurkogels en schakelstangen, splinternieuwe radiateur met dubbele custom koelfan etc.... Met dit alles is 1 race gereden. Technisch gewoon in topstaat!
Bod ook welkom. Bak gaat een deze dagen ook na te kijken voor verkoop. Last edited by sciroccoGTII : 10-08-2009 at 14:32. |
#8
|
|||
|
|||
Hoeveel vermogen en koppel levert dit?
Ben wel geintresseerd.... |
#9
|
|||
|
|||
Dat is binnenkort exact bekend, als de bak terug is wordt ie gerold.. (met uitdraai uiteraard )
Even ter indicatie, een opel GSI 16V lijkt stil te staan qua acceleratie. Maar is dan evt. ook nog lopend en rijdend te bezichtigen, dan merk je het wel |
#10
|
|||
|
|||
Okey, en waar kom je vandaan dan?
|
#11
|
|||
|
|||
Friesland
|
#12
|
|||
|
|||
Okey, redelijk dicht bij dus.
Stuur maar een PM als de bak klaar is en hij is afgesteld. wat schat je aan pk's? |
#13
|
|||
|
|||
Doe ik
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat hij gaat leveren maar gezien de gebruikte spullen zal dat zeker wel goed komen En wat ik zei in mn vorige post is aantoonbaar via videobeeldmateriaal.. Op de motor en bak is zeer zeker niet bezuinigd. |
#14
|
|||
|
|||
Dat injectie-systeem, daar kan ik niets over vinden op internet, kun je er meer over vertellen?
Hoe is de ontsteking geregeld? |
#15
|
|||
|
|||
Dat kan kloppen Wordt gemaakt door jannes van weberen. (bekende in de autosport). Zoals ook omschreven regelt dit enkelt de brandstoftoevoer.
De ontsteking is dus gewoon een telefunken exemplaar. De VEN computer heeft 2 waardes nodig namelijk een toerental signaal, deze wordt van de ontstekingsmodule genomen (kan ook van de bobine maar beter is om pin nr.7 van de module te gebruiken) en de gasklepstand. Deze wordt mbv een regelbare weerstand van het gasklephuis genomen. In de VEN computer zitten 10 potmeters waarmee je de brandstofhoeveelheid afstelt. Het toerental wordt dus in principe in 10 standen verdeelt. Verder kun je de inspuit tijdsduur instellen en de vollast,midden en nullast afstellen. Met deze motor moest ik gebruik maken van groene G60 injectoren gebruiken omdat ie anders richting arm ging lopen. Het hele systeem wordt massa aangestuurd dus kun je heel gemakkelijk een koudestart functie aanbrengen dmv een drukknop ertussen te plaatsen die je voor het starten een paar miliseconden in kan drukken zodat de motor gelijk brandstof heeft. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb. Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag |
#16
|
||||
|
||||
Heb je een PBtje gestuurd!
|
#17
|
|||
|
|||
UPDATE.
Injectiesysteem is verkocht, blok wordt nu zelf weer gebruikt, Bak is evt. nog wel te koop evenals een compleet chassis incl. stoel etc... |
#18
|
||||
|
||||
VEN systeem of VEMS...?
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#19
|
|||
|
|||
Ven
|
#20
|
|||
|
|||
Wat kost de bak los dan?
|