Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-09-2009, 19:11
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default Koppakking d'r uit g**ver!!

Volgens mij ligt mijn koppakking eruit, liet hem even lopen om met iemand te praten. Na 10 minuten komt er in 1 keer witte rook uit!
Dus ik raar kijken van hoe of wat, geef even een paar gas stond onderhand de hele staat vol met witte rook!! Dus de koppakking ligt eruit neem ik aan!!
Daarna dus zeg maar een uur later ging ik naar mijn broer toe, en toen deed hij niet meer. Maar de bovenste radiateurslang bouwt wel wat druk op!!


Maar goed de vraag is:
Zijn de onderblokken allemaal hetzelfde, dus kan er bij wijze van ook een gewone 1.8 of een 1.8GTI blok boven opgezet worden zonder het 1 of ander aangepast te moeten worden?
Of gaat dat niet!

Thnx voor jullie jullie hulp!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #2  
Old 05-09-2009, 19:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Misschien handig er even bij te vermelden wat je zelf voor een blok en kop hebt, waar je nu een ander onderblok voor wilt gebruiken.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #3  
Old 05-09-2009, 19:25
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Misschien handig er even bij te vermelden wat je zelf voor een blok en kop hebt, waar je nu een ander onderblok voor wilt gebruiken.



Ja sorry, heb nu 1.6 met een EZ motorcode!
Ik heb nog geen ander blok maar wil gewoon even weten wat de mogelijkheden zijn. Of dat het misschien gewoon verstandiger is om deze motorblok gewoon klaar te laten maken!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #4  
Old 05-09-2009, 19:43
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Nieuwe koppakking en kopvlakken en nieuwe bouten en je bent klaar. Mits er geen scheur in je kop zit.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-09-2009, 19:47
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

dus dat is wel het beste denk ik of niet?
Geen gezeik met computers en zo, of valt dat dan wel mee?
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #6  
Old 05-09-2009, 20:04
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

???

Nee joh. De kop trek je er zo af. Als je teminste weet hoe en wat allemaal.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-09-2009, 20:15
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
???

Nee joh. De kop trek je er zo af. Als je teminste weet hoe en wat allemaal.



Nee ja, dat weet ik wel!!
Maar ik bedoel als er een andere kop opgaat evt?
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #8  
Old 05-09-2009, 20:22
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Als je maar 1 erop zet die van een zelfde motor komt als de jouwe is.

Of wil je bv een GTI kop op een gewone 1800 onderblok zetten????
Reply With Quote
  #9  
Old 05-09-2009, 20:30
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Als je maar 1 erop zet die van een zelfde motor komt als de jouwe is.

Of wil je bv een GTI kop op een gewone 1800 onderblok zetten????


ja zoiets ja, ik wilde misschien evt. GTI kop op een EZ onderblok zetten!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #10  
Old 05-09-2009, 20:49
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Misschien gewoon verstandiger om hem te laten reviseren!! Want hem sneller maken zonder de remmen aan te passen lijkt mij niet echt verstandig!!
En ik moet binnenkort verhuizen en daar zitten ook de nodige kosten aan vast!!

Dus gewoon laten reviseren is net zo wijs denk ik!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #11  
Old 05-09-2009, 22:08
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Zoals Domi zegt; kop eraf plukken, laten vlakken, nieuwe koppakking ertussen en rekbouten vervangen, eventueel je distributie riem vervangen, opbouwen en rijden maar
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #12  
Old 05-09-2009, 22:10
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
Zoals Domi zegt; kop eraf plukken, laten vlakken, nieuwe koppakking ertussen en rekbouten vervangen, eventueel je distributie riem vervangen, opbouwen en rijden maar



yep, dit gaat ook waarschijnlijk gebeuren!!



thnx mannen!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #13  
Old 06-09-2009, 09:51
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Eerst de kop even goed bekijken of hij nog vlak is. Toen ik de koppaking van mijn EZ ging vervangen was de kop nog zo gaaf en netjes dat afvlakken niet noodzakelijk was.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #14  
Old 06-09-2009, 10:23
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by T!m
Eerst de kop even goed bekijken of hij nog vlak is. Toen ik de koppaking van mijn EZ ging vervangen was de kop nog zo gaaf en netjes dat afvlakken niet noodzakelijk was.



Met het blote oog kun je niet zien of hij nog vlak is. Vlakken kost de werled ook niet.
En als je toch bezig bent kun je het gelijk goed doen.
Reply With Quote
  #15  
Old 06-09-2009, 11:15
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Een cilinderkop vlakken kost hier rond de 50 euro!

Wat bedoel je met druk opbouwen in de bovenste slang?
Het koelsysteem moet juist onder druk staan, wellicht moet je even een goede diagnose laten uitvoeren voordat je dingen gaat vervangen die wellicht niet eens vervangen te hoeven worden. Het hoeft namelijk niet de koppakking te zijn maar wellicht een klein scheurtje in de cilinder kop b.v.

Hoe dan ook veel succes ermee, en hou ons op de hoogte??
Reply With Quote
  #16  
Old 06-09-2009, 11:36
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by T!m
Eerst de kop even goed bekijken of hij nog vlak is. Toen ik de koppaking van mijn EZ ging vervangen was de kop nog zo gaaf en netjes dat afvlakken niet noodzakelijk was.

zulke klanten heb ik ook vaak mee te maken op m'n werk,dan brengen ze hem;de koppakking is net vervangen maar het probleem is hetzelfde.o,is de kop ook gevlakt?nee,dat hoefde niet ik heb hem goed bekeken.trek je de kop eraf,kun je er in het midden en tussen de verbrandingskamers gewoon 0.20mm tussendoor halen.terwijl ie er idd als nieuw uitziet. niet doen dus
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #17  
Old 06-09-2009, 11:40
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

simpele check om te kijken of het je koppakking is; water netjes vullen tot de rand,koelwater moet goed circuleren.LET DAAROP,WANT ZONDER CIRCULATIE FLIKKERT ZO"N BLOK ALLES ERUIT!stationair laten lopen,dan zullen er als de pakking lek is allemaal bellen in het reservoir naar boven komen.....dit verhaal lijkt mij eerder een circulatie-probleem(wat dan ook de rook verklaart)
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #18  
Old 06-09-2009, 15:03
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

thnx de Pul mijn zwager komt er zo aan, en dan gaan we eens goed kijken. Maar nogmaals bedankt voor de tip, en de rest van mensen ook!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #19  
Old 06-09-2009, 15:47
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Ik heb net mijn zwager laten kijken en die zegt: het is absoluut niet de koppakking!!
Ga hem van de week wel een goede beurt geven en een spoelingkje van de olie en het koelsysteem!
Dus alles vernieuwen!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #20  
Old 06-09-2009, 16:49
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

geen dank,check je waterpomp en thermostaat even,en of je vin wel aanslaat!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum