#1
|
|||
|
|||
Vervangen startmotor 1980 Golf I??
Laatst bleef na het starten mijn startmotor hangen. Motor uitgezet maar de startmotor bleef draaien. De startmotor electrisch ontkoppeld. Na even wachten weer verbonden. Motor gestart waarbij de startmotor even draaide zonder de motor om te draaien. Dit laatste bijft zich nu voordoen.
Ik concludeer hieruit dat mijn startmotor op het punt staat te overlijden en vervangen moet worden. Ik vraag mij nu af of: 1: Dit voor een redelijke leek makkelijk te doen is? 2: Of er iemand misschien een (vw) autohobbyclub in de omgeving Leiden weet (ivm gereedschap ed) 3: Of er punten zijn waar ik bij de evt aanschaf van een tweedehands startmotor op moet letten of dat; 4: Iemand een goed adres weet voor een gereviseerde startmotor? En zo niet...of iemand misschien een goeie en vooral betrouwbare vw garage/klusser in de omgeving Leiden weet? Alvast bedankt!! Groetjes, Michiel. |
#2
|
|||
|
|||
op wat voor motor , zit deze start motor ?
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ah sorry, da's inderdaad wel belangrijke info. Het betreft een 1.5 Gls Cabrio uit 1980. |
#4
|
||||
|
||||
tjah. zelfs voor een leek is dit in mijn ogen makkelijk te doen. en zetje steeksleutels heb je al genoeg aan. kan je verder niet helpen aan een sleutelplek/gereedschap maar in principe draai je hem zo los. een andere startmotor is op internet wel te vinden, en anders bij de sloop wel. zeker wel even de accupool eraf halen want je bent niet de eerste die gaat lassen met kabels..
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen.. Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones' Engine: 1600 with 75 horses inside. Last edited by matt8 : 11-08-2009 at 15:52. |
#5
|
|||
|
|||
als ik me niet vergis zit de startmotor bij een 1.5 (jb) aan de achterkant en heb je dus erg weinig aan steek sleutels !
het makkelijkste kan je er bij als je de auto op de brug hebt staan ! gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#6
|
|||
|
|||
Dank voor deze reacties!
@matt 8: goeie tip van die kabels, enneh, idd meerdere startmotors al gevonden op internet @jetta: hij zit meteen achter de radiator, dus denk dat het zonder brug ook wel lukt?? |
#7
|
|||
|
|||
makkelijk te doen, alleen de voorste motor steun zit ook aan de bouten van je startmotor, een krikonder het carter zodat je motor niet naar beneden draait.
je heb inbus 8 en steeksleutel 17en 13 nodig |
#8
|
|||
|
|||
Een lange inbus 10 voor op de ratel
Je mag altijd langs komen |
#9
|
|||
|
|||
de KRIK onder de motor erg belangrijk
bespaar je jezelf erg veel ergenis mee |
#10
|
|||
|
|||
Allen superbedankt voor de tips, ik ga me er deze week s aan wagen!
|
#11
|
||||
|
||||
succes ermee dan. gaat je zeker lukken
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen.. Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones' Engine: 1600 with 75 horses inside. |
#12
|
||||
|
||||
man man. ideaal om startmotor aan de voorkant te hebben. Dan is appeltje eitje.
Bij mij JB zit ie achter, ging ivm met andere bak van flens diameter 90 naar 100mm. Met die 90mm was het al (zeg ik het netjes) lastig bij te komen. Maar met die 100mm flensen was het bijna niet te doen. Dus met 1 minder vast gezet. werkt ook nog prima. Zet inderdaad die krik er ff onder, of met een dikke balk in je spatbord schermen en dan een dikke spanband met ratel. Werkt ook, soort motor steun/lift idee. |