|
||||
|
||||
tering jantje
nou...ik schroke me ut apezuur: ik zag vanavond op teevee een programma (ben ff de naam kwijt) wat over fraude ging via het internet. Er was een gast die zijn motor wilde verkopen waarna er een gast uit Nigeria reageerde en hem 3 maal de vraagprijs bood....uiteraard zou hij per cheque betalen.
Volgens mij is mij precies hetzelfde overkomen toen ik mijn auto wilde verkopen behalve dan dat ik erin trapte.....het moet niet gekker worden. x Ed |
|
||||
|
||||
Een moeilijk verhaal.
Ik hoop dat je er niet slechter van bent geworden, alleen moeilijk te begrijpen wat je eigenlijk bedoelt. Grtzzz
|
||||
|
||||
Moet je dan eerst het te verkopen product opsturen en dan krijg je de cheque? of is een cheque op elk moment ongedaan te maken ofzo
|
|
||||
|
||||
Jij zet je auto op de boot naar die gasten, zij maken geld over... jij kijkt.... yessss, tis binnen maar 10 minuten later is het geld weer weg, en je auto staat op de boot.
|
||||
|
||||
Quote:
voor de duidelijkheid: thread maar goed dat je er toen niet op bent ingegaan! (snap trouwens niet dat je hem weg wou doen )
Last edited by Matheo : 26-10-2004 at 20:54. Reason: spelvout |
|
||||
|
||||
ik ook niet, daarom is het van de baan......ik heb wel eens troebele momenten.
|
|
||||
|
||||
wel eens ? :p
|
||||
|
||||
Ik heb pas ergens op een forum ook zo iets zien staan.
Arjan |
|
||||
|
||||
Dat was hier, over die auto van Edward :p
|
||||
|
||||
dat was dus 1 van die dagelijkse troebele momenten van Edje
|
||||
|
||||
Quote:
Thnx, nu is me het verhaal duidelijk! Wazig verhaal. Als ik een auto uit het buitenland zou halen, dan ging ik er 1st zelf heen. Dit ongezien kopen, is nie fris! Als je een auto uit USA haalt of dichter bij huis, Duitsland, dan ga je kijken handelen, daarna vanuit USA de overtocht regellen. En een maand later staat de auto in NL. En uit Duitsland kijken of de Douane of Politie je niet ziet en rijden met da ding naar NL. Goed wakker gereageerd! Handje contantje anders geen zaken!!! Grtzzz
|
||||
|
||||
dit komt mij ook heel erg bekend voor...........
kreeg een mail van ene zekere Harry Tan uit Engeland hij zat voor zaken in Italy en hij wilde mijn golf III 16v kopen. na een aantal keren heen en weer gemaild te hebben hoorde ik 2 weken niets meer. toen kreeg ik een cheque via de post (afgestempeld in Londen)met een bedrag van ruim €22.000,- . ook veel te veel dus. ik 's maandags naar mijn bank, daar kreeg ik het advies om NIETS met die cheque te doen want er waren al veel van dit soort gevallen bekend. cheque innen...........auto word opgehaald.........en vervolgens een aantal maanden later word het geld terug gehaald omdat de cheque niet gedekt is. zo ik mail die beste Harry in mijn goeiste engels dat de koop alleen contant kan. paar dagen later krijg ik een mail dat ik maar naar een ander(internationale bank) moet gaan want de cheque is volgens hem wel oké. toen heb ik hem dit gemaild......... " Hello Harry, i'm sorry but i can't take the risk that the check is not correct. my bank tell's me that i can loos mij car and the cash. i can't take the risk. I hope you wil understand it. so i like the cash contant. but i see no other way. I can not proceed further if the payment not contant can. so than give me your address and i send the check return to you. " in de hoop dat hij een adress zou mailen..........maar tot nu toe......niets. |
|
||||
|
||||
ach wat verrassend? Ik vroeg mijn beste man om geld te storten, volgens de bank wel veilig, maar dat was nooit gebeurt...evenals een verder antwoord op mijn vraag waarom hij zijn telefoon in Nigeria niet op nam. Het klonk ook allemaal te mooi om waar te zijn...SUKKELS!!
|