![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik ben op zoek naar een grotere gasklep van zodat ik mijn huis kan uitboren. Weet iemand een adres die zoiets verkoopt? En als ik zoiets zelf moet maken, heeft iemand dan tips?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Had je het antwoord al niet elders gekregen ![]() Al bij het revisiebedrijf geweest? Denk dat zij je echt wel verder kunnen helpen. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ja, ik ben er vandaag geweest en ze konden me wel helpen met het uitboren maar niet met de gasklep. Die moest ik waarschijnlijk zelf maken en dat ga ik ook doen. Een paar tips zou het misschien iets makkelijker kunnen maken.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat dacht je van je oude 1 op 1 kopieren met een grotere diameter??
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Dat snap ik niet helemaal, hoe wil je dat gaan doen dan?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Ctrl C .... Ctrl V
kan het makkelijker? Oe kiekt noar oe ouwe gasklep, en moakt 'm dan pietske grotah nah.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je neemt gewoon alle maten over van je oude gasklep, behalve de diameter, die maak je zo groot als je doorstroomopening in je gasklep huis. Simple as that...
__________________
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Ja, dat snap ik ook wel. Mijn vraag was, hoe wil je dat gaan construeren. In een draaibank? Hoe wil je zo'n dun plaatje opspannen dan? Ik kan wel met een draaibank werken, ik zie alleen nog niet hoe ik zoiets moet opspannen.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Je neemt een staalplaat (bijv. RVS) met de zelfde dikte als het originneel. Daarop teken je de schroefgaten af en deze boor je in de juiste diameter door. Dan schroef je het staalplaatje op een houten klos oid. Zodat je hem daarmee kan opspannen. Let er wel op dat het middelpunt wel op de juiste plaats zit ivm de geboorde gaten.
En als je niet de beschikking hebt over een draaibank: Met een decoupeerzaag, een metaalzaag, een vijl en wat schuurpapier kom een een heel eind. |
#10
|
||||
|
||||
![]() In principe werkt een cirkelvormig, vlak plaatje al met de juiste dikte en eventueel een opening voor stationair. Je kunt em wel zo vormen dat ie zich ideaal verhoudt in de luchtstroom bij WOT(vol gas), maar dat is werk in de marge.
__________________
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Dank je wel Polopower, zo kom ik er wel uit.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Het is wel de vraag of de huidige gasklep wel echt cirkelvormig is, en niet een klein beetje ovaal.
Hangt er vanaf of de gasklep in ruststand haaks op het gaskanaal staat of onder een kleine hoek. (hiermee is volgens mij de gasreactie wat te beinvloeden, maar het hangt er dus vanaf hoe dit bij de originele gasklep is. Een G40 heeft een kanaaltje met instelschroef voor stationair om de gasklep heen, dus de nieuwe gasklep moet wel helemaal afdichten in ruststand.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Daar zal ik ook nog eventjes naar kijken, op school hebben we wel apparatuur om dat na te meten.
|