#1
|
|||
|
|||
trilling vr6
hallo mensen.
ik heb sinds een poosje een trilling in het stuur mijn golf 3 vr6 '94 zitten. ik merkte het voor het eerst met een goede bocht naar rechts op een afrit. en werd sinds dien erger. zo erg tot het continu aanwezig is. maar als ik ontkoppel het weg tot vrijwel weg. ook lijkt het aan te voelen dat het erger word als de auto doorveerd. het 1ste waar ik aan dacht waren de aandrijf assen. deze heb ik vervangen, wel is waar door assen van de sloop. nu veranderde er niks. helaas. nou wat moet het dan zijn ? zou het in het Differentieel zitten? heb vervolgens een andere ccm bak gehaald (ook van sloop) en deze er vandaag onder gezet. en meteen ook me blok/bak rubber vervangen, en alles op speling gecontroleerd. maar helaas zonder resultaat nu ben ik zelf eigelijk een beetje einde raad. ik heb wel mijn eigen flens as behouden (als ik het goed benoem) in ieder geval die 2assen met flens waar je steekas op komt. is het morgelijk dat daar zo opeens een trilling uit voor kan komen. is dit een bekend kwaaltje? verder lees ik het 1 en ander of klinknagels in je Differentieel. zou het mogelijk kunnen zijn dat die bij mij en de ruilbak beide gaar zijn. ik weet alleen niet wat daar de kenmerken van zijn. kan dat ook een trilling veroorzaken en hoe groot is de kans dat beide bakken daar last van hebben? maar om een lang verhaal kort te maken. * wat zijn de bekende verschijnsellen die trillingen veroorzaken bij vr6 * wat zijn de kenmerken van een differentieel met gare klinknagels * hoe groot is de kans dat het in mijn flensas ontstaan is ? ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. alvast bedankt. vriendelijke groet Tjerk (vrtjerk6) |
#2
|
||||
|
||||
zit het balast gewicht nog wel vast ? dit is dat vierkante blokje staal
wat is je bak code? versnellingsbak gaat bijna nooit stuk ik rij al 4ton met orginele bak en eerste platen/drukgroep.
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#3
|
|||
|
|||
bak code is 02a ccm.
wat bedoel jij precies met ballast gewicht. waar zal ik dat moeten kunnen vinden ? |
#4
|
|||
|
|||
na gister nog een een goed rondje gereden te hebben.
ben ik er achter gekomen dat het dus niet helemaal weg is als ik onkoppel. als ik met koppeling in en goede bocht naar rechts neem is het nog steeds aanwezig. stuur ik naar links, al is het maar ietsje is het verdwenen. verder gaat de auto harder trillen als de auto inveerd. wat kan dit probleem zijn ? iemand ervaring mee ?? alvgast bedankt gr tjerk |
#5
|
||||
|
||||
misschien de wiellagers links voor?
|
#6
|
||||
|
||||
denk ik ook. Ik heb het zelf ook gehad bij mijn polo, bij een goede doordraaier (bijv. invoegstrook) naar rechts én flink op het gas trilde er iets in de wielophanging, bij langzamere bochten of langzamere snelheden was dit niet zo.
Vervangen van linker wiellager was bij mij de oplossing.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |