#1
|
||||
|
||||
Contact slot gedeeltelijk defect
Hi,
Mijn contactslot is gedeeltelijk defect. (edit: Gaat om een golf 3 cabrio van eind 97) De start functie werkt niet. De motor start wel als ik een directe draad leg naar het start relais, met het contact aan. Ik heb het nieuwe type contact (met de platte ingegraveerde sleutel) Nu heb ik ook een stuur met airbag. Hoe kan ik het contact slot eraf halen? Dan moet zeker het stuur er af? Hoe kan ik de airbag loshalen? (gewoon de stekker eruit?) (accu los natuurlijk) Iemand dit eerder gehad/tips? Bedankt.
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC Last edited by Udo : 24-08-2009 at 09:56. |
#2
|
||||
|
||||
Bij het oude type moet alles er al af om dat blokje achter je contactslot te vervangen. Je hebt er ook een redelijke poelietrekker voor nodig want er moet een bus van je stuurpen af om alles los te krijgen en ook moet je dat boutje met die ronde kop er uit krijgen.
Het lijkt allemaal meer werk dan dat het is maar het valt best mee, ik was er samen met de overbuurman (monteur bij VW, altijd handig ) binnen 2-2 1/2 u mee klaar op je gemakje.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#3
|
||||
|
||||
Hi Thanks,
Oke, ik heb alleen geen wit blokje achter me slot zitten. De stekker van de kabelboom, die gaat direct in de ijzeren behuizing. Zal vanavond even verder kijken.
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#4
|
|||
|
|||
zit er bij die nieuwe contakt sloten niet een appart electrisch deel die vervangen kan worden ??
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#5
|
||||
|
||||
Oke, dat wist ik niet. had er expres al bij gezet dat het in mijn geval waarschijnlijk het oude systeem is.
edit, maar om bij die behuizing te komen moet je toch dezelfde delen weghalen denk ik.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#6
|
|||
|
|||
nou ja ik weet dat bij mijn golfjes (een uit 98 en een uit 93) alebei een appart electrisch deel zit die niet zoveel kost maar het is meer het werk
Soms zit het echt muur vast en moet je het warm stoken om die bus los te krijgen het elecktisch deel kost iets van 26 euro geloof ik
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#7
|
||||
|
||||
Oke, thanks.
Gister hebben we de airbag en het stuur eraf gehaald. Ook alle plastic kappen en de stuur bediening. De pen van het stuurslot/contactslot is er al uit (was zo los) Nu ga ik vanmiddag even een poelie trekker kopen om de bus eraf the halen. Ik hoop dat het lukt. Dan kan het contact eraf en zal ik eens eea bekijken. Wat is eigenlijk de zwarte draad die op je contact zit? Hij zit op een ring waar je sleutel in gaat (het zwarte kapje) Bedankt.
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#8
|
|||
|
|||
Doe inderdaad maar rustig aan met die pulleytrekker die van mij brak in onderdelen uit elkaar zo vast zat die bus
|
#9
|
||||
|
||||
Meen je niet, nou dat word wat..
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#10
|
||||
|
||||
Jaah, mijn vers gehaalde poelietrekker brak net ook!
doei 35 euro! Maar, na de hele avond bezig zijn geweest is de bus erf af Ik heb later de stuurstang koppeling los gehaald (zit net onder de pendalen) Toen het slot met pen eruit gepakt.. Toen de (stuur)moer weer op de pen geraaid, op de kop op een tegel. En met een moker en beitel de bus eraf geslagen, toen was hij er zo af. Nu kon ik het schroefje losdraaien van het stekker gedeelte van het contactslot. En hij is er af. Het ziet er wel eenn beetje versleten uit, dus morgen ga ik een nieuwe bestellen/halen bij de dealer incl bus , want die is erg beschadigd. Geen fotos helaas, want me camera oplader is foetsie.. Bedankt voor de reply's.
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC Last edited by Udo : 25-08-2009 at 21:07. |
#11
|
|||
|
|||
Stevig spul he die vw's..!!! Die pulleytrekkers zijn ook maar gemaakt van pisbakkenstaal
|
#12
|
||||
|
||||
Straks ff naar de dealer hier in Koog aan de Zaan, ik hoop dat ze wat hebben.
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#13
|
||||
|
||||
Zo net bij de dealer geweest op de kreidler
Busje hadden ze niet.. dus dat word de oude oplappen. Elktr. contactslot hadden ze wel. 29.80 Euro. Vanavond na me werk alles weer aansluiten, ben benieuwd...
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#14
|
||||
|
||||
Komt vast goed, je bent er al goed mee bezig, Ik heb voor een vriendin het blokje vervangen van haar golf 4 cabrio (dus golf3). Is best te doen maar is wel veel werk in ieder geval.
Heb je ook een nieuwe breekbout besteld ??
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#15
|
||||
|
||||
Hi, thanks. Met breekbout bedoel je de bout van het contact? Die was nog goed, en zat niet erg vast.
Nou hij doet het weer ! Sleutel gaat mooi super, en de auto start meteen. Had gisteravond hulp van me vader, pap bedankt In eerste optie leek het erop dat de stuurstang te kort was, maar hij was ingeschoven De rest was zo gedaan. Het enige nadeel is dat me airbag lampje uitgaat op met contact, en dan gaat hij weer aan. We denken dat het stekkertje het probleem is. Vanmiddag uit me werk verder kijken.
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#16
|
||||
|
||||
Hoop dat die kreukelzone van de stuurstang nog wel goed werkt, mocht je ooit met dat ding in een ongeluk verwikkeld raken. Had er ook aan gedacht dit te doen namelijk, om wat meer kracht te kunnen zetten, maar het leek me toch niet de beste oplossing...
Wel mooi dat alles het nu weer naar behoren doet.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#17
|
||||
|
||||
Ja die werkt nog wel, wil het alleen liever niet uittesten..
Je kan hem uitschuiven tot het nokje. Hij was trouwens maar 3 cm ingeschoven. Straks weer naar de dealer, wat rubbertjes halen... (mag wel een algemeen project topic openen )
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#18
|
||||
|
||||
Het lampje van de airbag kan alleen uit als je de melding laat resetten. Ik had gelezen dat je alles er al af had gehaald (bij mijn eerste post) dus kon ik je niet meer waarschuwen voor het volgende :
Als je het stuur eraf haalt moeten de beide accu polen eraf gehaald worden. Dit omdat de airbag het dan niet meer doet en om een storing te voorkomen. Als je namelijk een keer een airbag eraf haalt als de auto gewoon stroom heeft dan registreerd hij een fout en dan gaat het lampje niet eerder uit als de melding is verwijderd. Ken je iemand met vagcom??? Die kan het voor je resetten
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Heb zojuist ook effe zitten hameren, maar er gebeurde niks... tot ik die twee dunne plaatjes (kreukelzone-plaatjes-dingessen) op de stuurstang zag, die helemaal waaren samengevouwen. Gelukkig liggen hier nog een paar stuurstangen op voorraad, dus op naar de volgende.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#20
|
||||
|
||||
Oke, dat is niet zo mooi.
Ik heb de accu los gehad en pas weer aangesloten met airbag. IK zal een rondvragen hier. Bedankt voor de info. Vanavond ga ik me vr6 lip eronder hangen en me achterbumper spuiten. Tevens ook opzoek naar een mooi sierstukje voor me uitlaat.
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |