|
||||
|
||||
welk bitje voor aandrijfas losdraaien.
Hallo!
misschien een domme vraag maar welk bitje heb ik nodig om de aandrijfas los te draaien bij de versnellingsbak. het gaat om een golf 3 tdi (afn) Ik ben even bij mijn schoon ouders om te kijken of zij zoon bitje hebben maar heb de tdi niet hier dus ik kan het niet even passen. Vandaar dat ik het hier even vraag zodat ik niet de verkeerde meeneem. voorzover ik het heb gezien is het een tork? maar welke maat. 40 is te klein meende ik. alvast bedankt. groeten Frank |
|
||||
|
||||
12 Kant torx, 8mm. Te halen bij de betere automaterialen zaak, maar haal dan ook meteen een goede met levenslange garantie. Je moet die bitjes er het beste een beetje inslaan om te voorlomen dat ze doordraaien.
|
||||
|
||||
Veeltand 8
(torx = 6 tand) Neem een beetje een LANGE versie.. zodat je gemakkelijk langs de ashoes komt. En maak VOOR je de veeltand erin steekt het kopje goed schoon: willen erg graag rond gaan.
|
|
||||
|
||||
Quote:
heb idd een lange versie geprobeerd. wou pirma! heb alleen bij de rechter as wat problemen gehad door de rubber rand die om de as heen zit. maar dat heb ik weer opgelost door een kortere te gebruiken. Ga morgen weer verder met de bak eraf te halen. Wens me succes bedankt voor de info nog! |