#1
|
|||
|
|||
Verlagen Polo 6n Problemen
Hallo mensen, ik ben pas nieuw hier dus ik weet nog niet zo goed hoe en wat.
Ik ben eigenaar van een Polo 6n, bouwjaar 1997. Het is een 1.6 8v uitvoering. Toen ik de auto kocht, zaten er velgjes onder. Een tijdje geleden heb ik een schroefsetje gekocht van V-maxx, en deze heb ik er onder laten zetten door een automonteur. Toen heb ik 2 weken gewoon rondgereden, en uiteindelijk de auto laten uitlijnen. Echter nu, als ik aan het stuur draait dan ontstaat er een schurend geluid. De man die het schroefsetje eronder gelegd heeft zegt dat de velgen te breed zijn naar binnen toe, en de band tegen de veer aanloopt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb de auto nu iets omhoog geschroefd maar het probleem blijft zich eigenlijk voordoen.. Alvast bedankt! Ik hoop dat iemand mij kan helpen! |
#2
|
|||
|
|||
Welke et waarde hebben je velgen?
__________________
** Stock and slammed ** ** Ferdinand's freund ** |
#3
|
||||
|
||||
Als de band tegen de veerpoot aankomt moet je dat aan de band kunnen zien. Je kunt ook even de afstand tussen de band en veerpoot bekijken dan kun je het ook zien.
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#4
|
|||
|
|||
Je ziet ook slijtage aan de veerpoot, aan de band weet ik zo even niet uit het hoofd aangezien ik hem niet zelf onderhoudt.
Hoe kom ik achter de ET-waarde? misschien beetje domme vraag maar ik zou geen idee hebben.. Alvast bedankt voor de snelle reacties |
#5
|
||||
|
||||
geen enkele vraag is een domme vraag De et waarde staat op de velg zelf. Vaak moet je het wiel eraf halen om het te kunnen zien. Het staat achterop een spaak of ergens in de flens die tegen de auto aan komt. (waar de schroefgaten in zitten)
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#6
|
|||
|
|||
Ik verlaag wel vaker 6N'netjes voor mensen, en inderdaad hebben de goedkope merken schroefsetjes (waaronder Vmaxx) de neiging snel tegen de velgrand aan te zitten. Veelal is een dun spacertje van een millimeter of 2 a 3 genoeg om het probleem te verhelpen, nameten is uiteraard verstandig voordat je snel spacers besteld
|
#7
|
|||
|
|||
Ah oke.. ik ben morgen en vrijdag de hele dag weg, probeer zaterdag even te kijken voor die ET-waarde van de velg!
Spacers zijn gewoon spoorverbreders toch? Kom ik daarmee door de APK of zijn die verboden? Ik meen dat er nu ook al een dun spoorverbredertje tussengezet is geworden, en toch blijft het geluid.. Of zou het een andere oorzaak hebben? Bedankt alvast |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt ,heb dit ook vaker bij de hand gehad met de goedkopere setjes. Inderdaad spacer of je hulp veer verwijderen als je echt niet naar buiten kan. Hulp veer moet er wel weer tussen bij APK |
#9
|
|||
|
|||
je camber/wielvlucht goed laten afstellen. als deze te negateif staat. kan hij aanlopen. als hij teminste aanloopt op je stelmoer??
|
#10
|
||||
|
||||
hij is toch net uitgelijnt? dan moet de camber goed zijn lijkt mij.
gewoon eerst ff het wel eraf en kijken waar hij aanloopt, of waar niet haha en welkom hier!
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
nou je moest een weten hoeveel bandenboeren de wielvlucht niet afstellen of niet eens weten dat dat kan bij een polo golf 2 etc. en ja idd kijken waar hij aanloopt lijkt me het makkelijkste |