#1
|
|||
|
|||
Mat zwart - FOLIE
Hoi,
Een vriend van me wilt zijn auto graag mat zwart maken. Nu heb ik gehoord dat dit ook middels een folie kan, welke ook weer bij bv. verkoop van de auto verwijderd kan worden. Is dit zo? Heeft er iemand ervaring mee? Welke bedrijven kunnen dit verzorgen? Kosten? Maurice
__________________
** Stock and slammed ** ** Ferdinand's freund ** |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou Sixpack even een Pm sturen als ik jou was. Die heeft dat met z'n Bora ook al eens gedaan !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
|||
|
|||
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
sixpack had een speciaal soort lak dat elastich werd en terug kon verwijderd worden dacht ik maar je kan het ook doen met wrapping (maar is niet simpel voor ganse auto te doen) |
#6
|
||||
|
||||
en paar voorbeeldjes:
wordt heel veel toegepast op reclamevoertuigen en demo-auto's van bekende tuners |
#7
|
|||
|
|||
Thanx voor de reacties, heb sixpack ook pm gestuurd.
__________________
** Stock and slammed ** ** Ferdinand's freund ** |
#8
|
||||
|
||||
Fuck bra's this is the new shit
|
#9
|
|||
|
|||
Wat kost dat om bijvoorbeeld een Golfje of een Jetta te laten doen?
|
#10
|
||||
|
||||
Carwrap is relatief nieuw, echter wordt al enkele jaren toegepast.
Garanties tot 10 jaar worden her en der gemakkelijk gegeven door diverse bedrijven. prijzen varieren ook enorm, van 1000 tot 3000 euro. Punt is dat een auto spuiten gemiddeld 1500 tot 2000 euro kost. Wil je ooit de auto in de originele kleur terugbrengen moet je simpelweg de spuitkosten x2 tellen, oftewel 3000 tot 4000 euro. Met Carwrap kan veel, echter niet alles. sponningen, gestructureerde kunststof delen, scharnieren en zeer diepe negatieve knikken en plooien zijn niet uit te voeren. Van dichtbij zul je dus altijd zien dat een auto gewrapt is, een kritische kijker ziet het zelfs vanaf 2 meter afstand. het is dus dat je het weet, je kunt er mee leven of niet. De folie die toegepast wordt is ook van groot kwaliteitsverschil. Tot vorig jaar was "de beste" folie vanuit de fabriek tot 10 jaar voor zwart en wit en 8 jaar voor kleuren en 7 jaar voor metallics gegarandeerd. Feit heeft bewezen dat dit dus niet zo is. liggende delen gaan in de praktijk circa 3 jaren mee bij continue buiten staan. Inmiddels is er sinds eind vorig jaar een nieuwe "nog betere" folie uit. deze heeft dezelfde levens duur. over te folielaag zit nog een speciale transparante toplaag. Feit is dat dit zeer zeker beter is dan de oude generatie echter de praktijk moet nog het bewijs leveren. Optimistisch zeg ik, ga van 5 jaar levensduur uit, alles dat langer is dat is meegenomen. Het verschil van prijzen vervreemd mij dan ook ten zeerste. De nieuwe generatie kost alleen al aan materiaal (schrik niet) ongeveer een 900 euro ex btw. vraagt een wrapper 1500 euro voor een complete wrap inclusief materiaal dan kunnen jullie je denk ik met de hedendaagse urentarieven ook zelf wel uittellen dat er iets niet klopt. een reeele prijs voor een midden klas auto ziet rond de 2300 euro. Het werk is namelijk zeer arbeids intensief, na het wrappen moet de complete auto ook nagestookt worden met een fohn, anders laat de folie los na verloop van tijd. dit werk kun je niet forceren want het complete plaatwerk moet 90 graden celcius worden. is maar dat je het weet..... |
#11
|
|||
|
|||
http://www.intax.de
hier moet je echt 2x kijken of het nu folie is of niet ... eigenaar rijd zelf een leger groene SL 55 AMG in de folie Last edited by Alberto : 03-07-2009 at 19:58. |