Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-07-2009, 13:42
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default Stabilisator raakt uitlaatlijn

Ik heb gisteren een stabilisatie stang van H&R gemonteerd in de originele beugels van de draagarm. Alleen raakt de stang het flexibele gedeelte van de uitlaat. Gevolg is natuurlijk dat het flink resoneert in de auto tijdens het gas geven niet echt fijn.

Nu zag ik dat de ophang rubbers van de uitlaat wat droogte scheurtjes vertonen en niet meer fris zijn. Ik ben wel bang als ik ze vervang met de orginele dat ik nog net niet de benodigde ruimte heb.

Ik weet dat het niet mag om de uitlaat onder spanning op te hangen maar zijn er korte ophang rubbers beschikbaar. Ik moet op 1 of andere manier een 1 centimeter zien te winnen.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-07-2009, 22:40
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Je kan een dikke ring tussen je motorsteun leggen zodat je blok iets omhoog komt. Ook kan je een rubbere slang in de lengte open knippen en om je stang heen leggen succes
Reply With Quote
  #3  
Old 10-07-2009, 09:12
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

heatwrap om de uitlaat, of stang.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-07-2009, 20:24
JVH JVH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 180
Default

Ik weet niet wat voor uitlaat je heb maar niet alle uitlaten zijn geschikt in combinatie met een stablisatorstang deze lopen recht door andere hebben een bocht over de stabilisator misschien is dat het probleem.
mvg JVH
Reply With Quote
  #5  
Old 10-07-2009, 20:50
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

ff met de brander de uitlaat heetstoken en beetje bijbuigen.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-07-2009, 21:58
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Bedankt voor de reacties ondertussen!

Ik heb afgelopen vrijdag de auto laten lijnen en gelijk de uitlaat rubbers vervangen zoals ik al dacht niet de speling gewonnen die ik nodig de resonantie is al wel een stuk minder.

Ik ga vrijdag met de golf 1 op vakantie naar Frankrijk dus ga tijdelijk voor de snelle fix met de tape.

@JVH
Heb je de Haynes handleiding? Ik heb uitlaatlijn B op pagina 30 (hoofstuk 3) van de Haynes handleiding. De voorpijp bestaat uit twee stukken en het flexibele stuk is het probleem. Tevens de steunen van de voorpijp zijn ook een probleem voor de montage van een veerpootbrug tussen de draagarmen.
Ik weet niet waarom ze het flexibel noemen want het is volgens mij is het niet echt flexibel.
In ieder geval had ik de voorpijp van uitlaat lijn A of C dan had ik volgens mij inderdaad geen probleem. In de Haynes handleiding zeggen ze wel over uitlaatlijn B dat deze voor alle modellen is behalve A & C. Uitlaatlijn A is van een Scirocco 63 kW (mei 1978) en Uitlaatlijn C van een Scirocco 51 kW (augustus 1979)
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #7  
Old 14-07-2009, 06:39
JVH JVH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 180
Default

Ik heb geen Haynes maar uit je verhaal begrijp ik dat je een 1.1 of 1.3 hebt volgens mij lopen deze uitlaten altijd recht door dus ik denk dat je hier zelf wat moet knutselen misschien de optie van golf 1GTS.
mvg JVH
Reply With Quote
  #8  
Old 28-07-2009, 21:04
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Ik ben terug van vakantie heb 1600 kilometer met de golf gereden. Kan merken dat we samen wat ouder worden want het was een leuk ritje maar enigzins vermoeiend.

Ik baal wel van die uitlaat ik weet bijna zeker dat ik de voorpijp, flexibelstuk, middendemper en einddemper heb die hoort bij origineel GTI motorcode EG hoewel ik een uitlaatspruitstuk heb van een amerikaanse injectie motor ben ff kwijt welke motorcode is in iedergeval van een cabrio met lambadasonde lijkt op een DX. Misschien zit hier verschil in zodat de voorpijp lager uit komt.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #9  
Old 29-07-2009, 07:57
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Is de motorsteun aan de distributiezijde niet los gescheurd
Dan zakt je blok iets
Reply With Quote
  #10  
Old 31-07-2009, 00:02
cabby tdi cabby tdi is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 86
Default







Hoe zit je spruitstuk er uit?
foto 1 of foto 2?

mvg,
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum