#1
|
||||
|
||||
Stabilisator raakt uitlaatlijn
Ik heb gisteren een stabilisatie stang van H&R gemonteerd in de originele beugels van de draagarm. Alleen raakt de stang het flexibele gedeelte van de uitlaat. Gevolg is natuurlijk dat het flink resoneert in de auto tijdens het gas geven niet echt fijn.
Nu zag ik dat de ophang rubbers van de uitlaat wat droogte scheurtjes vertonen en niet meer fris zijn. Ik ben wel bang als ik ze vervang met de orginele dat ik nog net niet de benodigde ruimte heb. Ik weet dat het niet mag om de uitlaat onder spanning op te hangen maar zijn er korte ophang rubbers beschikbaar. Ik moet op 1 of andere manier een 1 centimeter zien te winnen. |
#2
|
||||
|
||||
Je kan een dikke ring tussen je motorsteun leggen zodat je blok iets omhoog komt. Ook kan je een rubbere slang in de lengte open knippen en om je stang heen leggen succes
|
#3
|
|||
|
|||
heatwrap om de uitlaat, of stang.
|
#4
|
|||
|
|||
Ik weet niet wat voor uitlaat je heb maar niet alle uitlaten zijn geschikt in combinatie met een stablisatorstang deze lopen recht door andere hebben een bocht over de stabilisator misschien is dat het probleem.
mvg JVH |
#5
|
||||
|
||||
ff met de brander de uitlaat heetstoken en beetje bijbuigen.
|
#6
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties ondertussen!
Ik heb afgelopen vrijdag de auto laten lijnen en gelijk de uitlaat rubbers vervangen zoals ik al dacht niet de speling gewonnen die ik nodig de resonantie is al wel een stuk minder. Ik ga vrijdag met de golf 1 op vakantie naar Frankrijk dus ga tijdelijk voor de snelle fix met de tape. @JVH Heb je de Haynes handleiding? Ik heb uitlaatlijn B op pagina 30 (hoofstuk 3) van de Haynes handleiding. De voorpijp bestaat uit twee stukken en het flexibele stuk is het probleem. Tevens de steunen van de voorpijp zijn ook een probleem voor de montage van een veerpootbrug tussen de draagarmen. Ik weet niet waarom ze het flexibel noemen want het is volgens mij is het niet echt flexibel. In ieder geval had ik de voorpijp van uitlaat lijn A of C dan had ik volgens mij inderdaad geen probleem. In de Haynes handleiding zeggen ze wel over uitlaatlijn B dat deze voor alle modellen is behalve A & C. Uitlaatlijn A is van een Scirocco 63 kW (mei 1978) en Uitlaatlijn C van een Scirocco 51 kW (augustus 1979)
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb geen Haynes maar uit je verhaal begrijp ik dat je een 1.1 of 1.3 hebt volgens mij lopen deze uitlaten altijd recht door dus ik denk dat je hier zelf wat moet knutselen misschien de optie van golf 1GTS.
mvg JVH |
#8
|
||||
|
||||
Ik ben terug van vakantie heb 1600 kilometer met de golf gereden. Kan merken dat we samen wat ouder worden want het was een leuk ritje maar enigzins vermoeiend.
Ik baal wel van die uitlaat ik weet bijna zeker dat ik de voorpijp, flexibelstuk, middendemper en einddemper heb die hoort bij origineel GTI motorcode EG hoewel ik een uitlaatspruitstuk heb van een amerikaanse injectie motor ben ff kwijt welke motorcode is in iedergeval van een cabrio met lambadasonde lijkt op een DX. Misschien zit hier verschil in zodat de voorpijp lager uit komt.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#9
|
|||
|
|||
Is de motorsteun aan de distributiezijde niet los gescheurd
Dan zakt je blok iets |
#10
|
|||
|
|||
Hoe zit je spruitstuk er uit? foto 1 of foto 2? mvg, |